Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15481 til 15500 af 33009
-
Fortegn # eller b, forklaring?
ForumindlægEr der nogle der kan give mig en forklaring - eller ved hvor jeg kan finde en - på hvordan man finder ud af om et fortegn skal være # eller b. Jeg tænker her både på akkorder (Cmaj, Cm7, Eb13 osv.), skalaer (C Harmonisk mol, A# Pentaton osv.) og intervaller (prim, sekund, formindsket, forstørret,... -
oversættelse
ForumindlægWee , sleekit, cowrin, timrous beastie, O ' what a panic's in the breastie! Thou need na start na awa sae hasty Wi' bickering brattle!I wad be laith to rin an'chase thee , We murdering pattle! I'm truly sorry man's dominion Has broken Nature's social union, An justif... -
trælse små sætninger
Forumindlæghar sætningerne : de var bekymrede over, at han ikke var dukket op (kan ikke finde ordet dukket/dukker op ) Firmaet sørger for at de ansattes børn bliver holdt beskæftiget under mødet . .. Har prøvet at oversætte dem, men synes de lyder forkerte.... -
oversættelse
Forumindlægen oversættelse fra Dansk til eng.. nogen som har mod på det?:) den er ikke lang.. -
Matematik opgave hjælp! Igen!
ForumindlægHej endnu en gang kræver jeg hælp! :) På en banestrækning kører to tog. Et langsomt der kører 90 km/t i gennemsnit og et hurtigt der kører 110 km/t i gennemsnit. Det langsomme afgår 16 minutter før det hurtige, men det ankommer kun 2 minutter før det hurtige. A. Hvor lang tid er det hurtig... -
Meget vigtigt !!
ForumindlægBevis, at hvis en plan indeholder punktet P0 (x0,y0,z0) og har n= (a b c) som normalvektor, ligger et punkt P(x,y,z) i planen hvis og kun hvis ax+by+cz+d=0 hvor d= -ax0-by0-cz0 ... -
Bestem punktet S
ForumindlægBestem punktet S, så vektor PS = vektor a vektor a = (2 over 4) P(2,1) Håber på lidt hjælp -
Bestem koordinaterne til røeringspunkterne for to tangenter
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal bestemme koordinaterne til røringspunkterne for disse tangenter. Grafen for funktionen g(x)= (x^2-3x-4)/(x+2) har to tangenter med hældning -½. Er det korrekt at jeg skal differentere funktionen og derefter skal jeg bruge tangentl... -
Hjælp til reduktion !!
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil med to opgaver, hvor jeg skal reducere - .. -
diiferentialregning
ForumindlægHej jeg har en opgave, hvor jeg skal differensere nogle funktioner, men bare lige for en sikkerhedsskyld ville jeg spørge om jeg gør det rigtigt? f(x)=x^4+3*x^2+8 det giver f'(x)=4*x^4-1+3*2*x^2-1 -
Opstil en funktion til at beregne volumen af en cylinder, integralregning skal indgå.
ForumindlægFor at gør diget ekstra stærkt, skal diget udstyres med en betoncylinder, der skal ligge inden i diget. Cylinderen skal have samme højde som diget, dvs. diameteren i cylinderen skal være lig afstanden fra digets bundlinje til digets top. Opstil en funktion som kan benyttes til at beregne volum... -
funktioner
ForumindlægPå excel har jeg fået følgende ligning ud fra en graf, der er blevet afbildt: y = 3E+07x - 32561 Hvad betyder "E+"? Forstår ikke, hvad dette hentyder til. -
Fysik afgangsprøven
ForumindlægNogle der har været til fsa i fysik, der har nogle notater og forsøg til temaet Vekselsstrøm. Disse forsøg er: Vekselsstrømskurven Ensretter og brokobler Generatorens opbygning m. oscilloskop Hvordan bruges vekselsstrøm i transformatoren? Jeg er ikke så god til fysik så ville sætte ... -
Funktion
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave der lyder: Hvis et træ vokser med en gennemsnitslængde på 7 mm om måneden, ved de mest optimale forhold, hvad vil længden være efter 43, 55, 65, 74, 82. 96 dage? Da der står ved de mest optimale forhold, har jeg valgt at anvende lineær funktion: y= -1/2 *... -
Hjælp til Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten
ForumindlægHej jeg fået denne opgave, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af den! I en retvinklet trekant er følgende givet: vinkel C = 900, a = 11 og c = 23 a) Beregn de manglende sider og vinkler i trekanten samt arealet af trekanterne. -
Hvad er en linære funktion?
ForumindlægHej, jeg har fået spørgsmålet - Hvad er en linære funktion. En person der har en virkelig god forklaring på dette spørgsmål? -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf?
