Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 15501 til 15520 af 52678
-
FSA matematik Forhold på TV, hjælp please :D
ForumindlægHej med jer, jeg sidder og skal lave en FSA matematik, og der er 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af, håber inderligt på i kan hjælpe mig med det! :D opgave 1 På fladskærme er forholdet mellem den lægste side og den korteste side 16:9 Den korteste side på en fladskærm er 27 cm. Hvor lang... -
Ekstra A-fag og Sommer eksamner
ForumindlægHejsa! Jeg har 5 A-fag er lidt forvirret omkring hvor mange eksamner & hvilke vi skal have her til sommer. Så vidt jeg forstår er det 10 eksamner eksl. SRP. Dvs. - 9 eksamner inkl. AT. Når jeg allerede har haft 2 eksamner, en mundtlig & en skriftlig, hvor mange eksamner kan jeg komme op... -
Funktioner
ForumindlægHej med jer :) Jeg har brug for hjælp til en opgave, håber der er nogen som kan hjælpe, opgaven lyder således: en funktion --> f(x)=4sin(0,7x) , 0 < x < 9 Jeg skal vise hvordan en ligningen f(x) = 3 kan løses ved aflæsning på grafen, dernæst skal jeg løse ligningen f(x)=3 ved ber... -
eksponentiel halveringstid
ForumindlægJeg ved at jeg tideligere har fået hjælp, men det var ik den jeg havde brug for. Det vidste sig nemlig at opgaven skulle løses i en graf. Er der nogen der kan hjælpe med følgende? hvordan laves det i en graf? OPG 1: indholdet af et radioaktivt stof i et præparat aftager eksponentielt med en halv... -
tangent
ForumindlægHej. Jeg er gået i stå med en opgave, så håber der er en der kan hjælpe. Jeg har funktionen: f(x) = x^3-3x^2 og jeg får oplyst at den har to tangenter med hældningen 9 Først skal jeg beregne førstekoordinaterne til de to røringspunkter, og dem har jeg fået til 3 og -1 (passer også med facitbogen)... -
Sandsynlighedsregning hjælp
ForumindlægDanmark Norge Sverige Fuld mere end 3 gange det seneste måned 26 12 9 Fuld max 3 gange det seneste måned 74 ... -
Hjælp med ln - j ved ikke om det er rigtigt tjek resultat
ForumindlægHej Jeg sider lidt fast ved ikke om det j gøre er rigtigt. 3^x+3 + 9^x = 7 (3^1)^x+3 ? (3^2)^x = 7 [må jeg godt skrive 3^1 for at få den samme base] (3^1)^x+3 *2+x = 7 (3^1)^2x+6 -
procenter
ForumindlægHar denne her opgave. Den årlige værdistigning af en byggegrund har i de første tre år af en tiårsperiode været henholdsvis 14%,2% og 10%. Beregn den gennemsnitlige årlige procentvise værdistigning i disse tre år. Dette her jeg regnet til 8,55%. (ved ikke om denne opgave skal bruges) Men så er d... -
Funktion x/
ForumindlægVækstraten for funktionen f(x)=b*a^x er 17% og f(0)=24. Angiv a & b. && Om funktionen f(x)=b*a^x oplyses at f(0)=7 og at funktionsværdien f(x) tredobles når x øges med trekantx=9. Bestem a & b. Kan nogen folkare hvordan de skal løses? Har ingen anelse. Tak på forhånd. -
At faktoriser et andengradspolynomium
ForumindlægHey allesammen sidder midt i alle eksamensforberedelserne og undrer mig over noget. Skal snakke lidt om monotoniforhold for funktionen x^3+6x^2+9x-2 Min idé var at differentier den og sætte f(9;x)=0 og så faktoriser den og bruge nulreglen, så man finder nulpunkterne/ekstrema. Men hvis ... -
Sandsynlighedsregning, plzzzz.
Forumindlæget hold af prøvesmager vælger tilfældigt 12 retter fra et menukort med 25 retter. 9 forretter, 10 hovedretter og 6 desserter. Hvad er sandlignligheden for, at prøvesmagernes 12 retter kommer til at bestå af 4 forretter, 4 hvovedretter, 4 desserter? hmm jeg ved ikk rigtig hvordan jeg skal g... -
Slutningen af tangents ligning
ForumindlægJeg har løst det meste af det, men ved ikke lige hvordan jeg skal slutte den. Jeg har indsat mine tal i ligningen for tangents, men der hvor jeg har skrevet spørgsmålstegn. der ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre. Min Idé er at det måske giver: -9x+18-7 Noget hjælp? (2,f(2)) y= f´(2)*(x-2)+f... -
Formel?
ForumindlægEn skole har 9 elever gange så mange elever (E) som lærere (L). -> Lav en formel, som udtrykker dette ved hjælp af E for antal elever og L for antal lærere. Beregn, hvor mange elever der er ved 60 lærere -> hvor mange lærere er der ved 459 elever? Udregning: -> E * L = 81, 81/60 = 1,35 ~... -
Tilbageskrivning af kapital
ForumindlægHvis rentefoden er r, vil værdien af en kapital K(n) n terminer tidligere være:K = K(n) * (1+r)^-nI 1987 var verdens befolkning 5,0 mia. Beregn folketallet ved Kristi fødsel, hvis man går udfra en årlig procentisk stigning på henholdsvis 0,1%, 0,5% og 1,0%. Historikerne anslår at der på den tid v... -
HASTER!!!
Forumindlæghej jeg har fået følgende opgave som jeg skal løse.. men kan ik9; lige komme i gang og håber i kan hjælpe mig.. opgave 4.023 fra eks-bogen b-niveau. indholdet af et radioaktivt stof i et præparat aftager eksponentiels med en halveringstid på 1,28*10^9 år bestem hvor mange procent af det op... -
INTEGRALREGNING- AREAL (hjælp kan ikk finde ud af det!!!!!!!)
ForumindlægTo funktioner f og g har forskrifterne f(x)= √3x+9 og g(x)= x+3. Graferne for f og g afgrænser i anden kvadrant en punktmængde M, der har et areal. ( graferne skærer hinanden i x-værdierne -3 og 0 ( kan ikk tegne grafen her ind) a) Bestem arealet af M. her bestemmer jeg arealet ved: &int... -
Paralel tangent
ForumindlægHey, håber der er nogle, der vil hjælpe her: f (x) = x3 - 6x2 + 21x +1 Funktionen her har en tangent, der er paralel med linjen : y = 9x + 11 Det som opgaven går ud på er så at finde tangenten til funktionen. Jeg har differentieret f(x) og får: f 9; (x) = 2x2 - 12x +21 Udfra oplysningen om de... -
Diskriminant for ligning - forkert resultat?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder pt. med en aflevering jeg er kørt galt i.. Jeg får stillet til opgave, at regne ligningen: "4x^2+bx+9=0". Jeg får afvide, at den har én løsning, og jeg undrer mig - er det virkelig nødvendigt at regne diskriminanten, når jeg får afvide, at den har én løsning? Je... -
hjælp til udregning
ForumindlægI 1 cm3 luft er der ved normail tryk og normal temperatur cirka 2,5*10^19 molekyler. Med en effektiv pumpe kan man skabe et så lavt et tryk som 1*10^-9 atmosfære. Antallet af molekyler per cm3 er altså en milliard gange så stort ved almindeligt tryk som ved sådant vakuum A. Angiv antallet af ... -
Die, der og fucking das?!
ForumindlægHvornår ved man hvad der er hvad? Altså kan godt regne ud det hedder der Mand og sådan nogle ord. Men fx, hvad hedder det med orden "klasse"? Er det die-,der- eller das Klasse? - ved godt das = intetkøn, die = hunkøn og der = hankøn. Men er der nogen der kan hjælpe? :s Tak på forhånd fo...
