Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15601 til 15620 af 19042
-
Beviset
ForumindlægEr der nogen teori eller bevis til at parametisere en alm. funktion? -
en der kan hjælpe mig med mat
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=7907 Øvelse 22 Wolsley Cardel fræser 1985/2850*100 2850-1985 Amerikansk MTD 5 HK 2995/3525*100 3525-2850 Stor amerikansk 23" 2185/2485*100 2485-2185 øvelse 23 100-93 93*100/100 øvelse 24 ... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig med følgende. I en havn varierer vandstanden med tidevandet. Vandstanden måles hver time, og måleresultaterne over 13 timer ser således ud: 2,50 - 2,89 - 3,18 - 3,30 - 3,22 - 2,97 - 2,60 - 2,20 - 1,88 - 1,71 - 1,74 - 1,95 - 2,30 - 2,70 a) Indtegn måleresultater... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg vil bare spørger om der er nogle der ved hvordan en mundtlig eksame i 9. klasse kommer til at være? Er det fx. mening at man trækker et emne i engelsk og derefter bliver sat ind i et forberedelsesrum og får tid til at lave det man skal sige foran censor og lærer på 40 min. eller hvad? ... -
hvad er offentlige investeringer?
Forumindlæghvad er offentlige investeringer? hvad er forskellen på økonomisk stagnation og økonomisk recession har forstået det sådan: økonomisk recession er når BNP´et har været faldende i mindst to kvartaler ækonomisk stagnation: når BNP´et er begyndt at falde. er det korrekt? hvad er BNP, har... -
ML og Rumfang
ForumindlægHej! Jeg skulle tage en drikkedunk med som jeg gerne ville finde Rumfanget af, men hvad i hulen helved gør jeg?? Altså min lære sagde, at vi måtte fylde drikkedunken med vand og bagefter hælde det i en decilitermål (tror jeg nok det hedder), så jeg kunne finde ud af hvor meget ML/L der kan ... -
Brøker
ForumindlægHej :) Jeg har altid haft svært ved at plusse og minusse hele tal med brøker, og jeg ville bare spørge, om der er nogen der ville hjælpe mig med disse regnestykker? 17 1/4 + 6 2/3= 1000 - 11 2/9= -
Differentialligning v. panser-metoden
ForumindlægEn spænding over en kondensator bestemmes ved diff. lign. R*C*(dV/dt) + V = cos(2t) Jeg skal finde den fuldstændige løsning, mit spørgsmål er blot hvad jeg gør med konstanterne R og C? Jeg har p(t) = 1 (da V står "alene") q(t) = cos(2*t) Dette indsætter jeg i min formel, (int(q(t)*e... -
hjælppp "genitiv"
Forumindlæghej alle sammen... jeg har en opgave som omhandler genitiv, og nu er jeg altså i tvivl.. håber nogen kan hjælpe mig med at fortælle om det er korrekt og hvorfor det lige præcis skal være sådan. 1)mine forældres nye bil er stor. hedder det: My parent's/parents' new car is large. 2)huset... -
Morten Nielsen - Dette er ikke døden
ForumindlægDer er ikke tilfældigvis nogen, der har nogle noter om dette digt vel? ^^ Alt kan bruges og vil blive sat pris på! -
a^x=b er min vurdering korrekt antaget
ForumindlægGod aften..! Jeg skal have forklaret/løst linging ax=b Jeg tænker at hvis jeg følger regnereglerne for logaritme (Naturlig logaritme) ln(ab)=lna+lnb ln a/b=lna-lnb ln(ax)=x*lna Så må jeg jo skulle sige: ln(a)/ln(b) og b må jo så være noget der ligner b>0 ... -
ligningssystemet
ForumindlægBestem løsningen til ligningssystemet 3x+4y = 10 4y=10+3x y= 2,5+0,75x 4x-3y = 5 -3y=5-4x y= -1,7 – (-1,3x) hvad skal jeg nu ? ________________________________________________________________ En parabel er bestemt ved ligningen y = x2 ... -
1. klassesmatematematik
ForumindlægEr der nogen, der tilfældigvis ved, hvad man lærer i 1. klasse i matematik? Addere og subtrahere ved flere cifre? Eller er det stadigvæk farvelægning af diverse mønstre...? -
Antal løsninger af ligning
ForumindlægHej alle Står med endnu en udfordring, i en opgave hvor jeg har fået givet modellen: f(x) = -x^2 + 6x - 3 ----- Der er så et underspørgsmål i opgaven, der lyder: "For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c : 1. ingen løsning, 2. en løsning, 3. to løsninger." Så for det først... -
Smeltning af is?
ForumindlægHej! Jeg har lige brug for lidt hjælp til denne her :) 300 g. isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18°C Smeltningen af isterningerne sker ved at de kommer lige fra fryseren over i en kande med 2 liter vand med temperaturen 16°C Beregn hvor meget temperaturen er faldet i vand... -
It is I vs. it is me
ForumindlægJeg er ved at blive skør! :) Man hører tit "It John here?", "It is he" i en telefonsamtale. Men hvornår er det lige præcis, man skal bruge hvilket pronomen? Er det simpelthen bare i nominativ og akkusativt - respektivt? Jeg har læst en del artikler og indlæg om det; men der... -
Datalogi - gauss program
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive et program i c++, hvor jeg skal lave en række reduktion. Jeg får desværre nogle forkerte resultater. Kan I se, hvad der er galt? -
Diskursanalyse
ForumindlægHej Begavede Mennesker :) Jeg sidder og forbereder AT. Min lærer har sagt at jeg skal lave en diskursanalyse på en tale. Men hvad er en diskursanalyse? Mvh Mig -
aminosyrer
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan man løser disse to opgaver: vedhæftet -
Hjælp mig...Plez
ForumindlægJeg har virkelig mange lektier til på tirsdag, er der nogen der kan hjælpe mig med at svarepå disse spørgsmål, for jeg kan íkke nå at få lavet dem.......................Det spørgsmåle ligger i det vedhæftede fil. Tak på forhånd
