Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15781 til 15800 af 23489
-
heii er der nogle der vil rette den her oversættelse :O)
ForumindlægOktober 1989 war ein schlechter Zeitpunkt im Koma zu liegen, aber genau das passiert für Alex´ Mutter – eine Spitzensozialistin von der Alte Schule. Als sie 8 Monaten später aus der Koma erwach, kriegt Alex große Problemen. Der Arzt erzählt Alex und seine Schwester Ariane, das das Hertz ihrer Mu... -
neutralitetspolitik
ForumindlægHvad går neutralitetspolitik ud på??? -
Matematik
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave, jeg ikke rigtig forstår. Jeg synes også den er svær, at løse. Opgaven lyder: Trekant ABC er ligesidet med sidelængden 8. Beregn radius i henholdsvis trekantens indskrevne cirkel og trekantens omskrevne cirkel. Jeg håber I kan hjælpe mig med opgaven. På forhånd tak. -
Ligevægstkonstanten
ForumindlægHar en opgave der lyder sådan. I en lukket beholder på 1,00 L er der ved ligevægt ved 253 ºC. I beholderen er der 0,40 mol SO3, 0,30 mol O2 og 0,60 mol SO2. Beregn ligevægtskonstanten ved denne temperatur Nogen der har nogle ideer om hvad jeg skal gøre? -
Sammensatte udsangsord
ForumindlægHej Har nu selv prøvet at rette lidt i min opgave. Håber, der er én, der nu vil rette videre :-) - tak mvh. Pia 1. Det var umuligt at gennemføre undersøgelsen Es war unmöglich die Untersuchung durchzuführen. 2. Nu har Ulrike allerede læst brevet to gange igennem Nun hat Ulrike schon den Brief zwe... -
Sinus relationer, samt brøker
ForumindlægHej Sinusreationen Sin A = Sin B a b For at finde Sin B: Sin A * b= Sin B a Men hvordan finder man b? Hvordan i al verden, flytter Sin B over på den anden side af lighedstegnet, så man isolere b? Tak På Forhånd -
Bjergprædikenens etiske aspekter
ForumindlægHej jeg har fået stillet et spørgsmål i religion, men kan ikke helt finde ud af hvad spørgsmålen går du på? - Gør rede for Bjergprædikenens etiske aspekter. Kommenter også gerne på forskellene mellem Bjergprædikenen og datidens Jødedoms etik. Hvad går det ud på? Hvad er det jeg skal svare ... -
Kaffe og koffein
ForumindlægHej alle.. Er der nogle af jer der kan forklare mig, hvad der sker, når koffein blokerer for adenosin? Altså i synapsen - hvad udskilles der? K+? Læste det her et sted, men forstår det ikke rigtigt: En aktiveret adenosinreceptor åbner for Kaliumkanaler og så kan der ikke dannes et nyt elektrisk... -
Tjek din censor ud!
ForumindlægHej med jer Skriv censorens navn, så kan andre der kender ham/hende skrive hvor streng eller ikke-streng han/hun er! Ja, jeg kan starte: EJ - Erik Kjeldsted Jensen - Sorø Akademis Skole Nogen der kender ham???!! -
kinetiske energi omsættes til elektrisk energi.
ForumindlægI et vandkraftværk falder vandet 28 m. På et bestemt tidspunkt løber der hvert minut 1.600 m3 vand gennem turbinerne. Bestem den elektriske effekt, som værket kan levere, hvis vi regner med at 60 % af vandets kinetiske energi omsættes til elektrisk energi. -
Toppunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og er lidt halv-frustreret over en opgave, hvor jeg skal finde nulpunkterne for funktionen F(x)=x3-4,5x2-30x+30. Jeg skal derefter bestemme f'(x) og monotoniforholdene for f. Hvis du kan hjælpe, så på forhånd tak! -
rettelse
ForumindlægNogen som lige vil se det her igennem ? Interkulturell Kommunikation Interkulturell Kommunikation ist eine Kommunikation, wo jeder Mensch verschiedene Kulturen lehren zu kennen. Und die Interkulturell Kommunikation gibt auch einen größer international Einblick in wie verschiedene Menschen lebe... -
definition af cos og sin
ForumindlægNormalt når man definerer en funktion i matematik, gør man det gennem algebra. F.eks. afbildning f: x->x2. Der kan man vise med udelukkende algebraiske metoder, at funktionen f.eks. er bijektiv, at den er veldefineret for alle tal osv. Men med cosinus og sinus, synes jeg det virker lidt and... -
Læs og giv karakter. Eksamens aflevering.
ForumindlægLitteratur og debat Litteraturen skal ikke begrænses for muligheder og når litteratur debatteres så skal den ikke spændes op for hvad den skal og ikke skal kunne. Kunsten i at læse og forstå andre menneskers holdninger til litteratur som debatform, kan ofte være interessant. Da man møder mange f... -
fejl??
ForumindlægKan I finde fejl i min oversættelse? Egon er måske en meget dygtig mand Egon ist vielleicht ein sehr tüchtig Mann. I hvert fald har han altid en plan In jedem Fall hat er immer einen Plan. Snart bliver de rige Bald werden sie reich De har allerede bestilt en rejse til Jylland Sie haben schon ei... -
Optimering
ForumindlægSe vedhæftede fil. -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Invers Laplace transformering..
ForumindlægJeg har lidt svært ved at ved foretage den inverse laplace transformering til denne opgave.. http://imgur.com/xPLSjEp -
Hjælp til at rette min stil
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige blevet færdig med at skrive min engelsk stil som er ca. 430 ord. jeg skal max skrive 300, så jeg har 150 ord for meget. Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp til at få slettet noget "overflødigt" ved min stil. Jeg har bare selv læst min stil flere g... -
Mangel på optimisme.
ForumindlægTil daglig er jeg en meget smilende pige, som er med til at gøre andre glade via mit smil. Men som mange andre, var jeg oppe til min allerførste eksamen i torsdags, læsning og diktat. Jeg plejer normalt at få 10-12, men jeg har en dårlig mavefornemmelse, at jeg har været nede over det de seneste ...
