Søgning på: Teenagere vælger sporten fra. Resultater: 15861 til 15880 af 15933
-
STX skr. MAT A eksamenssæt 2015 22. maj
ForumindlægKommer resultaterne ud i dag? Jeg tænker ikke på facit fra ministeriet, men resultaterne fra en af guruerne herinde. Mvh. Spændt Fymer -
Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går og venter spændt på den 30. juli 2015, hvor jeg får svar om jeg er optaget på jurastudiet ved KU. Inden den 30. juli, håber jeg dog at der er nogle derude der kan berolige mine nerver omkring, om jeg bliver optaget eller ej. Jeg har søgt ind på jura gennem kvote 1 og ha... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
sunni og shia
Forumindlæghej hvad er så forskellen på sunni og shiaA? har aldrig forstået den? og er det ik rigtig shia er mere religiøst tak -
Kompleks andengradsligning
ForumindlægHejsa. Jeg har et lille problem. Jeg skal skrive den komplekse andengradsligning z^2+2(1-i)+7i=0 til formen a+Ib og re^i(tetha). Jeg har prøvet at udregne den til a+ib, men synes det bliver et mærkeligt resultat. Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Rækken \sum _ { n = 1 } ^ { \infty } \frac { n } { n ^ { 5 } + 1 } (521, ho5)
ForumindlægOpgaveformuleringen er vedhæftet. (iii) Jeg skal finde en approksimation for via afsnitssummen med en fejl som ikke overstiger ε=0.05. ______________________ Tanker jeg har tænkt - for N >>1 gælder Derfor kan jeg bruge til at konkludere Da ovenstående ikke må over... -
Energi bergeninger
ForumindlægHej Er der nogle, som kan forklarer hvad de forskellige ord betyder, som der er del af denne opgave, som jeg har skrevet for cirka 1 år side. Jeg spørg omkring dette, da jeg har glemt alt det som jeg gjorde, da jeg for eksempel ikke kan huske hvad ''Mis' betød eller Cis. det er ene... -
Kosovo-Konflikten
ForumindlægVil nogen hjælpe mig med at læse dette igennem, for min lærer siger at der mangler "den røde tråd". Jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal gøre det bedre.Indledning/ ProblemformuleringI 1998 blev Kosovo en prioritet for verdenspressen. Serbere og albanere kæmpede om et område som begge f... -
Den fremmede - rettelse
ForumindlægINDLEDNING: ”En grundlæggende tanke i eksistentialismen er, at et afsluttet filosofisk – videnskabeligt system som forklarer alle tilværelsens forhold, ikke kan gives. Eksistentialismen vender sig derfor mod ethvert forsøg på at udtømme menneskets væsen psykologisk eller biologisk. De... -
HAR I HØRT!?
ForumindlægHey har I læst i avisen at regeringen har bestemt at istedet for at skære ned på gymnasier så vil de skære ned på lønnen der bliver udbetalt af kommunen til dagplejere, og da studieturene på gymnasiet er en kæmpe oplevelse (i de fleste tilfælde) for studenterne og en chance for at de kan lære hin... -
Ytringsfrihed / Censur
ForumindlægJa, det er jo et veldiskuteret emne for tiden, men jeg vil gerne høre jeres meninger angående disse emner. Som eksempler kan jeg nævne hvordan den Amerikanske tv kanal CNN valgte ikke at publicere videooptagelser fra Osama Bin Laden og hans styre, da man havde mistanke om at der kunne ligge skjul... -
Hjælp til simpelt spørgsmål om vektor
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til at starte opgaven på vedhæftet billede.Er der nogle, der kan hjælpe mig med at beregne vektor b? Det er nemmere for mig, hvis jeg har beregnet vektor b inden jeg går igang med at beregne opgaverne. På forhånd tak. -
Fartøjer - Vektorer
ForumindlægHej. Jeg har virkelig problemer med denne opgave er der nogen der kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: Hjulene er cirkelformede med en diameter på 520 mm, og det midterste hjul på figur 5 har centrum i punktet (1160 ; 260): Bestem, enten ved en grafisk konstruktion eller ved beregning, den korteste a... -
Hjælp til tysk stil:-)!
ForumindlægHejsa!Er der please nogle der kan rette min tysk stil igennem...?!Den er måske lidt lang... men det er nemlig en eksamens stil og jeg mangler stadig det sidste delspørgsmål - som jeg sætter ind i morgen -hvis jeg kan nå det!Jeg håber, at I kan hjælpe mig:-)(Den danske tekst kommer først – og så k... -
er der nogen der kan kigge denne opgave igennem for fejl
ForumindlægBefolkningstilvækst i fattige lande1). Liste over årsag til de mange børnefødsler:1. Fattigdom og dårlige uddannelsesvilkår.2. En uforsikret alderdom3. Et land hvor et køn er mere eftertragtet end det andet køn (f.eks. Indien hvor de føder børn indtil de får en dreng)4. Traditioner5. Stor børn... -
Studietur (tysk) Plz hjælp!
ForumindlægHej alle, jeg har fået en stil for i tysk, hvor jeg skal skrive en dagbog om min studietur. Håber at der er nogle derude, som er god til tysk, der kan hjælpe mig med at rette stilen :). Det ville være en meget stor hjælp. Præcis kl. 23.30 i aften, skal den afleveres. På forhånd tak:). ... -
tysk stil, skal afleveres kl. 23.30 i aften. HJÆLP!
ForumindlægHej alle, jeg har fået en stil for i tysk, hvor jeg skal skrive en dagbog om min studietur. Håber at der er nogle derude, som er god til tysk, der kan hjælpe mig med at rette stilen :). Det ville være en meget stor hjælp. Præcis kl. 23.30 i aften, skal den afleveres. På forhånd tak:). ... -
Essay stil handler om fly
ForumindlægHEj dette er mit første indlæg, jeg skulle skrive en essaystil da jeg er pakistaner kan det godt være lidt svært at skrive en god stil og jeg får altid 8. Håber i kan hjælpe mig med den. Den skulle handle om hvad vi godt kunne lide.Scandinavian 791 cleared to land runway 22LDer letter eller lande...
