Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15941 til 15960 af 17400
-
Novelle
ForumindlægGo aften :) er der en som gider læse min novelle igennem og måske rette mine fejl og give respons ? Den er på en a 4 side . -
Hjælp til Fysik C opgave modul 4 om lyd og bølger del 2 forsat haster
ForumindlægHej igen Nu har jeg noget som driller mig og det er noget om en guitarstreng hvor jeg skal bestemme grundtonen for strengen samt bølgelængden for strengen: Her er et billede af opgaven Jeg håber at der nogen som ville hjælpe mig med opgaven. På forhånd tak -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
Ligning for tangent
ForumindlægJeg har 2 funktioner: f(x)=sqrt(4x-8) y=-2x+7 (også kaldet linje p) Jeg skal bestemme tangent til f, som skal være vinkelret til linje p. -
Er dette snyd?
Forumindlæger det snyd at finde en identisk SRP på nettet, tage hans ideer i forbindelse med f.eks. analysen og så omformulere hele lortet? Jeg er i den situation, at jeg skal analysere en roman, men har svært ved at gøre det. Jeg har fundet en opgave på nettet hvori personen analysere den rigtig godt. M... -
Monotoniforhold
ForumindlægNogle som vil tjekke efter på deres grafregner om jeg har bestemt de korrekte monotoni forhold for f'(x) = 4x^3 -2x Jeg får at grafen er : aftagende, voksende, aftagende og voksende -
faktorisering
Forumindlæghej jeg skal faktorisere f(x)=x^4-14x^3-27x^2+884x-2464 er bare i tvivl når det er et fjerdegradspolynomium... håber i kan hjælpe! -
Medicinstudiet og matematikstudiet - samtidig
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har disse intentioner om at læse medicin (med henblik på at blive undviser - professor) efter gymnasiet. Dog har jeg en stor forkærlig for matematikken, og ønsker samtidig at tage en bachelor i dette fag ... Jeg forstår udemærket problematikken ved at læse til to bachelor... -
Geometri
ForumindlægJeg ved ikke lige hvad jeg skal her??? -
Bestod jeg Mat B eksamen? :S :(
ForumindlægHej, Jeg har lige været til mat b eksamen, og det gik desværre helt af H til :-/ Det startede med at min lommeregner gik i stykker - jeg kunne slet ikke få den til at virke, hvilket betød at nogle opgaver (bl.a. dem der indebar e) var svære at beregne. Jeg kunne slet ikke få windows lommeregnere... -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
PUNKTET P - ligning
ForumindlægHey guys, nogen der kan hjælpe med en opgave der går ud på at bestemme en ligning til cirklen. Billedet bliver vedhæftet Tak på forhånd -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHvordan bestemmer man forskriften for en harmonisk svingning, ud for et billede? Har ingen ide hvor jeg skal starte... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
Opg. 2 maj 1993
ForumindlægHejkunne nogle evt. tænke sig at hjælpe mig med opgave 2 i maj 1993. Den hedder titrering af havvand, hvis dette skulle hjælpe nogle.... -
psykologi lavt snit?
ForumindlægHej. Med et snit på 8,5 er der så ingen chancer for at komme ind?? -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
Bio A?
ForumindlægEr biologi på A-niveau hårdt, og vil du anbefale det?Hvis du havde nævnte fag, hvilke andre fag kombinerede du dem da med?Er det et nørdefag, dvs. et fag hvor mange har forudlært viden (folk med naturlig interesse)?Smid endelig andre kommentarer om faget og på forhånd tak. -
stjålet stil?
Forumindlægmin stil er blevet taget og lagt ud på nettet.. er der nogen der ved hvordan den kan slettes eller hvem man skal kontakte? for gider virkelig ikke have at min lærer tror jeg har sttålet den stil herfra.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.Med venlig hilsen Sandra -
temperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?
ForumindlægHejsaTemperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?Ja - syes ikke jeg finde et ordentlig svar.Et bud kunne være - ved at sænke temp. ødelægges membran og proteiner. Ved højere temperatur sker det samme, men der vil også være affaldstofffer fra stofskiftet, hvilket måske er grunden.Måske ogs...
