Søgning på: respiration formel. Resultater: 15961 til 15980 af 21820
-
Planck, Rayleigh-jean og wiens forskydningslov
ForumindlægHej. Jeg er i denne dejlige stund ved at skrive SRP (Fysik A(hovedfag og Matematik A) omkring varmestråling. Jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg mangler lidt hjælp til: Redegør for Plancks strålingslov og sammenlign Rayleigh-Jeans lov. Benyt Plancks lov til at bestemme den bølgelængde, hvo... -
En pokerhånd i matematik
ForumindlægHey, håber på hjælp til disse drilske opgaver....!En pokerhånd er en flush, hvis de fem kort er af samme farve, altså alle sparer, aller hjerter, alle rudere eller alle klør. Hvor mange flush'er findes???Af en forsamling på 15 mennesker skal vælges en dirigent og en referent. Den samme kan ik... -
jæh..øhh..hmm..hjælp?
Forumindlæghej hej..jeg har en opgave her i matematik som jeg ikke rigtig kan kom videre med.. man kan godt sige at jeg sidder fast..Jeg har foran mig en figur der viser grafen for en funktion f med definitionsmængde R.jeg skal så bestem en forskrift.. og hvordan gør jeg det, når man nu ik kan taste det ind... -
optimering
ForumindlægNogen der vil rette min matematikaflevering for mig, skal afleveres idag, så det haster! :) -
Division/addition med tal
ForumindlægHvordan er det man dividere et tal eller lægger et tal til en vektor??Fx vektor v = [(40 80)-1 ]/ 3 På forhånd tak! -
Eddikesyreindhold
ForumindlægHej alle.Jeg sidder og er i gang med en rapport om "titrering af husholdningseddike" og der er en opgave som skal indgå heri som jeg simpelthen ikke kan finde ud af lige nu, selvom den virker relativ nem :/Man får at vide, at eddikesyreindholdet i almindelig husholdningseddike ligger p... -
en svær fysik opg.
ForumindlægHer har jeg igen en opg. som jeg har lidt svært ved, og da jeg fik sådan en god hjælp sidst så ville jeg lige spørge igen, her er opgaven:To biler kører hen ad en vej. Bil A kører med hastigheden 50 km/h, og Bil B kører med 60 km/h. Da de er på linie bremser begge biler med acceleration på -2,8 m... -
Begyndelsesværdi
ForumindlægGodaften, Jeg har en opgave, men er lidt i tvivl om, jeg har regnet korrekt. Opgaven er vedhæftet, men mine svar står herunder: a) 25 b) 16 c) 144 d) 96 e) 44 f) -4 Er det korrekt? -
Kemi-A-niveau opg.
ForumindlægHejJeg håber der er en der vil hjælpe mig med følgende:Der fremstilles en elektrokemisk celle med cellediagrammet;Ag(s) I Ag^(+)(ag),S^(2-)(aq) II Cu^(2+)(0,100M) II Cu(s)Den højre halvcelle består af en kobberstang i en 0,100 M kobber(II)-sulfatopløsnig.Den venstre halvcelle består af en sølvsta... -
matematik 2
ForumindlægHej jeg forstår ikke hovrdan jeg løser denne her opgave.. hvordan gøre jeg tak please med steps. Bestem afstanden fra punktet P (7,3) til linjen m: y=-1/2x-2. Angiv derefter en ligning for den cirkel, der har P som centrum og m som tangent. -
Rettelse af ABSTRACT
ForumindlægHej vil i ikke lige tjekke den for de værste fejl? jeg er ikke så god til engelsk. På forhånd tak. This SRP Report is about JBS and contains a short description of JBS, a strategic analysis of JBS’ opportunities for entering the English market. Thereby I will finish it with an evaluation w... -
Differentiering
ForumindlægJeg har en funktion, der lyder: f (x) = -x^4 -2x^3 +3x^2 +1 Er det korrekt, at -x^4 differentieret giver f ' (x) = -4x^3 ? Og -2x^3 giver det enten -6x^2 ELLER -3x^2 differentieret? Og 3x^2 giver det enten 6x ELLER 2x^1 differentieret? Jeg er ikke så god til differentialregning,... -
SIMPELT!
ForumindlægJeg sidder med forbrænding af oktan (C8H18) Og jeg har skrevet reaktionen op, men er usikker om én ting: C8H18 + X antal O2 ---> 8 CO2 + 9 H20 Hvordan finder man frem til hvor mange O2 forbindelser der skal bruges? På forhånd tak! -
Terminsprøve i naturfag
ForumindlægEr der nogle 2 g'ere der har været oppe i naturfag til terminsprøven, som kan fortælle mig lidt om den?Jeg vil gerne være forberedt på opgaverne -
parablens toppunkt
ForumindlægHej. I et kordinatsystem har jeg en parabel med ligningen y = x2 -3x +2 og en linje l har ligningen y = -1/2x -2 Jeg skal finde toppunktet for parablen og afstanden fra t til linjen l. For at finde toppunket har jeg tænkt mig at bruge toppunktsformlen T, men er det muligt at bruge x, ... -
Frit fald
ForumindlægEn række eksperimenter gennemføres med kugler, hver med radius 8,42 cm og masse 5,00 kg. Når luftmodstandens indflydelse medtages i beregningerne, kan kuglens formfaktor cw sættes til 0,40. a) Forklar, hvorfor kuglen efter en vis faldtid vil bevæge sig med konstant fart, v0. Forklar, hvorfo... -
Areal af sekskant
ForumindlægJeg skal beregne arealet af en regulaer sekskant, hvor alle sidelaengder er 15cm og alle vinkler 120o. Ved at kigger lidt rundt i nogle gamle traade, har jeg fundet ud af, at man kan dele sekskanten op i 6 ligesidede trekanter, beregne arealet for en og saa multiplicere resultatet med 6 - det b... -
Hjælp til forståelse af "Entropi"
ForumindlægHej, jeg sidder og skal beskrive de 2. termodynamiske hovedsætninger, og herunder forklare Entropi. Jeg har bare ikke helt forstået "Entropi", så ville blive enormt glad hvis en venlig sjæl ville forklare mig det nærmere. Kan evt, maile siden jeg har skrevet til vedkommende. På forhånd ... -
Matematisk spørgsmål til fysik
ForumindlægHvorfor kan man udskifte r (cirkel) med a (ellipse), når jeg har udledt den mekaniske energi for en cirkel og så ønsker den for en ellipse? På forhånd tak. -
y'=a*y+b hjælp til c i løsningen
ForumindlægHej hej... Jeg har fundet du af at løsningen til y'=a*y+b er y=-(b/a)+c*e^(ax), men hvordan bestemmer jeg c? Har jo konstanterne a og b, men c? Ville sætte stor pris på lidt hjælp..
