Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16061 til 16080 af 72126
  • Dumpet på B-niveau

    Forumindlæg
    hej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse
  • Bestem stamfunktion..

    Forumindlæg
    Jeg har nogenlunde styr over hvordan man integrere og altså finder stamfunktionen, men hvad jeg ikke helt har lært endnu er at finde C, hvis man kan sige det sådan... Min opgave: En funktion f er bestemt ved f(x) = 3x3 – 24x2 + 48x a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går igennem pun...
  • sfærisk trekant

    Forumindlæg
    Hej derude Fra en bekendt fik jeg disse 2 vinkler og 1 side på en sfærisk trekant - han postulerede at opgaven var så godt som uløselig. Har han ret i det?? A=88 C=31 b= 28,5 vh Tonny
  • Stofmængdekoncentration

    Forumindlæg
    Angiv c, [Na+] og [SO42-] i en opløsning indeholdende 0,75 mol Na2SO4 i 1,5 L opløsning Jeg har nu prøvet selv i lang tid, men jeg er helt blank... er der nogen, der kan hjælpe?
  • Tvivl om formel

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lige i tvivl om, om konstanterne a og b i følgende formel er normalvektorens koordinater, eller om det er hældningen og skæringen med y-aksen. dist(P,alfa)=dist(P,l)=|ax1+by1+c|/roda^2+b^2
  • Fysik eksamen hjælp!

    Forumindlæg
    Okay, så landet ligger i, at jeg skal til terminsprøve i fysik/kemi her på mandag, og jeg har trukket metaller. (Det er altså ikke en rigtig eksamen, bare termin) Men jeg er bare helt lost omkring metaller, så har I nogle foreslag til hvad jeg kan komme ind på, hvilke forsøg man kan lave osv? Alt...
  • Hvorfor gælder V = 1M / Δt?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lige et kemi-relateret spørgsmål. Hvis man følger thiosulfate's reaktion med syre kan man opnå dataene på billedet. Hvorfor gælder der, at reaktionshastigheden i dette tilfælde kan beregnes som V = 1M / Δt? Normalt har man jo koncentrationen af et stof i stedet for 1. Kan ...
  • Fra 4 molær og til 1 molær

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k...
  • Opsplitning af funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal opsplitte funktionen: (7x-4)/(x(x-1)(x+2)) og jeg er kommet frem til at det giver: ((A+B+C)x2 + (A+2B+C)x -2A)/(x(x-1)(x+2)) Er det rigtigt?
  • Mat hjælp, det haster!!!

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kan regne denne opgave ud? Det vil være et stort hjælp. Gerne med beskrivelse. For hvilken værdi af c, har polynomiet: f(x) = - x^2 - 2x + c Ingen rødder En rod To rødder
  • Reducering

    Forumindlæg
    1) (3+a)* (4-a) + (5-a) * (2-a) 2) (a+b-c) * (a+b+c) + (a+b)* (-a-b) disse skal reduceres.. og ja det vil jeg gerne have hjælp til! En som evt. kunne starte på dem .. Mvh. mig
  • Studentereksamen dec 2007

    Forumindlæg
    Opgave 1 a) Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2 + 2x + c = 0 a≠0 har netop én løsning. Hjælp behøves meget hurtigt tak..
  • MATEMATIK TIL IMORGEN :(

    Forumindlæg
    eR DER IKKE NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG MED DENNE OPGAVE? JEG FATTER DEN IKKE :( Opgave 2.002 I en trekant ABC, gælder |BC|= 2|AB| og |AC|=5/2|AB| Bestem cos C Bestem arealet af trekanten ABC udtrykt ved c
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Beregn de ubekendte stykker i ΔABC, når det gælder, at 1) A = 124,83º, b = 4,29 og c = 8,61 2) B = 43,7º, C = 74,3º og a = 65,35.
  • givet er ligningen y=-x^2+6x-3

    Forumindlæg
    Givet er ligningen y= - x^2+6x - 3 for hvilke værdier af tallet c har ligningen y=c 1) ingen løsninger? 2) netop én løsning? 3) to løsninger? Kan i hjælpe? :-)
  • Hjælp mig med at finde højden.

    Forumindlæg
    Hej jeg har en opgave hvor jeg skal finde højden af en trkant og jeg har regnet siderne og vinklerne ud. A=35 B=103 C=42 og a= 1,77 b=3 c=2,06 men nu kan jeg ikke komme videre...
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej Normalt siger man jo, at en andengradsligning skal være på formen: ax^2+bx+c=0 for at man kan løse den. Men hvad så hvis der står ax^2+bx+c=f(x)? Er f(x)=0 eller?
  • Integrere

    Forumindlæg
    Hej. Når jeg skal integrere et*1/2 burde jeg vel få et*1/2*t+c men af en eller anden grund får mit CAS værktøj: et*1/2+c.... HVad gør jeg galt..
  • HJÆLP!! fysik

    Forumindlæg
    Et aluminiumlod med masse på 75g flyttes fra kogende vand over i et termobæger med 175g vand med temperaturen 18,5°C. Sluttemperaturen er 25,2°C. Hvilken værdi fra aluminiums specifikke varmekapacitet giver eksperimentet, hvis man ser bort fra termobægerets varmekapacitet.
  • Parabel

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave som ser så ledes ud: f(x)=-5x^2+bx+c og får at vide mine nulpunkter er 3 og 7 hvordan finder jeg så b+c???