Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16201 til 16220 af 60202
-
parablers toppunkt
ForumindlægJeg har en opgave jeg har svært ved. jeg kender dog ligningen for at finde toppunktet(-b/2a, -d/4a), men kan bare ikke finde ud af at sætte tallene ind. Opg.a) y = 3x^2 - X + 7B) Y = X^2 - 9X + 20,25C) y= ½^2 + 5x -11D) y= 2x^2 - 8x + 3 -
FORVIRRET, TIDEVAND? brug for forklaring.
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med at læse noget om tidevand og der er nogle ting jeg ikke forstår og ville derfor gerne have det forklaret. Hvor på jorden er der lavvande, når der er højvande i begge ender på jorden. Hvorfor er der ikke altid højvande de samme steder på jorden og hvorfor er tidsrummet ... -
Forsøg phosphorsyre
ForumindlægHejj Jeg er stødt på denne opgave jeg ikke kan løse til en rapport 8. Bestem koncentrationen af kulsyre(carbonsyre) i den afgassede Coca-cola, idet det antages, at fosforsyre og kulsyre(carbonsyre) er de eneste syrer i denne cola. Kommenter antagelsen og resultatet. I forsøget har jeg to kurve... -
HF og gennemsnit
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål omkring HF og gennemsnit. Hvis man har mange valgfag, bestemmer man så selv, hvilke valgfag der skal stå på beviset, og dermed tælle med i mit endelig gennemsnit? -
trigonometri
Forumindlæghvad er sammenhængen mellem siderne i to ensvinklede trekanter og hvad er begrebet forstørrelsesfaktoren ?? -
Hvor går det galt i denne kondensator formel?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne isolere t i følgende formel, men jeg får et forkert resultat. Hvis jeg undlader "1-" som jeg gør nedenunder, får jeg det rigtige resultat, dog med negativt fortegn. http://peecee.dk/upload/view/368044 -
Value Financing Rule (Omskrivning)
ForumindlægVi ved at: D = (Target D/VL) * VL Samt: VL = (FCF + D * rd * T)/(RAssets-g) Dette kan omskrives til: VL = ((FCF/(RAsset-g))/(((1-((r*T*(Target D/VL)/(RAssets-g))) Det jeg umiddelbart har svært ved at gennemskue er, hvordan nævneren er fremkommet. Jeg håber, at paranteserne er sat korr... -
Energitab
ForumindlægHej alle Jeg har regnet at energitabet er: 1500W*480sek=172000J=172kJ men i min bog står der at det skal give 306kJ, men det kan jeg ikke få det til. Hvad gør jeg galt? Mine udregninger er vedhæftet -
3 µF capacitor???
ForumindlægHejsa er der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave: The current through a 3 µF capacitor is shown in the figure: http://peecee.dk/?id=70901 At t=0, the voltage is v(0)=10 v. Sketch the voltage to scale versus time. - Det jeg så vil høre er hvordan finder voltage for en capacitor. Altså... -
Tangent til 2.gradspolynomium.
ForumindlægJeg skal sætte en tangent på et 2.gradspolynomium i excel.. nogen der lige hurtig kan fikse en forskrift?? bare den generelle? -
stamfunktion
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave UDEN hjælpemidler? Bestem den stamfunktion til f(x) = 1/x + 3, hvis graf går gennem (1,4) Stamfunktionen er inx + 3x. hvad gør jeg så nu? -
dy/dx=y^2/(2+x)
ForumindlægJeg skal finde den funktion der er løsning til ovenstående differentialligning, og som går gennem punktet P(2,3). -
andengradspolynomium
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe?? har vedhæftet opgaven -
Musisk analysemodel?? Haster!
ForumindlægHey alle. Jeg skriver SRP og kunne virkelig bruge en model til musik analyse. Altså som giver en trinvis guide til fx. intrumentation, rytmik, vokal, harmonik osv. Please hjælp mig, det haster!! -
Hjælp til en opgave
ForumindlægHej folkens Jeg skriver fordi jeg har et spørgsmål jeg er gået i stå med håber i kan hjælpe mig. Opgaven lyder følgende Opgave 1: Rundt om Eros I et område mellem Mars og Jupiter findes i hundredtusindvis af klippestykker, der hver især kredser om Solen. En af disse såkaldte asteroider hedde... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg forstår intet af den her opgave :( er der nogen der kan hjælpe mig med den ?? please tak -
Sandsynlighedsregning - DESPERAT BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHalløj:) Sååå, det er sådan, at jeg i de sidste uger har arbejdet med Spil og sandsynlighed inden for matematik. Nu er vi så kommet til dér, hvor jeg skal lave en evalueringsopgave, og jeg har SERIØST brug for hjælp med nogle spørgsmål - SÅ PLEASE, HJÆLP MIG! Det er så sådan, at vi har en 4-si... -
Trigonometri
ForumindlægHej Matematik-glade mennesker! Jeg har brug for hjælp til en lille opgave - har regnet på den, men føler ikke at mit resultat er korrekt. Vedhæftet finder i trekanten Opgaveformuleringen lyder: 1. bestem længden af side a 2. Tegn skitse af en trekant ABC med højden hc og bestem længden Tak... -
HJÆLP MATEMATIK!!
ForumindlægAnders. Bente og Christian skal dele 1520 kr. så Anders får 150 kr. mere end Bente og Christian får 40 kr. mindre end Anders. Hvor mange penge får de hver? Dette er indskrivning - håber på hjælp!! PÅ FORHÅND TAK! -
Bestemmelse af vinkel
ForumindlægHej, I en trekant ABC er vinkelC = 42grader , højden fra a = 35 og median fra a= 37. Fodpunktet for højden kaldes H og fodpunktet for medianen kaldes kaldes M, og det oplyses, at vinkel AMC er spids. a) Bestem vinkel A i trekant ABC. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe denne opgave an. No...
