Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16221 til 16240 af 156338
-
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Geometri
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med spørgsmål b? Jeg har ved brug af sinusrelationerne regnet mig frem til, at svaret på spørgsmål a, altså vinkel B er 36.8 grader, men nu kan jeg ikke helt finde frem til hvordan jeg skal regne |AD|. -
Vektorer i Planen
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, nogen der kan hjælpe? Opgaven lyder på at finde normalvektoren til en plan a, som har ligningen 3x-7y+21z-21 = 0 Normalt ville jeg jo finde normalvektoren vha krydsproduktet, men hvordan gør jeg i dette tilfælde? -
Reducer udtryk
ForumindlægHej. Jeg skal reducere følgende udtryk til en uforkortelig brøk, så den ikke indeholder negative eksponenter: a-n * b-m *b-m+1 --------------------- (2a)-n Jeg har brug for et godt råd. Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd -
Dansk stil
ForumindlægHejI kender sikkert allesammen typen der er lidt doven og ikke lige kan få taget sig sammen til at skrive alle opgaverne til tiden...Jeg er desværre en af dem.. og nu er jeg så ved det punkt at jeg simpelthen ikke kan nå at lave alle mine afleveringer til tiden og skal gå året om med mindre...Jeg... -
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Virus
ForumindlægHvordan bekæmpes virus ?? -
Neurofysiologi - aktionspotentiale
ForumindlægHej, jeg forstår godt basis teori omkring aktionspotentialer, men jeg forstår ikke helt hvad der sker når vi når tærskelværdien som starter aktionspotentialet. -
Stedvektor
ForumindlægStudieportalen.dk anbefaler: [Vektorregning | Matematik formelsamling] Vektorregning | Matematik formelsamling [Skalarprodukt (prikprodukt) | Matematik formelsamling] Skalarprodukt (prikprodukt) | Matematik formelsamling [Projektion (vektor) | Matematik formelsamling] Projektion (vektor) | ... -
Har nogen læst i England?
ForumindlægHej!Er der nogen på studi som har læst i England? Jeg vil gerne afsted i et år, men har svært ved at finde ud af hvad der lige passer til mit niveau? Skal jeg tage et engelsk kursus tilrettelagt for udlænding eller tilmelde mig et ganske almindeligt fag og læse sammen med engelske elever? Min ide... -
Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg faldt over en opgave, da jeg skimmede eksamenssæt 2011 (HHX A-niveau). "En pris-afsætningsfunktion er givet ved p(x) = -2x + 10, hvor p(x) er prisen pr. stk. i kr. ved en afsætning på x stk. Gør rede for, at p-1(x) = -1/2x + 5 og forklar betydningen af p-1(6)". Hvis regnereglen ... -
f(x)=b*e^kx og den naturlige eksponentialfunktion
ForumindlægHej! Jeg er ved at klargøre mine synopsis til mundtlig matematik eksamen på B-niveau. I en af dem skal jeg forklare om eksponentielle funktioner på formlen f(x)=b*e^kx, hvilket har forvirret mig en smule. Jeg har været inde og læse om det og er endt med at læse om den naturlige eksponentialfunk... -
isotoper og nuklider
ForumindlægheyEr der nogen som kan give et folker-niveau svar på hvad isotoper og nuklider er???Havde haft det i svyende, men kan bare ikke huske hvad det var, bolt at i den ene var atomkernen ustabil (meget mere eller meget mindre neutromer end protoner...?right?ps. Kender I en side, som er virkelig god ti... -
Dialektisk metode - til eksamen imorgen!
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til AT eksamen imorgen. Jeg skriver om Marx og marxisme, men jeg har lidt problemer med et begreb. Den dialektiske metode? Jeg har ikke kunne finde noget stof om dialektisk metoder der har givet mig forståelse for begrebet. Hvad går begrebet helt konkret ud på, og kan man t... -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
reducer
ForumindlægReducér (2a+2b)/(a^2b+ab^2) -
Vektoropgave
ForumindlægHar lidt problemer med en delopgave i eksamensopgaver i matematik 3 årigt a-niveau. Håber I kan hjælpe. [Vektor pil og samtlige a og b er underforstået selvfølgelig :-)].Opgaven lyder:I en plan er der givet 2 vektorer a og b, om hvilke der oplyses:længden af |a| = 5, længden af |b| = 2 og vinklen... -
Integration af frekvensfunktionen
ForumindlægHej. Jeg vil gerne se et bevis på, hvordan man integrere følgende funktion (fra minus uendelig til uendelig): f(x)= (1/((√2*π)*σ) * e-(1/2)*(((x-μ)^2)/(σ^2)) Er der nogle af jer, der kender et link? Eller kan hjælpe på anden vis? :) Jeg har prøvet at Google det, men ka... -
Separation af variable - Reaktionskinetik
ForumindlægDette spørgsmål inkluderer både reaktionskinetik fra kemi og matematik. Det er dog matematikken der er problematisk, så kategorien er matematik. Hvis vi ser på reaktionen A+B->C, så er hastighedsudtrykket: dC/dt=k*[A]*[B] Idet der ikke er noget af C ved reaktionens start så må [A]+[C]=...
