Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 16221 til 16240 af 73947
-
(Biologi Fedt) Det HASTER virkelig !
ForumindlægJeg sidder med en opgave det hedder fedt det er et opgavesæt som kan ses på linket nedenunder. http://www.emu.dk/gym/fag/bi/uvm/fagkons/eksamensopgaver/2007-6-2.pdf opgaven hedder 2. fedt. jeg har virkjelig brug for hjælp i opgave b og c. b. hvilke type enzym katalysere proces 1 vist i figur 2 og... -
Additionsreaktion
ForumindlægVed en additionsreaktion kan man addere vand til en alken A og danne alkoholen B, som har det systematiske navn 3-methylpentan-3-ol. a) Giv et systematisk navn for A og opskriv strukturformel for B A er en alken (3-methylpent-2-en) og B er en alkohol. Opgaven er lavet. b) Forklar hvorfor B (al... -
Bølgens udbreddelsesfart,
ForumindlægOpgave 1: Jeg skal finde bølgens udbreddelsesfart. Q = 45 C Delta t = 25 s. Der passerer en ladning på 45 C gennem en pære i løbet af 25 s. Så nu skal jeg beregne strømstyrken gennem pæren. Men hvilken formel skal jeg benytte mig af? Opgave 2: Hvor meget energi skal der tilføres 20 kg asfalt fo... -
Trigonomiske funktioner
ForumindlægEn funktion f er givet med en regneforskrift af formen f(t)=Asin(ωt)+C Amplituden er 6, svingningstiden T er 4/5pi, og det gælder f(pi/5)= 2 Bestemt A, ω og C Jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an, og slet ikke hvordan jeg finder det de beder om. Nogen der ka... -
mængde varme tilsat
Forumindlægjeg har følgende spørgsmål: Calculate the amount of heat you need to raise the temperature of 100 g of liquid water by 2.4 degrees. Molar heat capacity of liquid water is 75,29 J K-1mol-1 , MW H2O = 17 g/mol. og ligningen q=m*c. jeg er ret usikker på hvilke tal jeg skal bruge hvor. hvis j... -
Geometri
ForumindlægHvis man skal komme med et eksempel hvor man skal bruge sinus Vil man så godt selv kunne angive en trekant; f.eks at ABC hvor C er ret. B er 45grader og den modstående katete er 67, altså b også regne sinus ud ved hjælp af formlen:SinusA modstående: hyp c=67:sin(45)grader =94,75 Kan ... -
Termisk energi
ForumindlægHej med jer...håber I kan hjælpe mig, da jeg nu har siddet fast med det samme spørgsmål i en længere periode og kan ikke komme videre... Spørgsmålet lyder: - hvor meget energi, målt i joule, skal der til for at opvarme 15 liter vand fra 10 c til 60 c? Jeg har prøvet at gennemskue den termiske ... -
Gør rede for at ligning har en løsning.
ForumindlægHJÆLP med opgave b. Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... På forhånd mange tak :) En funktion f er givet ved forskriften: f(x)=2x+sin(x) a) bestem en løsning til ligningen f(x)=1 (dette resultat får jeg til 0,34 da jeg isolere x). b) Gør rede for, at ligningen f(x)=c har netop en løsning f... -
Lille engelsk oversættelse til rettelse
ForumindlægHej.Vil nogle være søde at tjekke dette igennem.Dansk version:I virkeligheden var han udsendt af den engelske kong William III, som prøvede at undertrykke de oprørske skotter med det gode gamle princip: Del og hersk.Han udnyttede det dårlige forhold mellem de to største klaner til at lade den ene... -
oversættelse - engelsk
Forumindlægheey, nogle der vil tjek noget engelsk.. siger det fra nu af, jeg er ikk lige danmarks bedste til engelsk..NOgle danskere - især håndværkere - slog sig ned i de store byer, men de måtte også finde sig i barske vilkår, overbefolkede, usunde og mørke boliger i smalle gader, hvor varmen om sommeren ... -
rettelse haster immigrate
ForumindlægHej håber en har tid til lige at rette det igennem bare hurtigt. På forhånd tal. :) det haster rigtig meget. Today it’s June the 22nd, and the ship Empire Windrush will bee an very important history in the United Kingdom. The ship arrived about 492 people from Jamaica to Tilbury, so the pe... -
Hjælp til lille engelsk oversættelse
ForumindlægDansk:Londons hjemløse har i længere tid været synlige for turisterne, især den gruppe, der holder til i nærheden af de store teatre på sydsiden af Themsen, og som sover i papkasser i nærheden af Waterloo Station. De unge udgør en særlig gruppe blandt de ca. 75.000 hjemløse, der siges at befinde ... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Nogen der vil rette de værste fejl i min stil?Håber virklig at nogen ville kigge det igennem.I dag træner Caroline tennis hver dag og fire gange om ugen foregår det i Farum. Endvidere styrke hun fysisk igennem løb og svømning. Caroline er knyttet U12-landsholdet og deltager i mange turnering... -
rettelse
ForumindlægDansk1) Jeg har været i udlandet mane gange.2) Min søster har været i Paris i 2 uger.3)Hun havde aldrig været der før.4)Hun sagde, det havde været en pragtfuld ferie.5)Er du i skole i morgen?6)Jeg er der ikke før kl. 12.7)Der vil være meget hjemmearbejde.8)Har du altid været god til engelsk?9)Nej... -
Oversættelse.. meget hurtigt tak!!!
ForumindlægToo Many GHosts er en af de mange bøger, som er skrevet af Paul Gallico. I den begynder møbler at bevæge sig, og folk opfører sig mærkeligt. Men vigtigst er naturligvis spøgelserne, der huserer i Lord Paradines herskabelige hjem. hans kone og datter hjælper ham så ihærdigt som de kan, men en mass... -
ret kort referat
ForumindlægIn the short story “Sand” by Susan Hill, we are introduced to a unsympathetic mother who dictate her children. The consequence of this unconventional behaviour towards her children are extensive. After the mother’s death the children evoke memories, from their childhood. and the memories which st... -
A Niveau - Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, jeg har brug et par ekstra øjne til at finde fejl og rettelse i min oversættelse. Levi’s har ikke haft meget at glæde sig over de seneste par år: Salget er faldet med mere end en fjerdedel fra 1997 til 1999, og jeansmærkets omdømme er raslet ned. Mærket er med detailhandelsekspert Kurt Bern... -
Hjælp til fagsprog (kemi)
ForumindlægHej! Jeg har nu frædigskrevet mit abstract med de rigtige engelske betegnelser osv. Jeg synes dog stadig, at mine formuleringer lyder lidt for hverdagsagtige. Nogen som kan hjælpe med at omskrive til lidt fagligt sprog (kemi): Determination of the coordination number The purpose of this report... -
Et folk
Forumindlæghej...jeg håber at der er nogen der kan se min oversættelse igennem..jeg er ikke helt sikker på om jeg har oversat rigtig..synes den er svære.. på forhånd tak. ........ Et folk der forstår at leve med energikrisen: Mens størstedelen af verdens landes prøver at finde løsninger på energiproblems a... -
rette :S
Forumindlæghejsa... jeg har skrevet en lille tekst. er der nogen der gider at kigge det igennem for stavefejl, grammatiskefejl og kommafejl? så ville det virkeligt være dejligt :D:D:D 1000-tak The text is about robots and how a Japanese man has developed robots, so the looks and talks exactly like us hum...
