Søgning på: antal eksamener. Resultater: 16361 til 16380 af 22257
-
Hermitisk operator
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har givet en operatorhat[Q] = k (hat[x] hat[p] + hat[p] hat[x])hvor k > 0 er en konstant og hat[x] og hat[p] er henholdsvis sted- og impulsoperator. Jeg skal så vise at hat[Q] er en hermitisk operator, og jeg er kommet frem til at det er det samme som atS[x d(f*)/dx g]dx = ... -
Eksamen! kan i hjælpe..
ForumindlægHEj jeg har fået stillet en eksamens opgave der lyder: 12) Matematisk bevis. Deduktion og induktion.Gør rede for nogle forskellige bevistyper. Herunder bevis ved induktion.hmm er der nogle der forstår dette spørgsmål?? jeg er helt lost i spørgsmålet.. kan i hjælpe mig lidt måske?+håber i kan hjæl... -
Produkt til doping?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en projektopgave om doping, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er et godt produkt! Nogle der kan hjælpe, så skriver i bare :-) Frederik -
halveringstider
ForumindlægHej.. en lille logaritmeopgave, som jeg ikke kan finde ud af.halveringstiden for et bestemt stof er 20 århvor meget er der tilbage af stoffet efter 3 halveringstider?Håber nogen vil forklare mig det. Kan ikke engang begynde.. har simpelthen ingen anelse :( -
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
Regression
ForumindlægHvad er det vigtigste ting at kigge på, hvilke model der passer/er bedst; r eller r2 , når det ligger/er tæt på eller lig med 1? -
urolig
Forumindlæghar jeg nogen grund til at være urolig for min optagelse, da jeg endnu ikke har fået en bekræftelse på modtagelsen af ansøgningen..jeg sendte ansøgningen ind den 29.juni..jeg har en kvittering med posthusets stempel på den 29. og kravet var at der må senest være et stempel på med 30.juni..skal je... -
Skoletaske
ForumindlægDa jeg her efter sommerferien skal starte i 2.G er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge en skuldertaske eller en "normal skoletaske".Så derfor vil jeg lige høre:Kan man have alle sine bøger med i en skuldertaske?Hvad er bedst skuldertaske eller normal skoletaske - i må MEGET gerne komme m... -
Hjælp til FSA dec 2011
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere FSA december 2011 på fredag, men har lidt problemer med nogle opgaver. Håber at nogle af jer kan være behjælpelige: 1) 50 dvd'er sælges i en cylinderformet emballage. Målene på cylindernes diameter: 12,4 cm og højde: 9,5 cm. Dvd'erne pakkes i kasser med... -
Komplekse Faktoriseringer
ForumindlægHej, jeg skal faktorisere flg. udtryk: z^2 + 1.. Faktoriseringen skal bestå af de 5 rødder på formen (z-r1)(z-r2)..(z-r5). Nogen der kan løse den for mig og forklare hvad man gør?Tak på forhånd -
Procentregning
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder med en matematisk opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme videre med. Derfor håber jeg der er en venlig sjæl herinde, som evt. kunne hjælpe. Spørgsmålet/opgave lyder som følgende: På grund af inflation stiger en gennemsnitsvares pris i Danmark ca. 2 % pr. år. a) Hvad kost... -
Atomer
ForumindlægHey,nogen som kan hjælpe mig? (:Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium.Massen for et kaliumatom = 39,10uI naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af henfald... -
procent regning
ForumindlægForbruget af cigaretter har de senere år været faldende. I 2005 var forbruget 7.966 mio. cigaretter og i 2010 var forbruget 7.702 mio. cigaretter. Hvor mange procent faldt forbruget fra 2005 til 2010? facit: 3.3 % Nu til spørgsmålet som giver problemer for mig. Hvad bliver forbruget i 2015, h... -
KBR - kaliumbromid molarmasse
ForumindlægHej alle. Jeg skal regne molarmassen af kaliumbromid ud, men jeg får den hvergang til 119, når den skulle have været 119,01. Nogle der ved hvad jeg gør forkert? Da jeg virkelig ikke ved det.... På forhånd tak :-) -
Differentialregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? tak -
Spørgsmål Osmose i Kartoffel
ForumindlægHej folkens. Jeg har lige to spørgsmål til min opgave om Osmose: 4) Hvorfor er salt- eller sukker-syltning effektive konserveringsmetoder? 3) Hvorfor tager vejtræer skade af for meget saltning om vinteren? - og hvorfor kan ukrudt bekæmpes med salt? Jeg håber nogen kan hjælpe! -
Meiose
ForumindlægHej alle, er der nogle som kan forklare hvad meiose er? Det er noget med at der er nogle forskelige faser, men jeg forstår ikke hvad det er? Er der nogle som vil hjælpe med at forklare det? Tak på forhånd -
Sammenhæng ml. tryk og hastighed
ForumindlægDav Jeg leder efter en sammenhæng mellem det tryk p vinden yder på en plade med arealet A og vindes hastighed v. Dette kan så reduceres til at man bare skal finde sammenhængen mellem den kraft F vinden påvirker pladen med og vindens hastighed. Her er så problemet, er der nogen der kender denne s... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægHej, jeg går på sådan kemi-flex, og har derfor svært ved at få hjælp til de forskellige ting, så håber der er en venlig sjæl, som vil hjælpe mig, da jeg lige nu synes, at det er helt fuldstændigt umuligt. :) Jeg skal udfylde nogle reaktionsskemaer, har udfyldt nogle af felterne, men er slet ikk... -
formel for regnestykke.
Forumindlæg100 dyr for 100 kr 1 ko koster 10 kr 1 får koster 3 kr 1 gris koster 0,50 kr man skal købe mindst en af hvert hvordan regner man forholdet ud ?
