Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16581 til 16600 af 19441
-
om livet....
Forumindlæg** HEY PEOPLE **Har bare lige et spørgsmål, som jeg vil blive glad for at i svarer på... I er alle velkom til at skrive..=0))1.Er livet hårdt, eller omvendt??? hvorfor/hvorfor ikke???2.Hvilke ting, kan gøre livet hårdt??Mange tak skal i have...**Glædelig Jul** -
tredimensionelle struktur ændres ved gæring
ForumindlægHej, hvad er det helt konkret der sker, når man ved gæring kommer op på høj temperatur og den tredimensionelle struktur ænders? -
EØ - hjælp.
ForumindlægDer her nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en eksamensopgave for erhvervsøkonomi niveau b, d. 26. maj 2003.Det er opgave 2.3 der driller mig. "Beregn bruttfortjenesten for 1 par kamikker med Bioflex magnetsål" Der er opgivet en salgspris til 238 kr. inklusive moms. M... -
2-årigt mat?????
Forumindlægjeg er en matematisk 1.g'er der gerne vil have matematik på højt niveau.Men jeg står lidt i et dilemma:Jeg kan enten vælge matematik på et, eller to-årigt højniveau.Lige meget hvad jeg vælger kommer der til at stå det samme på eksamensbeviset. jeg har hørt at man går mere i dybden, og koncent... -
Integraler
ForumindlægHejsa! Har et par opgaver, som jeg håber nogle vil hjælpe mig med...1. Jeg skal bestemme det bestemte integral for (x+1-1/(x+1)-2ln(x+1)) fra 0 til 1Har valgt at "dele" den op i to stykker:Først bestemmer jeg det ubestemte integral, og har fået det til:0,5x^2+x-ln(x+1)-(2x-2)·(-2ln(x+1)... -
omskrivning af kuglens ligning
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at omskrive kuglens ligning som er x^2+y^2+z^2+4x-6y-10z-43=0? Det skal vist give (x+2)^2+(y-3)^2+(z-5)^2=9^2 Jeg forstår egentlig godt, hvordan man får 2, 3 og 5 - det er jo det halve af 4,6,10 men det skal vel vises med mellemregninger. Til gengæld fors... -
Lidt hjælp omkring vektorer i rummet
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse om vektorer i rummet, og blive lidt klogere på dette område. Jeg vil bare høre om der ikke var nogle derude der kunne hjælpe mig, med at få svar på nogle spørgsmål jeg har omkring vektorer i rummet. Hvad sammenhænge er der imellem et punkt og en stedvektor. Hvor... -
Hjælp til valg af bog til DANSKOPGAVEN
ForumindlægJeg har tidligere skrevet herinde. Dengang spurgte jeg om der var nogen der havde nogle forslag til gode bøger til danskopgaven 1.g. Jeg har nu fundet frem til disse bøger:Klaus Rifbjerg - Den kroniske uskyldLeif Panduro - Rend mig i traditionerneNaja Marie Aidt - TilgangMartin A. Hansen - Løgner... -
Tysk oversættelse.
ForumindlægNogen der gider oversætte det her til tysk? Det ville være kanon.Denne sommer deltager jeg i et tyskkursus. Kurset finder sted i München. Jeg tilmeldte mig allerede i februar. Først ringede jeg sprogskolen op, og den sendte mig et skema. Min bror hjalp mig (med) at udfylde det. Skolen meddelte og... -
to opgaver mangler værktøjer
ForumindlægSagen er, at jeg har afleveret nogen af de bøger, som vi åbenbart stadig skal bruge, og har ikke nogen ordentlige notater. DUMME MIG. jeg har to opgave jeg skal have hjælp til.. Løs ligningen: (x-1)*(x^2-2x+1)*(x+3)=0 Jeg er rigtig dårlig til at gange ind i paranteser (til trods for at j... -
Bourdieu><Giddens
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om Borudieu og giddens teorier. Bourdieu siger jo, at vores habitus er foranderlig og kan ændre sig livet igennem. Her efter skal jeg sammenligne giddens med borudieu om hvor nemt det er at bryde den negative sociale arv. Her siger Bourdieu så, at vores habitus gør, at vi re... -
ABSTRACT.. helppp
ForumindlægHeej Allesammen Håber der er en som kan hjælpe mig med at skrive en Abstract.. Er igang med min 3. g's opgave og kan simpelthen ikke komme igang med min Abstract.. Jeg skriver i faget eng - his Læst bogen drageløberen og analyserede den .. -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
vis, ved at rotere grafen for funktionen....
ForumindlægKan jeg få hjælp til denne opgave: 2) vis, ved at rotere grafen for funktionen f(x)=√r2-x2, -r x r 360o rundt om x-aksen, at en kugle med raius r har volumenet V=4/3 3 Jeg ved hvert fald at man skal bruge denne formel, men så kan jeg ikke rigtig overskue hvad det næste jeg skal gøre... -
Eø eksamen
ForumindlægHej.. Jeg har eø på mellemniveau, og er lige blevet trukket op til eksamen i det. Jeg har brug for hjælp til nogle få ting:* Er der nogen, der ligger inde med nogle gode notater/fif mm?* Er der nogen, jeg eventuelt kan kontakte undervejs, når jeg er ved at læse pensum igennem?Håber I kan hjælpe mig. -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H... -
bestem ukendte
ForumindlægHejsa er der nogen som ved hvilke formel jeg skal bruge til denne opgave ; A=124,8°,b=4,3 og c=7.. Jeg skal bestemme de ubekendte stykker i ΔABC -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Integration ved substitution
ForumindlægBenyt stamfunktioner til at beregne integralerne: Jeg kan ikke sætte billedet op her på, men jeg har vedhæftet den: det er kun 3 integrationsopgaver, jeg har aldrig helt forstået det men jeg har prøvet, mine udregninger er også i den vedhæftede fil. En der kan tjekke. ?? -
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med...
