Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16661 til 16680 af 18649
-
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
klods på skråplan
ForumindlægHej, håber jeg kan få lidt hjælp til følgende opgave (den er vedhæftet filen). På forhånd tak for hjælpen: a) Har tegn kraftdiagram, og de kræfter jeg har fundet på henholdsvis lod og klods er: lod: Ft = m*g = 2,936 N Fs = Ft klods: Ft = M*g = 4,91 N FN = Ft * cos(v) = 4,25 Fskrå = Ft * sin(v) ... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
toppunkt
ForumindlægHej, hvordan bestemmer jeg toppunktet, hvis ikke jeg har kordinatsættet? Jeg har nemlig denne opgave, som jeg ikke kan løse: Et andengradspolynomium er bestemt ved P(x)=3x^2-6x+7 Grafen for P har et toppunkt Bestem koordinatsættet til dette toppunkt. Håber nogen kan hjælpe! -
Rette min engelsk retorisk analyse?
ForumindlægHej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk... -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Hjælp til biologi - betales
ForumindlægHej. Jeg søger en lærer eller studerende på uni, som er skrab til biologi og som er interesseret i at hjælpe mig til eksamen. Jeg har fået alle eksamenens spørgsmålende, så det er bare at gå i gang. Nogle som kender nogle eller nogle som er interesseret? -
stof med varmefylde på 14,3?
Forumindlæghvad vil det sige hvis et stof har en varmefylde på 14,3? -
Hvis man ingen metoder har brugt?
ForumindlægHvad nu hvis man i sin AT-synopsis ikke har brugt nogle metoder eller teori? Hvis man ikke har analyseret nogle tekster, men har aflæst tabeller og bare læst og gengivet nogle tekster? -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Beregning af effekt
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i et forsøg med opmåling af vand, målt hvert 20. sekund på et wattmeter og termometer. Jeg har fået rigtig mange målinger, og skal i mit forsøg fastslå hvad mit P(W) for forsøget er. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg tage gennemsnittet af mine målinger, der er blevet m... -
Selvstuderende
ForumindlægHej, Jeg tænkte om der var nogle herinde der var selvstuderende, da jeg gerne vil vide noget mere om det. -
Standardentalpi for MgSO4 (aq)
ForumindlægSidder og kigger lidt på spændingsrækken...... H2SO4 (aq) + Mg (s) --> H2 (g) + MgSO4 (aq) Magnesiumsulfat er vel et meget alm. salt - hvordan kan det være jeg ikke kan finde standardetalpien for stoffet i Databogen?? -
protoner og neutroner
Forumindlægsidder lige og døjer med spørgsmålet .. Hvor mange protoner og neutroner findes i atomkernerne af a) calciumatomer med nukleontallet 42 b) fluratomer med nukleontallet 20 - hvordan beregner man sig frem til svaret, jeg forstår det ikke .. help -
Bedre til at skrive gode noter?
ForumindlægHeej alle herinde :) Jeg sidder lidt med et problem om, at jeg ikke kan få skrevet nogle gode noter til de fag vi nu har (10. klasse) Vil rigtig gerne forbedre mine karakter osv.. - Men har det lidt som om at jeg ikke rigtig bliver "klogere" på de enkelte emner vi har. Har det lidt med... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Er et atom den mindste del af et grundstof?
ForumindlægHej. Overskriften siger det hele. Er atomet den mindste det af et grundstof? Nu kommer jeg til at tænke på partikler.... jeg er lidt forvirret lige nu!
