Søgning på: idræt c. Resultater: 16901 til 16920 af 60600
-
Opgaver om energi
ForumindlægHjælp til fysikopgave?!Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op.A. Beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen. (Formel: Ekin= ½*m*v^2)Al energien ved gnidningen omdannes til varmeenergi i b... -
Hængebro - kædelinie og parabelkurve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgaver? har ingen idé om hvordan de løses -
Bølgelære! Det er længe siden...
ForumindlægDet er ved at være utrolig længe siden vi har haft om bølgelære i fysik, og da vi så småt er ved at gøre klar til skr. eksamen i fysik A, har vi fået et gammelt eksamenssæt til at lave opgaver fra. Den allerførste opgave handler så om bølgelære, og da jeg selvfølgelig kun har mine A-bog her kan j... -
f'(x)=0
ForumindlægHejsa..f'(x)=6-(3/2)x^2Og f'(x)=-(x-1)^2 * (4x-1)Nogen der er gode til at udregne nulpunkter?:( For det er jeg bestemt ikke.. -
Beregn ukendt sidelængde i en trekant
ForumindlægHej! Jeg kan ikke huske hvordan man beregner en ukendt sidelængde i én trekant, der er ligedannet med en trekant, hvor alle sidelængder er kendte. Er det nogen der kan skrive hvordan er man gør? :) -
Platin
Forumindlægenerginiveaudiagram viser tre energiniveau K,L OG M for grundstoffet platin.der udsendes stråling ved overgang fra M-niveau til henholdsvis l- og k-niveauet.M:-O,53*10^-15 jL:-1,86*10^-15 jK:-12,50*10^-15 ja) beregn fotonenergien i den stråling, der udsendes ved overgang fra M-niveauet til henhol... -
Længde-beregning (trekant) VÆR SØD AT HJÆLPE MIG:)
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven i et eksamensæt (naturfag maj 2001). Beregn siden CD i trekant(ikke retvinklet) BCD, når siden BD=1730,5 meter og siden CB=861,15 meter, og vinklen B=48,25grader.Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig med denne, kan ikke få noget til at passe, da der jo er 2ubeke... -
3.g. opgave med kulhydratstofskiftet
ForumindlægHej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m... -
Fotonenergi
ForumindlægHar et simpelt spørgsmål. Hvis jeg skal beregne fotonenergien af en foton. Hvordan gør jeg så? Jeg skal finde tre forskellige ud fra absorptionslinjerne som er 340, 360 og 670 på absorptionsspektrummet. Hvad skal jeg så gøre? -
Parameterkurver
ForumindlægHej. Hvordan løser jeg følgende opgave.?\n\nI et koordinatsystem er der givet to punkter A(5,2) og B(9,4), og punktet Ct har for ethvert tal t koordinaterne(1+2t,3+t).\n\n- Bestem den spidse vinkel mellem linjerne l og m, hvor l er linjen gennem A og B, mens m er den linje Ct for ethvert t ligger... -
Lidt hjælp til beregning af højden på et tårn
ForumindlægHey! Skal beregne højden på et tårn, men det er entlig bare et 3kantsspørgsmål hvor jeg kender de 3 vinkler \n\n(90 som er vinklen mellem tårnet og jorden, \n33 som er vinklen fra de 20 meters afstand og den linje der går og til tårnet\n og 57 grader som er vinklen mellem toppen af tårnet og den ... -
Løs ligning ved at substituere y = e^x
ForumindlægLøs ligning ved at substituere y = e^x:\ne^2x - (e + 1)e^x + e = 0\n\nNB! Opfattet som en andengradsligning i variablen y = e^x er diskriminanten d = (e + 1)^2 - 4e = e^2 + 2e + 1 - 4e = e^2 - 2e + 1 = (e - 1)^2\n\nEr der nogen der vil fortælle mig hvordan man løser opgaven/forstår den? \nForstår... -
Syre-basetitrering
ForumindlægJeg sidder med denne her opgave (se fil).. og kan slet ikke komme i gang. Jeg forstår overhovedet ikke hvad man skal, men ved ikke om det måske er fordi jeg har misforstået nogle af oplysningerne? Et lille skub til at komme i gang vil jeg hvert fald sætte stor pris på -
Ophæv kvadratrodsbrøk
ForumindlægHvordan/hvorfor kan jeg foretage denne omskrivning: Hvilke regler anvendes? -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en rapport om andengradspolynomiet, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt inspiration da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og slutte. -
pH
Forumindlægder fremstilles en opløsning A:0,096 M NaHCO30,248 M K2CO31,100 M KNO3spørgsmål: vis a pH for opløsning A er 10,7.hvordan gør man det? -
Organisk stof?
ForumindlægHvis jeg har et methan-molekyle og substituerer alle H-atommer med et halogen, vil det så stadigvæk være et organisk stof? -
Træls opgave:(((
ForumindlægHåber I venlige sjæle vil hjælpe mig med denne opgave:Når en bestemt patient får tilført glykose til blodet, er koncentrationen af glykose i blodet (målt i milligram pr. 100 milliliter) en funkton g af tiden t (målt i minutter). Det oplyses, at g(0)=60, og at g er en løsning til differentialligni... -
Integral, HJÆLP
ForumindlægHej,jeg sidder med en differentiallignign som jeg skal have integreret, men kan bare ikke få den løst!!dB/dt=1,2*10^-8*B*(2,6*10^6-B)Vil gerne have nogle "mellemregninger".På forhånd tak!:D -
Differentialligning
ForumindlægJeg har et problem med denne differentialligning:d^2y/dx^2 = (F * (L - x))/ E * IJeg skal bestemme y som funktion af x...Ville være meget glad for noget hjælp :-)
