Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 16981 til 17000 af 56550
-
Alle os, der skriver om kultursammenstød i vesten
ForumindlægSkal vi ikke samle os her og hjælpe hinanden? Personligt er jeg utroligt meget i tvivl om, hvor jeg skal tage fat. Jeg skriver i samfundsfag A (hvorfor jeg er nødt til at bevæge mig ud over det sociologiske) og religion C. Hovedtanken er naturligvis østens kultur der 9;rejser til vesten9; m... -
Ophævning af negativ parentes
ForumindlægNår man ophæver en negativ parentes med bare et minus bliver det et plus - men hvad nu, hvis det fx var: 5+(5+x+6-8) -
Hjælp til engelskoversættelse
ForumindlægGoddag derude. Jeg har oversat følgende: En ung englænder, som var blevet sendt til Frankrig under krigen for at arbejde mod tyskerne, giver følgende beskrivelse af sin første dag i den lille landsby, hvor han skulle finde nogle ukendte ”Venner”. ”Jeg vidste ikke, om det var torsdag eller fredag... -
Matricer
ForumindlægHej, det er sådan, jeg skal til eksamen snart - og jeg vil gerne styrke mig i nogle typer opgaver - her er et af dem, som jeg har svært ved at finde ud af lave vha. matricer - Er der nogen, der har lyst til at bruge til på at fortælle/vise mig, hvordan jeg skal lave sådan en type opgave - for d... -
Hjælp til ligning
ForumindlægAnbringes en beholder med væske til afkøling i et lukket rum, hvor temperaturen er konstant T 0 ?, kan væskens temperatur T efter en afkølingstid på t minutter beregnes efter følgende formel: T=T_0+a·e^(-K·t) hvor a og K er konstanter. En væske, der har temperaturen T = 90 ?, anbringes i et rum, ... -
Mærkeligt problem
Forumindlægjeg skulle finde grænseværdien på lommeregneren lim (kvrod(x+9)-3)/x for x-> 0 jeg satte så 1*10^(-15) ind og -1*10^(-15) og det gav så bare 0, og så have jeg skrevet grænseværdien var 0 for x--> 0.. men det passer ikke, den er 1/6. Lidt mystisk for lommeregneren sagde ikke error eller noge... -
Hjælp med krokodille næb?
ForumindlægHej jeg er stadig ikke helt blevet frisket op. Er der derfor nogle der kan hjælpe mig med at forstå denne opgave, og hvordan man løser den? "Opskriv følgenende mængder på listeform A = (positive hele tal I x > 4 og x < 9) B = (positive hele tal I x < 4 eller > 10 C = (positiv... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der måske kan hjælpe med en opgave i matematik? Den lyder: Erik købte en pose med æbler og pærer. Først spiste Erik 3 pærer. Nu er der dobbelt så mange æbler som pærer tilbage i posen. Dernæst spiste Erik 9 æbler. Nu er der dobbelt så mange pærer som æbler tilbage i ... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave, som lyder som følger: "Om et andengradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9 samt at punktet (7,4) ligger på dets graf." Dernæst skal jeg opstille en forskrift for polynomiet. Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, hvor punktet (7,4) spiller i... -
matematik målestoksforhold
ForumindlægHej, jeg har problemer med en opgave, som lyder sådan: Lav en tegning af granithjulets tværsnit i målestoksforholdet 1:20 Jeg har oplysninger som at den ydre diameter er 1,80m og en indre diameter på 1,5m og en bredde på 0,45m Som jeg har forstået opgave er at disse mål skal formindskes/di... -
trekanter
ForumindlægEn trekant har sidelængderne 1, x og y. Det oplyses at trekantens omkreds er 10, og at x er større end y. a) bestem x, når det oplyses at trekanten er retvinklet. Det jeg har indtil videre er: Når omkredsen er 10 og den ene side 1 så må (x+y) være lig med 9. Og hvis x er større end y, må x være h... -
Notater til idræt
ForumindlægJeg mangler notater til bøgerne Erik og Lotte Tybjerg Petersen: Krop og træning(3. udgave), samt til bogen Henrik Jagd: Krop og samfund.Kan nogle hjælpe ? -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Fransk oversættelse
ForumindlægHej ! Jeg sidder her og skal aflevere en fransk tekst oversat til dansk, i morgen. Det er mit år som fransk, og jeg kan ikke finde min ordbog. Min storesøster er på studietur i Paris, så jeg går ud fra at hun har min ordbog - Men ellers ville jeg være dybt taknemlig for at få hjælp til den her te... -
dan->eng 150 ord ca
ForumindlægHejsa!Jeg ville lige høre om der er nogen der vill rette min oversættelse, den er på 150 ord, til på torsdag.Håber der er en der vil hjælpe mig, sender den pr mail, så smid lige din/ jeres email adresse ind.På forhånd tak.Vh Lena -
Notatpapir
Forumindlæghar nu været til to eksamener, hvor læren ved afslutningen har bedt om mine notatpairer, har tænkt på om disse egentlig indgår i bedømmelsen? -
To/too - hvornår?
ForumindlægSom overskriften fortæller, er jeg nu (igen) kommet i tvivl om, hvornår man skal bruge too, og hvornår det er to man skal bruge. Håber i kan hjælpe. -
En tjekker?
ForumindlægHej alle sammen :) Ville høre om en nogenlunde-dygtig-engelsk-menneske kunne rette min engelsk oversættelse for fejl, så kan jeg sende den til vedkommende. På forhånd tak -
bestem koordinatsættene
ForumindlægHej :) jeg har en opgave der lyder: bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og c. De punkter jeg har fået opgivet er: A(2,3) og vektor v=(4,1). Punkterne b og c er bestemt ved AB=V og BC=(0,2). Jeg ved, at koordinatsættet for vektor BC=(x2-x1 , y2-y1) Og nu si... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon...
