Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17001 til 17020 af 59860
-
To teleselskaber
ForumindlægEn der hurtigt kan hjælpe mig? Jeg er i gang med en matematik aflevring, hvor jeg skal svare på, "Hvilken betydning har dette for svarene i c) og d)?" Ved min graf er det telenor, der ender med at blive billigst, men ved beregning, er Telmore stadig billigst.. Man trækker de i alt... -
Massemidtpunkt
ForumindlægJeg har igen brug for lidt hjælp fra nogen uni-matematikere.Jeg skal finde massemidtpunktet af en mængde (mængden er en plan i rummet) når massetætheden antages konstant f(x,y)=1. Jeg har fundet massen af mængden som planintegralet af f(x,y) over den givne mængde. Derefter finder jeg planintegral... -
historieopgave - Columbus
Forumindlæger lidt i tvivl om hvornår man endeligt fandt ud af, at det ikke var Indien Columbus var stødt på..er der nogen der kan hjælpe?? -
Konfidensinterval for signifikansniveau
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af opgaven der lyder således: På et andet gymnasie siger 186 ud af 933 elever nej. Beregn konfidensintervallet med et signifikansniveau på 5 % for dette og afgør om der er forskel på de to gymnasier. (fortsættelse af en anden opgave jeg har løst) Jeg kan godt finde ud af a... -
Diagrammer!
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20743 Nogen Experter til stede som vil hjælpe mig med opgave 3! -
Ligningers grundmængde
ForumindlægHejsa... Jeg har lidt et psoblem; jeg aner ikke hvad ligningers grundmængde er. Og i disse lignerner skal jeg finde deres grundmængder:1 / x + 1 = 3 ,5 / 3x - 2 = 4 , 6 / 9 - 2x = -5 ,18 = -7 / 4 + x( / = brøkstreg )Dette er alle opgaver fra "Gyldendals Gymnasiematematik B1" MEN i de op... -
Forhold
ForumindlægHvis jeg nu skal beregne forholdet mellem 6,3*10^16 og 9,1*10^18 Skal jeg så bare dividerer den ene med den anden? -
Hjælp til lille andengrads ligning
ForumindlægHej, -5x^2 =0 kan denne ligning løses? jeg mener bare ikk man må dividere med 0, og så kan man jo ikke dividere -5 med 0. Er der ikke en regel der siger det? Mvh Christan -
Slots Pilsner
ForumindlægHejsa... Jeg vil høre om der er nogle der gider at hjælpe mig med denne opgave: Billedet ( http://peecee.dk/?id=13730 ) viser en øldåse, der rummer 0,33 liter. Undersøg, om bryggeriet har minimeret materialeforbruget i sine dåser. Lad som om, dåsen er helt cylinderisk. - Vi kører i ojeblikket e... -
HAster, Please skriv hurtigt
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde nedre- og øvre kvartil til over en masse elever, som har fået karakterer mellem 03 og 11. Problemet er at der er så mange elever at det ville tage en evighed at skrive dem alle op efter hinaden(03,03,03,03,03,5,5,5,5,6,6,6,6... 0sv.) og så finde kva... -
Maksimum
ForumindlægHvordan er det nu man kommer videre med at finde en funktionens maksimum, når man har fundet f', samt sat det lige med 0? -
Hjælp til reducering af ligning
ForumindlægSelvom der er lockout er jeg en fligtig pige som stadig gerne vil lære noget. Så jeg er igang med noget reducer og jeg har en jeg gerne vil have hjælp til. 5*3x-2*4x+3*2x-5*2x Gerne beskriv hvordan i gør! ^^ Mange tak på forhånd! -
Bestem nulpunkt i tredjegradsligning uden hjælpemidler
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved Det oplyses, at f har netop ét nulpunkt P a) Bestem koordinatsættet til P Hvordan kan jeg finde P uden Maple?? -
Funktioner
ForumindlægHej alle :) Betragt funktionen med forskift f(x)=4*0,5^x a) tegn grafen for funktionen.. Der bruger jeg programmet graph, skal der da bare indtaste denne ligning, eller skal jeg udregne noget? b) lav en tabel over funktionsværdier.. her er jeg ret lost, ved ikke lige hvad jeg skal gøre.. tak f... -
potensfunktioner og k faktor
Forumindlægjeg er nu nået til potensfunktioner, men for at være helt ærgeligt har jeg ikke forstået hvad en k faktor er og står for, selvom jeg flere steder og gennem videor har prøvet at få mig en forklaring men uden held. Og så bliver jeg oven i købet også forvirret når der står at "x bliver ganget m... -
Mat 7 klasse niveu
ForumindlægHvordan gør jeg dette? Evt. Eksempel og kort forklaring? Se vedhæftede fil. Tak på forhånd -
Løsning af ligninger
ForumindlægJeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP! -
Et spørgsmål om talsystemer. En forklaring søges fra den tålmodige :)
ForumindlægJeg forstår faktisk ikke det her spørgsmål. Spørg opgaven om man kan dividere med 3 i 7 talssystemet? Kan du forklare med et lille eksempel. :) -
Bestem en lineær model
ForumindlægJeg vil blive MEGET glad, hvis nogen kan forklare mig følgende... Størrelsen af Sjællands befolkning voksede med god tilnærmelse lineært i perioden 1900-1965. A) Bestem en lineær model, når det oplyses, at befolkningstallet i 1911 var 1 003 076 og i 1950 var 1 610 123. Hvis du kan... -
Defitionsmængde
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvordan man finder difitionsmængden af følgende funktioner: f(x)=-0.5x^3+2x^2+3x f(x)=kvadratrod(9-x^2) f(x)=0.25x^4-x På forhånd tak.
