Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17001 til 17020 af 19042
-
nærdemokrati
ForumindlægEr der en der kan jeg hjælpe mig med hvad et nærdemokrati i store træk går ud på? skal skrive en synopsis over det, så kan godt bruge lidt hjælp (: -
Burde stoffer legaliseres?
ForumindlægBurde stoffer legaliseres, hvorfor / hvorfor ikke? Personligt går jeg ind for legalisering af alle stoffer, da jeg synes man skal have retten til at gøre hvad man vil med sin egen krop. Også rimelig underligt at de lader stoffer være der er blevet bevist et utal af gange til at være minde skaden... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
Ændring i temperatur
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? -
Starthastighed V_0
ForumindlægHej Jeg kan ikke knække den her :( En kanon affyrer en kugle, som skal ramme en spand med diameter D og højde 2D, der er 6D væk fra kanonen. Kuglen affyres med en vinkel på 45º over horisonten. Kanonen og baljen er på sammen niveau. Hvilke hastigheder skal kuglen have for at ramme i... -
Differentialligning og maple
ForumindlægHej Hvordan løser man de her opgaver i maple -nemt og hurtigt? De metoder jeg har prøvet med, så siger den error... Især i B -
Raket
ForumindlægOpgaven lyder: "Find the maximum height reached by the rocket. Ignore air resistance and assume a constant acceleration due to gravity equal to 9.80 m/s2." Oplysning: "A rocket, initially at rest on the ground, accelerates straight upward from rest with constant acceleration 53... -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
uendelige talmængder N, Q, Z og R
ForumindlægHej.. jeg er igang med at skrive en større opgave, og de nedenstående spørgsmål volder problemer, og kan ikk løse dem.. 1. Sammenlign de uendelige talmængder N, Q, Z og R, og bevis at der er ”lige så mange” rationale tal som naturlige tal 2. Gør rede for mindst ét andet eksempel på ... -
Hvordan gjorde du?
ForumindlægSkal op til religionseksamen i morgen og føler mig også ret god rustet hvad angår baggrundsviden. Kunne god imidletid godt tænke mig at vide hvordan i, der har været oppe, fremlagde jeres tekst. Altså hvilken fremgangsmåde benyttede i? Og hvis i kan forklare lidt om hvordan i formidlede jeres ko... -
Hvad skal jeg gøre? - har brug for en god vejl.
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg er en udenlandsk pige og har brug for jer som danskere til at rådgive mig til en god fremtid her i Danmark. Jeg bor i DK 7 år og kæmpede meget for at lære dansk så godt som muligt. Mine lærere er glad for mig og tror at jeg vil have en god fremtid. Min drøm er at være læge o... -
DTU-Mat1.
ForumindlægJeg sidder lidt og er i tvivl over disse opgaver; Et andet komplekst polynomium er givet ved Q(z) = z4 + 1 . a) Bestem samtlige rødder i Q(z) på formen a + ib . Tre komplekse tal er givet på eksponentiel form: 6e^i(3pi)/(2) , 14e^i*(15pi) og e^i(7pi)/(4) c) Bestem tallenes ... -
Mangler hjælp til kemi - ATP/metabolisme
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber at nogle kan give mig nogle tips og indblik i dette spørgsmål. Jeg har aldrig haft om det, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. "En voksen mandsperson med en vægt på 75 kg skal bruge et kalorieindtag på ca. 2200 kcal (9220 kJ) fra mad hvert døgn. Maden... -
SRO/SRP objektivt eller subjektivt?
ForumindlægHej. Skriver man obejtivt eller subjektivt når man skriver srp/sro? Jeg skriver sro hhx. -
rettesle.
Forumindlæger der nogen der vil rette den første halvdel af min stil. -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
Faktorisér
ForumindlægHej alle! Nogen, som kan hjælpe mig med denne opgave?? (x3+2x2) / (3x4+12x3+12x2) På forhånd tak!! :-) -
Stamfunktion
ForumindlægFindes der en lettere metode uden brug af panserformlen, at F er den stamfunktion til f(x) = x·e-2x hvor F(0) = 1/4. Jeg skal bestemme F(1). Hvis jeg skal bruge panserformlen, tager det meget længere tid. F(x) = (1/2)x2·e-2x - (∫(1/2)x2·-2e-2x dx) ... -
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt...
