Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 17041 til 17060 af 144397
-
karakterer
Forumindlæghej jeg er en pige dergår i 8.klasse og har får mange 4 taller og 1 o,2 og 7 taller. jeg vil høre om karakterene man få i 8.klasse gælder i 9.klassei den nye skolereform -
Andengradspolymonium
ForumindlægJeg kan ikke lige se lyset her i denne opgave:En andengradspolunomium f er bestemt ved:f(x)=ax^2 + bx + cDer oplyses at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)= 4,5a) Bestem tallene a, b og c.Håber i kan hjælpe :-) -
mat.
Forumindlægto funktioner er bestem ved f(x)=x3 og og g(x)=3x ligningen er blevet løst, men derefter skal jeg give en geometrisk fortolkning af ligningen og den løsning, hvordan gør jeg?? -
maksimum for funktion
ForumindlægHej alle. Opgaven lyder på at jeg har funktionen f(x)=LN(x)-3x, hvor x>0, og jeg skal redegøre for hvorfor funktionen har et maksimum for derefter at bestemme dette. Jeg kan nemt bestemme det, men lige præcis hvorfor det har det ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal gribe an. Håber på lidt hjæ... -
Fourierrækker
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med en Fourierrække? Skal bestemme om den er lige, ulige eller ingen af delene. Har kigget diverse kriterier igennem, men synes stadig ikke at kunne bestemme noget med sikkerhed. Fourierrækken ser ud således: 1+(1/2)*sin(x)+sum(cos(n*x)/2^n, n = 1 .. infinit... -
Svær ligning
Forumindlæg403x + 3263y = 26 Jeg kan kun bestemme en enkelt løsning ved hjælp af Euklids udvidet algoritme. Nogen, der kan give samtlige heltallgie løsninger på den? -
Matematiske modeller og regression
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp med det her spørgsmål: benyt tabellens data til at bestemme en model på formen formen er: y = ax + b ved ikke hvad de mener med en model ? hvad vil det sige -
funktion med kvadratrod
ForumindlægBestem definitionsmængden for funktionen f(x) = kvadratrod(-x^2 + x + 6) jeg skal vel bare finde 0 punkter og tegne den ind og så aflæse den men hvordan finder jeg nulpunkterne ? -
Lidt tricky opgave
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg håber I kan hjælpe med. I en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N (t) antal individer i populationen til tiden t (målt i døgn). I modellen antages, at N(t)=4200/((1+10*e^(-0,1*t) ) a) Bestem N′(20), og giv en fortolkning af de... -
Lineær ligning
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med dette? Jeg har denne tabel for svøming: (vedhæftet fil) Det oplyses, at tiden som funktion af distancen med god tilnærmelse kan beskrives ved: f(x) = ax+b hvor f(x) er tiden, målt i sekunder, og x er distancen, målt i meter. a) Bestem tallene a og b v... -
Residualplot?
ForumindlægHejsa! Har en opgave der lyder: Lav et residualplot og bestem hvilken af observationerne, der afviger mest fra modellens værdi. Har vedhæftet et billede af mit residualplot. Er ret sikker på, at det er kast nr. 2 der afviger mest. Men hvad fortæller tallet 2.-10,16, som er det der står, når jeg h... -
Fårekyllingers stofskifte i Watt (haster)
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder "Fårekyllingers stofskifte i W". Det er en gruppeopgave, og vi sad alle 3 og prøvede at finde ud af det igår, men uden held. så er der nogen der kan forklare mig hvad man skal? I forsøgsvejledningens pkt. 3 er stofskiftet angivet som den hastigh... -
AFSTEMNING HJÆLP
Forumindlægjeg skal afstemme reaktionsskemaet for omdannelse af hydrogenperoxid til hypochlorsyrling i sur opløsning. Dvs. jeg skal afstemme følgende: H2O2 + Cl- ---> HClO Jeg mener, at man skal afstemme ud fra regler for afstemning af en redoxreaktion, for er der ikke tale om en oxidation her? Jeg er... -
grafregner
Forumindlæghej jeg er ved at lave en opgave om eksponentiel vækst. jeg har beregnet a og b, både i hånden og ved grafregneren. men på grafregneren siger den at b er: 9,4449E-23 er der nogle som kan forklare hvad den mener med et? da jeg regnede den i hovedet fik jeg den til 5,414. der er jo en stor forskel.... -
Definitionen af "essens"
ForumindlægHvad menes der med ordet "essens", når man taler f.eks. taler om Gud? Jeg har ikke kunnet fundet en klar og præcis definition for essens af noget. Sådan som jeg nogenlunde forstår, handler det om "noget", der er eksisterer. Men, hvad er "noget" for noget i den her sæ... -
monotoniforhold?!
ForumindlægHej (: Hvordan gør jeg bedst rede for monotoniforhold, og hvad er det helt præcist? Hvis jeg nu har en graf over for eksponentiel vækst? Så er monotoniforhold - hvor funktionen vokser, eller stiger, og hvor den aftager eller falder? -
Overordnet hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen...Det her er højst sandsynligt et dumt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke teorier osv. i ville bruge til..1.en beskirvelse af virksomhed2.redegørelse foren virksomheds økonomiske situation.3.analyse af markedsføringsstrategi4.analyse af strategi..Jeg er nemlig l... -
kromatografi af aminosyre 3 opgaver hjælp
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver det jeg ikke forstår ved opgaverne er opgave 1: skal jeg bare skrive hvad der kommer først først asp (asparginsyre), gly (glycin) og leu (leucin) opgave 2: jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal opdele aminosyrene opgave 3: det ved jeg slet ik... -
muligheder for at kunne beregne resten i en trekant?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Vi har emnet trigonometri og trekanter. Hvad skal man kende i en trekant for at kunne beregne resten? (Dette ved jeg: du skal kende mindst én side og to andre værdier) a) opskriv de fire (fem) muligheder Det er a) der forvirrer mig. Hvilke muligh... -
Skal jeg optimere?
ForumindlægOpgaven lyder:\n"I en trafikanalyse indgår følgende model for antallet N(v) af biler, der pr. minut kan passere en bro:\n\nN(v)=17v/0,008v^2+0,2v+4\n\nhvor v(km/time) er den fart, bilerne kører med.\n-Bestem den fart, der ifølge modellen tillader flest biler at passere broen pr. minut!"...
