Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17081 til 17100 af 135324
-
Statskundskab, jura eller økonomi?
ForumindlægJeg skal studere efter sommerferien, men jeg er fortsat i tvivl om hvad jeg skal læse. Jeg ved, at jeg gerne vil arbejde ud fra et samfundsfagligt perspektiv, hvorfor jeg specielt finder uddannelserne Statskundskab, Jura og Økonomi interessante. Alternativt har jeg også overvejet journalist, da j... -
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
hvordan løses denne ligning? (-3x1 = 0
ForumindlægHei Jeg sidder og er igang med en matematik opgave er stoppet op ved denne ligning: (-3x + 6)⋅√ x +1 = 0 håber i vil hjælpe mig med at løse denne ligning -
En God Problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har projektuge og skal fremlægge om IT-Matematik. Og jeg har virkelig brug for en god problemformulering til projektet. Jeg tænkte på "Hvordan har IT-Matematik udviklet sig gennem tiderne?", men sagde så til mig selv, at det er ikke rigtigt et problem og man kan altså bare søg... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
fordoblingskonstant og halveringskonstant
ForumindlægHej :) jeg sidder med en matematik opgave som jeg slet ikke kan finde ud af !! håber der er nogle som ville hjælpe mig. OPGAVE 9 - EKSPONENTIEL SAMMENHÆNG: Når et menneske indtager et rusmiddel eller et medikament, vil stoffet typisk udskilles fra kroppen efter en aftagende eksponentiel ... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Reducering
ForumindlægOpgaven er som følger:y=6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)+(a-2b+3)9Det eneste jeg ikke kan gennemskue, er det sidste 9-tal. Hvad gør jeg med det? -
Eksamen i dag. Besvarelse?
ForumindlægNu havde jeg god tid i dag til matematik eksamen (c) og fik derfor skrevet alle mine resultater ned som jeg så tog med hjem. Derfor håbede jeg på at kunne finde en besvarelse på nettet, men der er desværre ikke kommet nogen :( Nogen som har en besvarelse liggende? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej, jeg sidder lige med to opgaver, som jeg bare ikke har kunne løse i lang tid. Håber der er nogen, der gider at hjælpe og tak på forhånd :) Redoxreaktioner: NH3+CIO- -> N2+Cl- Den anden opgave: Jeg har fået denne reaktion opgivet: N_2 (g)+3H_2 (g) <=> 2NH_3 (g)... -
kugle og kasse
ForumindlægHvor meget fylder en kugle(100cm i diameter) i en kasse 1m^3? Jeg har sat pi til 3. Rumfang af kuglen 4/3*3*50^3=500000cm^3 1m^3=1000000cm^3 Fylder kuglen ikke halvdelen af kassen? Tak på forhånd -
Att: Epsilon, Dominik Hazek, Duffy.
Forumindlæg\nJeg sidder med en opgave under det matematiske område, diskret matematik.\n\nJeg skal i en opgave finde afstanden mellem nogle byer og dernæst konstruere et minimalt træ for disse byer. Da denne opgave er af stor betydning, vil jeg meget gerne løse den korrekt. \nJeg vil derfor tillade mig at s... -
Udregn løn med stigning i 10 år
ForumindlægHeej! Jeg sidder med det problem at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal udregne en løn med stigning på 3% hvert år 10 år efter. Opgaven lyder: Man får 55.000 kr. i løn med en stigning på 3% om året i 10 år. Hvad er lønen efter de 10 år? Jeg er på helt bar bund, så kan ikke engang ... -
MAT BLANDET.
ForumindlægHej allesammen. Hvor er det nedern at lave letkier på en fredag, men det skal jo gøres. Har brug for hjælp til nogle opgaver og vil gerne have en god forklaring som passer til en 8. klasses elev. 1) Reducer: 8a-(12+5a) 2) Løs ligningen: 8x=2x+18 3) Løs ligningen: 1/3x +2=7 4) 8000 kr. giver 20 kr... -
SSO Mat A integralregning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg har fundet mig selv i en håndbunden knude. Jeg går på HF enkeltfag og skal til at skrive min SSO på førsteåret. Jeg vil gerne skrive den i matematik, men jeg har ikke været i skole til at kunne spørge min lærer, om hvilket emne jeg kan vælge og hvordan det giver mening at s... -
Funktion.
ForumindlægFunktionerne er givet ved forskrifterne: f(x)=x^2-3x+3 og g(x)=2x-3. Opskriv funktionerne og reducér dem. f(g(x))=(2x+3)^2-3*2x-3+3 = 2x+3-3*(-3). = 2x+3. Er det rigtigt reducéret? :) -
Eksamen - censor - skrive hele opgaven ind i det cas-værktøj i del 2 og skrive hele opgaven ogen på papir i del 1??
ForumindlægHej Jeg har et spg omkring, om det er forkrt at bare skrive opgave a og derefter bare beregne det og akrivw svaret i del 1 af eksamenen og om man SKAL skrive hele opgaven af selv inde på det CAS-værktøj som man anvender (altså man ikke må tage et screenshot af opgavenspg og sætte ind i cas-værktø... -
Hjælp - med at finde definitionsmængden af en funktion!!!
ForumindlægHej derude. Jeg håber virkelig at der er en sød sjæl, der kan hjælpe mig.. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal bestemme definitionsmængden af en funktion. En af mine funktoiner lyder sådan her: a)f__1(x) = 3/(1+x) -
Hilberts rum og translationsinvariante mål
ForumindlægJeg har overvejet at oprette mit indlæg under Matematik (da det er matematisk), men jeg kan se at alle de indlæg drukner i hinanden. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke deler et forum op. Jeg vil gerne have, at mit indlæg bliver set, fordi så er det mere sandsynligt at folk hjælper mig med det. De... -
EN VENLIG SJÆL SOM HURTIG VIL HJÆLPE?
ForumindlægEn der vil hjælpe mig med opgave 3 - Søger venligst hurtigt hjælp
