Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17161 til 17180 af 18123
-
Hvad sker der med engelsk lektiehjælp
ForumindlægHallo, hvorfor er det i den seneste tid ret besværligt at få engelsk lektiehjælp? -
SU regler - hvordan er det lige?
ForumindlægJa jeg er en HA(almen) studerende på ligeom lidt 2.semester et studie jeg egentligt er meget glad for - det er spændende og faktisk meget af det jeg gerne ville. Jeg dog kommet på den ide jeg måske egentlig gerne ville være advokat, men da jeg har ca. lige stor interesse i begge dele ville jeg ... -
Protolysegrad
ForumindlægNogen der kan hjælpe?Beregn syrens protolysegrad i følgende opløsninger.a) 0,100 M H3PO4b) 0,100 M Ch3COOHc) 0,0100 M CH3COOH -
Specifik Varmekapacitet
ForumindlægHeysa jeg har et lille problem har lige fået mine første rapport for. Det drejer sig om at bestemme den specifikke varmekapacitet c. Jeg er nået til det led i rapporten hvor jeg skal skrive Teorien for c..Men forstår ikke helt hvad Teorien bag c er nogle er ? nogle der kan hjælpe mig lidt på vej -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Er dette korrekt? (Skråt kast)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med en opgave om skråt kast, hvor jeg skal forklare kuglens bane beskrevet ved ligningerne: x= V·cos(α)·t og y= h+V·sin(α)·t-g·t2 /2 i 'indledning' af opgaven står følgende: ved den matematiske beskrive... -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
godt og blandet fys opg
Forumindlæghej jeg ar lidt svært ved følg. opg. 4.c og 5.bfra denne side:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-2.pdfjeg har også lavet de fleste andre spm men ved bare ikke om det er rigtigt så hvis I har en lille halv time til overs ville det være super hvis I gad at hjælpe mig... -
Blæk om radioaktivitet
ForumindlægHar en fysikblæk for her i ferien, hvor der er tre opgaver. Jeg har dog ingen anelse om hvordan de skal løses(tror jeg heller ikke dem fra min klasse har). Håber I kan hjælpe mig. Vi får snart prøve i det, så intresseret i hvordan man løser dem, ikke bare svaret.Skriver de to opgaver op. Den sids... -
Borvand
ForumindlægJeg har lavet en opgave om borvand (opg. 1 fra studentereksamnesopgaverne fra 1997), men er lidt i tvivl om jeg har brugt de rette metoder.Borvand er en vandig opløsning af borsyre, H3BO3, der indeholder 2,0g borsyre pr. 100 mL. Borsyre optræder som en monoprot syre når den opløses i vand.Jeg ska... -
Lineær funktion - Ligefrem proportionalitet
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal op til mundtlig matematik d. 19, og derfor er jeg i gang med at forberede mig på alle de emner jeg kan komme op i, men jeg har lige brug for jeres hjælp til en af opgaverne under emnet lineær funktion. 1. Lineær funktion - Fortæl om lineære funktion, deres forskrift o... -
AT religion og historie
ForumindlægJeg har om Hadj i Religion og Historie og har formuleret disse spørgsmål: Hvorfor foretager muslimer Hadj? Hvilken betydning har Hadj efterfølgende for de muslimer der har foretaget rejsen? Hvordan påvirker Hadj muslimers adfærd, og har hvis den gør, hvordan påvirker den så deres syn på samfund... -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
Inertimoment for en karrusel
ForumindlægOpgaven lyder: En karussel med inertimomentet 50 kgm^2 roterer frit med omløbstallet 5,0 Hz. En person som vejer 80 kg, springer på karrusellen i afstanden 0,75 m fra omdrejningsaksen. a) Beregn systemets ny omløbstal. b) Redegør for energiomsætningen. Jeg har ingen anelse om hvad jeg s... -
parallelkobling af 2 kapacitorer
Forumindlægse den vedhæftet... pleas hjælp meget vigtigt forstår intet her -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
formel, løsning ifht. enheder
ForumindlægJeg sidder med denne formel, og kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal regne den ud, ifht benævnelsen 'm/s2'. Skal jeg se bort fra denne, eller skal den på nogen måde indgå? Epot = m ⋅ g ⋅ h m = masse g = tyngdeacc. h = højde Epot = 0,3 kg ⋅ 9... -
Tysk grammatik:)
ForumindlægInformationDer text handelt von ein Mann und ein junge Buchhändlerin. Der Mann wollte gern ein buch von die rede die Dürrenmatt für Havel (låne). Dann ging die junge Buchhändlerin zum der Computer und tippte „Dürrenmatt“ aber der Computer fand es nicht. Und dann sagte die Buchhändleri... -
Elektromagnetisme...
Forumindlæghej...Jeg sidder her og repeterer noget om elektromagnetisme, men kunne godt tænke migat i fortalte en lille smule om det som fx.1.Hvad er Elektromagnetisme?2.Hvilke fordele har man med elektromagneter i forhold til almindelige magneter?3.Fortæl noget om Ohms lov.•Fortæl noget om spænding, strøst...
