Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17181 til 17200 af 19042
-
skybrud
ForumindlægJeg har fået til opgave at besvarer følgende spørgsmål : Er der kommet flere skybrud i nyere tid? Er skybrudende blevet kraftigere? Da jeg ikke kan finde noget materiale på internettet, vil jeg meget gerne have hjælp. Hvis i evt. kender en hjemmeside med statestikker, ville det også være til st... -
Led- eller hovedsætning
ForumindlægEr denne sætning en ledsætning eller en hovedsætning og hvorfor? und während des Krieges die Söhne im Gefängnis waren. -
Bestem f'(x)
ForumindlægDet ville være så rart med lidt hjælp!!! f(x) = 4 * ln(x) - x , x ? [1;6] a) Bestem f' (x) b) Bestem monotoniforhold for f c) Tegn grafen Mange tak på forhånd! :) -
VektorFunktion-Punktbevægelse
ForumindlægHej ,,jeg sidder med følgende opgaver : På ?gur ses to cirkler. Den store cirkel er stationær med centrum C1 = (0, 0) og radius R = 6. Den lille cirkel triller på den indvendige side af den store cirkels periferi. I den lille cirkel er radius r = 2. Punktet P er beliggende på den lille cirkel i ... -
Noter ved læsning? (Jura)
ForumindlægPensum er mildest talt af pain in the ass og det hele bliver ikke bedre af at man skal kunne pensumi detaljer, så noter lader jo til at være en selvfølge, men hvormange af jer, uni. studerende, tager egenlig noter når i sidder og terper? -
Statistik
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp til om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt: I en familie med 2 voksne og 5 børn skal der ved lodtrækning findes 3 til at vaske op. a) Bestem sandsynligheden for, at det bliver 1 voksen og 2 børn, der skal vaske op. Er det korrekt, at sige 1/2*2/5 ...... -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Kemi
ForumindlægHej, jeg sidder og skal besvare nogle spørgsmål men er virkelig gået i stå. Jeg forstår nemlig ikke helt formelen og hvad de forskellige variabler betyder. Nogen som kan hjælpe? tak på forhånd! Opgaven: 2) Først beregnes den samlede varmekapacitet: Csamlet = Csystem + (cvand · mH2O).... -
vurdering i kvote 2 molekylær medicin
ForumindlægHej, Jeg er præcis færdig med eksamen i mine suppleringsfag. Jeg har ansøgt molekylær medicin og håber at komme ind gennem kvote 2. Der ser de på karaktererne fra mat A, kemi og fysik. Mit snitt til kvote 2 er 11,6. sist år var kvote 2 grænsen 10,1. Så rent karaktermessigt skulle det jo gå... -
Cykelrytteren
ForumindlægHej igen derude! Jeg sidder lidt fast i denne opgave, og håbede nogle der kunne hjælpe derude Hvis cykelrytteren kan levere den samme effekt, men får nyt udstyr med cw på 0,83, hvad vokser hastigheden så til? P=900W Hilsen Ryder -
Absorptionslinjer
ForumindlægHej :) Jeg har to grundstoffer hvoraf det ene er brint (H) og det andet er helium (He). Jeg har så kigget op på solen med en speciel kiggert og fået et spektrum frem med nogle sorte linjer = absorptionslinjer. Jeg skulle så finde ud af hvilket af de to stoffer (brint eller helium) der bef... -
brøkregning
ForumindlægHej, sidder lige nu med to brøkregninger som jeg ikke kan få løst. håbet nogen kan hjælpe: den første er: 1+ (3/7) - (13/14) den anden 1/4 * 5 + 3/2 + 3 * 1/12 -
Næstekærlighed
ForumindlægVar næstekærlighed også et centralt element i det gamle testamente - eller var det et udtryk for den nye pagt mellem gud og mennesker, som blev grundlaget for det nye testamente? Altså helt konkret er mit spørgsmål: er næstekærlighed noget, som kom fra jesus? På forhånd mange tak. -
Standbypladser - en forhindring?
ForumindlægHej. Hvis man søger en standbyplads, er det så en forhindring i at komme ind allerede i år, eller er det en sikring, at hvis du ikke kommer ind i år, så kommer du ind næste år? SPØRGSMÅLET: Kan jeg komme ind i år på almindeligvis, selvom jeg har søgt om en standbyplads? -
sætning bevis
Forumindlægsætning (a*b)^n = a^n*b^. man opløfter et produkt til potens ved at opløfte hver faktor for sig. Bevis sætning er det så bare gange 2 potenser med samme rod eller -
Hvad betaler man for ved elektricitet
ForumindlægJeg ved, at stikkkontakterne leverer en spændingsforskel, dvs. hvor meget energi den er i stand til at omdanne pr. enhed ladning. Men hvis strømmen målt i ampere løber hele vejen rundt i et elektrisk kredsløb, så er der jo ikke gået nogen ladninger tabt? Men jeg betaler DONG for mit energifor... -
hjælp til svær opgave
ForumindlægNogle stoffer lyser, når de bestråles med ultraviolet lys.Fænonmenet.kaldes flourescens. i Et bestemt stof kan fotoner med bølgelængde 300nm excitere elektroner fra grundtilstanden til et højere energiniveau A.stoffet udsender synligt lys, når elektronerne overgår til det lavere energiniveau b, ... -
Hjælp til fysik: Opvarmning, smeltning & fordampning
ForumindlægHejsa. :-D Jeg er nu kommet i gang med min tredje aflevering i fysik. (Gud, hvor er det dog svært!) Opgaverne som jeg ikke kan finde ud af(i den vedhæftede fil - under dette spørgsmål) er: opg. 9 til 12. Håber I vil hjælpe mig med disse. Tak på forhånd. :-) /Selma. -
li
Forumindlægopgave nr. 6,9 I en beholder på 10 liter indføres 0,50 mol hydrogen og 0,50 mol carbondioxid. a) opstil udtrykket til beregning af hvor mange mol vanddamp og carbonmonooxid, der findes i beholderen efter at følgende ligevægt er indtrådt: H2 (g) + CO2(g) H2O (g) + CO (g) ligevægtskonstanten (Kc)... -
Kan man blive læge som blind??
ForumindlægHej. Mit navn er Morten. Jeg er 20 år, og skal til at gå i 3.g på gymnasiet. Det betyder, som i nok kan regne ud, at jeg bliver student til næste sommer. Det betyder så også, at jeg så skal i gang med en uddannelse. Jeg har altid syntes, at biologi har været spændende, især menneskets anatomi. ...
