Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17281 til 17300 af 26896
-
Hjælp vedr. Blækregning Opgave.
ForumindlægFølgende Tekst "siger": Da tankvognen ankom om morgnen, indholdt den 5000Liter vand. Kl.15 måler eleverne vandstanden i tanken til 29 cm. På tegningen herunder har eleverne indtegnet vandstanden og nogle Hjælplinjer til brug ved beregning af, hvor meget vand der er tilbage. Tjek Gennems... -
hvem kan hjælpe mig med engelsk
Forumindlæg???? -
Citat - forståelse.
Forumindlæg"for the strength of a man and the softness of a woman, the institution of the family, and the differentiation of occupations are mere militant necessities of an age of physical force” - Hvad menes der med dette citat? Ö -
Hjælp til omformning af lignign
ForumindlægHej derude! Jeg har denne opgave: En linje er givet ved parameterfremstillingen l: (x over y) = ((-3) over 10) + t*((-8) over 2). Undersøg om linjen l skærer cirklen. Cirklens ligning: (x-1,8)^2 + (y-0,8)^2 = 7,6^2 Jeg har indtil videre nået til dette: x = -3+t*(-8) og y = 10+t*2 (-3+t*(-8)-1,8... -
Hvordan lærer man kemi og biologi?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g og studser over, hvordan jeg kan blive bedre til kemi og biologi? Uden for skoletiden :) -
Når man regner med, Spænding, Strøm og Resistans, hvilken enhed for man det i?
ForumindlægMeget simple, jeg sidder fast på en opgaver hvor jeg skal udregne Spænding, Strøm og Resistans, for 3 forskelige leder, men selve problemet er når jeg regner det ud, hvilket "mængde/Enhed" får jeg svaret i? fx. nå jeg udregner R(resistans) ud på den først har jeg, en U(spænding) på 1,0... -
hjælp
Forumindlægaf en kvadratisk plade på 122 cm skal der skæres den størst mulige cirkulære plade. Beregn hvor mange procent af pladen, der går til spilde. Hvordan gør jeg det? please forklar det, som om jeg gik i 4 klasse :o) -
Varmepumpe
ForumindlægHej Jeg ved at en varmepumpe kan have en virkningsgrad over 100 %, altså udnytte mere energi end der totalt bliver tilført, hvordan kan jeg forklare dette? -
korrekt dansk - to sætninger :)
Forumindlæghej :) 1) hedder det, "jeg havde svært ved at trække vejret" eller jeg havde svært med at trække vejret 2) hedder det "jeg rystede i hele kroppen" eller " jeg rystede på hele kroppen" -
DNA replikation
Forumindlæg1.Er der muligvis nogle der kan hjælpe mig til at forstå, hvorfor DNA's skal kopieres? Jeg læser i min biologibog at det har gøre med cellens livscyklus, at den skal deles ellers kan den udvikle sig til en kræftcelle? 2. Inden replikationen skal cellen : "Interfasen og delingsfasen&... -
Find forskriften af et tredjegradspolynomium
ForumindlægHej Opgaven lyder: Find forskriften for tredjegradspolynomium f med lokale ekstrema (-3,9), (3,-9) Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :) -
Funktioner, hvordan skal det forklares?
ForumindlægJeg står og er ved at færdiggøre mit arbejde inden eksamen. Men jeg aner ikke hvordan dette spørgsmål skal forklares, kan en være behjælpelig? -
Dansk.- synonym
ForumindlægHvis man får alting til at lyde som om det skal gå godt igen - er der et synonym for det? plz hjælp eller nogen ideer til hvad man kunne søge efter? -
cirkler
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med facit og begrundelse. har aldrig nogensinde haft om det her -
Jordens radius og omkreds
ForumindlægHej. Har lige brug for noget hjælp :) Hvordan beregner man jordens radius? Hvordan beregner man jordens omkrends? Hvilke formler skal man bruge for at udregne jordens radius og omkreds? Jeg skal helst have beskrivelser af det, ikke kun udregninger. Tak på forhånd. -
Dobbelt ulighed og alm. ulighed.
ForumindlægHvordan løses en dobbelt ulighed? -2 < -3x + 5 < 7 Hvordan løser jeg den?? Og en almindelig ulighed: -5x^2 + 3x + 6 < 0 Så sætter jeg -5x^2 + 3x + 6 lig 0 og får at x= -0.8357 eller X=1.4357. Hvordan skriver jeg så¨løsningen op ??? -
Plzz hjælp!
Forumindlægplzz hjælp med denne opg (Det er anden gang jeg skriver opgaven da jeg ikke har fået svar i den første) Nu 12.999,00 Spar 4.000,00 Før 16. 999,00 1. Hvor mange % er kameraet nedsat? Et andet kamera er nedsat med 40% og koster nu 6.498 kr. 2. Hvad var prisen på kameraet før udsalget? jeg ved godt ... -
ligning
ForumindlægJeg har hældningen 4 og skal finde tangenterne til denne funktion: f(x)=x3x2+2 Hvordan skal det gøres? -
Opløselighed
ForumindlægKan nogen forklare, hvorfor kaffesyre, C6H3(OH)2CHCHCOOH, kan opløses i en vandig opløsning af natriumcarbonat, hvorimod C10H10O4 er tungt opløseligt i denne opløsning? -
hjælp til en rettelse
ForumindlægHej jeg skal i den første sætning finde fejlen - som jeg har fundet "global", der ændres til "globally" Jeg skal dog også forklare fejlsætningen med korrekt grammatisk termonogi .. Mit bud er at logically er et adverbium, der lægger sig til "think" som er et verbu...
