Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17301 til 17320 af 19042
-
trigonometri
Forumindlæghejj jeg skal op til terminsprøve i næste uge i matematik , men jeg har sleeet ikke styr på trigonometri.. altså for vilkårlige trekanter når man f.eks skal bestem |AB| når abc er .... bla bla bla .. Hvor kan jeg øve mig henne hvor de starter fra bunder og forklarer ??? Har prøvet frividen , m... -
02 i SRP.. Har jeg en chance hvis jeg klager?
ForumindlægHej derude! Jeg fik et lang ventetid med SRP karakter. Det skal siges at jeg går på HTX og SRP kun tager en uge at skrive på her. Når, jeg fik kun 02 og det kom lidt som et chok da jeg havde regnet med mere. Nu har jeg måske tænkt mig at klage over bedømmelsen. Jeg har snakket med en af mine v... -
Fransk stil!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en kort tekst om sport og fritid. :) Jeg kender ikke nogle der kan hjælpe mig med fransk, så jeg vil spørge om der er nogle der kan fransk, som vil læse det her igennem, og sige om jeg er helt galt på den? Je ne suis pas sportif, mais j'ai dansé quand j'étais plus ... -
Er der nogen heltal der på samme tid er kvadrater og kuber? N=a^2 og N=b^3
ForumindlægEt heltal N er et kvadrat, hvis N=a^2 hvor a er et heltal. Et heltal N er en kube, hvis N=b^3 hvor b er et heltal. Er der nogen heltal der er kvadrater og kuber på samme tid? -
Ligevægte
ForumindlægHejsa:) Jeg er lidt i tvivl omkring opgave c, om jeg har gjort det rigtige ved at sige; 415 M-1 = x/ (2.57 -x)*(4.73 -x) = 4.74 -
Afstand
ForumindlægHej jeg sider her og lave flex opgaver jeg kan ikke finder ud! Hjælpe mig, hjælpe mig. Spørsmål 90. A) b) c) -
FYSIK -HJÆLP
ForumindlægEn elev måler på vandfrobruget ved sit morgenbad. Målingen viser at der hvert minut bruges 7,6 L vand med temperaturen 40 C. Vandet fra vandværket er kun 12 C. Bestem den effekt, som en gennemstrømningsvandvarmer skal yde under badet -
Bevægelsesmængde
ForumindlægJeg har fået denne opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Opgaven lyder: Partiklen Δ0 henfalder ved følgende reaktion Δ0→p+π-. Δ0 er i hvile inden reaktionen. b) Forklar, at de to partikler p og π- efter reaktionen har lige store bevægelsesmængder. Jeg vil mene, a... -
Hjælp til geografi spørgsmål! Klimadebat(Globale opvarmning)
ForumindlægSkal have lidt hjælp til hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål! 1. Kan de nuværende tegn på klimaforandringer ikke blot være et udtryk for, at klimaet igen naturligt ændrer sig? Hvorfor/hvorfor ikke? 2. Hvilken rolle spiller vi mennesker for den globale opvarmning? 3. Hvad skal man gøre i for... -
Konstant hastighed
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en rapport om konstant hastighed og er blevet i tvivl om den konstante hastighed bør vise sig som en linær funktion eller en anden type?? Vi har også tre overordnet formler til vores teori Fluft = k·A·v^2 Ft = Fluft m=(k/g)=v^2 Jeg fors... -
protein bar
ForumindlægHej det er en opgave som handler om proteinbar. Jeg vil vide om jeg har regnet rigtig. Det er alle opgaver. 5) 319-299= 20 kr.? 6) (319-299)/319*100=6%? 7) Uden Tilbud aflæst 319 kr? 8) (2000-1440)/560= 28 g? 9)230/60= 3,8 g? 10) 1150 kcal/230 kcal= 5 bar? / -
Grammatik
ForumindlægHej Er der mulighed for at jeg kan få tjekket min grammatik i dette lille stykke og eventuelt få rettet fejlene. Jeg er usikker på om min ordstilling osv, er gjort rigtigt ? på forhånd tak ! a. Wo dürfen / sollen / müssen Eltern sich einmischen? Die Eltern müssen nicht zu viele Regeln... -
Medicin adgangskvotienter.
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en måneds tid, og jeg har nogle bekymringer hvad der angår mit drømmestudie. Lige pt. er mit gennemsnit på ca 10,3(inkl. bonus) men når jeg tager et kig på adgangskvotienter 2013 for medicin, bliver jeg bange.. Københavns Universitet 11,1 10,8 Syddansk Unive... -
pH=-log(H3O^+) - Er det her forkert? (Porportionalitet)
ForumindlægVille det være forkert at sige, at stofmængdekoncentrationen af oxonium er omvendt proportional med pH-værdien. Da jo større stofmængdekoncentration af oxonium jo lavere pH-værdi? -
Et kaninbur er bygget op ad en mur, säledes at burets gavl har form som en retvinklet trekant (se figur). I gavlen skal der udskares en rektangular äbning so...
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme igang med denne opgave da den skal laves i hånden -
En lastbil der kører bjergkørsel
ForumindlægEn lastbil med massen 12,5 t kører bjergkørsel. På en 5 km lang strækning kører bilen opad med en konstant stigning på 8 %, hvilket svarer til, at vejen danner en vinkel på 4,6 med vandret. Beregn det arbejde, tyngdekraften har udført på bilen efter de 5,0 kilometers kørsel. Jeg får det rigtig... -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Diode
ForumindlægHej Jeg ved, at ved en diode er der en knækspænding, men jeg forstår ikke helt, hvordan elektroner bevæger sig i en diode. Min lærer sagde, at afstanden mellem elektronerne er for stort, at elektronerne bliver nød til at lande på en ''mellem gang'', hvor de modtager energi og kan... -
Frelse i Kristendommen
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Er det korrekt, at man i Kristendommen ikke kan frelses, idet man efter Jesus betragter ethvert menneske som syndigt? Når et menneske er syndigt, så er det egentlig ligemeget om man gør gode gerninger, man kan ikke blive frelst? Jeg var til eksamen i Religion ... -
Absolut/relativ tilvækst
ForumindlægHeyy allesammen, Nogle der kender forskellen mellem absolut og relativ tilvækst mht. lineære og eksponentielle funktioner? Og er relativ vækst det samme som væksrate? Er mest forvirret omkring, hvad relativ tilvækst er, så hvis nogen har noter eller forklaringer til dette, så vil det betyde mege...
