Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17321 til 17340 af 106471
-
Hjælpende hånd
ForumindlægHej, håber der er en venlig sjæl, som vil rette denne personlig præsentation igennem. Hi! My name is Peter and I come from Denmark. I’m 17 years old. I live in Herning in a residential neighborhood. When I’m not in school I play football. Much of the time also goes with watching spo... -
Koncentration af Svovlsyre
ForumindlægHey.... Jeg bøvler lige med lidt kemi. Jeg har en opgave hvor jeg får at vide at koncentreret svovlsyre H2SO4 er det samme som en 98masse% opløsning af svovlsyre i vand. Altså at af en liter opløsning udgør svovlsyren 98% af massen.... derefter får jeg at vide opløsningen har følgende massefylde:... -
Meget i tvivl mht. AT!
ForumindlægJeg er bange for, at min synopsis er meget mangelfuld, og jeg er derfor her på falderebet blevet ret bekymret for min AT-eksamen -som er nu på onsdag. Jeg skriver i fagene billedkunst og historie, om udvandringen til USA og lader billedkunst repræsentere humaniora vha. en socialanalytisk billedan... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej ! Der er nogle sætninger som jeg er meget i tvivl om er rigtige. Her er de: I hans øjne er barnet ikke et menneske men en genstand. Han sælger nemlig barnet for at få penge: À son avis l’enfant n’est pas un être humain mais un objet. Parce que il vend l’... -
tyske sætninger 2
ForumindlægIch lebte für die Drogen. Jeg levede for stofferne Ich habe wegen den Fest eine neue Bluse gekauft Jeg har købt en ny bluse i anledning af festen Ich habe ein Herz für die Musik. Jeg har et hjerte for musikken Es ist nicht deine Schuld, dass deine Eltern sich trennen sollen. Det e... -
El og Varme lære
ForumindlægHej jeg har fået en opagve omkring en radiator.. Den lyder således: I et lille værelse er der en termostatstyret elektrisk radiator, der afgiver effekten P=800W når den er tændt. Termostaten sørger for at holde temperaturen i værelset på en konstant værdi. Værelset afgiver varme til omgivelserne ... -
Er der nogen som vil rette det her? Og evt har noget at tilføje?
ForumindlægI have chosen this topic, because I think it's interesting and so think I it is a important topic for every one. ANC was created in 1912 to get vote to black people in south Africa, and fight against apartheid. ANC is also the oldest party in south Africas history. Apartheid is state rac... -
Maori Histoy HJÆLP
ForumindlægHey.. jeg har skrevet en engelsk stil om Maories i new zealand. Så ville høre om der var et par venlige sjæle som ville læse den igennem og se om den er værdig til aflevereing =)Here goes.Maori historyNew Zealand was the last place in the world to be settled by humans and its isolation and freedo... -
forstår jeg det korrekt?
Forumindlæghej..jeg ville lig blive sikker på om jeg har forstået nedenstående rigtigt..- but we go a chemist's to buy film, because the British used to get their developing fluid there; other nations don't. A continential chemist may austerely sell nothing but drugs, few will sell hair-slides and t... -
Et hurtigt spørgsmål vedrørende brug af adverbier og adjektiver
ForumindlægJeg har fået stillet den opgave at jeg skal forklare brugen af adjektiver og adverbier i følgende tekst, og jeg er ret usikker på hvordan ,og hvad det helt præcist er, jeg skal forklare?: The fact that Ono and the Beatles had absolute control over the Anthology documentary is not entirely a b... -
Engelsk, Grammatisk korrekt?
ForumindlægHejsa Her lige et par spørgsmål angående en lille tekst på engelsk jeg selv har "skrevet". Linierne går sådan her: Another girl comes along And nothing ever felt so strong As the love for my angels Er det stavet fuldstændig korrekt grammatisk, osv? Ps. Det er en lille opfølger på d... -
ligning...
ForumindlægAnders og bjarne modtager til sammen 58,50kr i løn for et arbejde.anders har arbejdet 15 dage og bjarne 14 dage. anders fortjener på 4 dage 5.50 kr mere end bjarne gør på 3 dage. hvad er deres løn? jeg har fået det lavet til 14x+15y=58.50 og 4x=3y+5,50 men kan ikke få det regnet ud =/ - hva gør... -
Rumfang
ForumindlægHej allesammen kan nogen hjælpe mig med disse 2 opgaver jeg kan slet ikke finde ud af dem. 1. sabelkassens udvendige mål, 63cm, 73cm, 75cm, træpladen er 10mm tyk. beregn kassens indvendige rumfang, et menneske har en massefylde på ca. 1,06kg/dm3. Anders vejer 50kg hvor stor en del af sabelkassen ... -
goodness-of-fit
ForumindlægHej derude, er der nogen der kan fortælle mig hvad goodness-of-fit er for noget, og hvad der er specielt ved det i forhold til chi-i-anden-test (hører under emnet, statistik) ? Jeg forstår det simpelhen ikke. På forhånd tak. -
Rettelse af to korte tekster ! :))
ForumindlægEn der gider rette disse to tekster, må MEGET gerne omformuleres så det lyder bedre, og skriv gerne med fed, der hvor i retter/skriver noget andet i teksten. Text 2, må meget gerne kortes ned til omkring 150-160 ord, men det skal være sådan at jeg har "det hele" med alligevel.. Te... -
reaktionsskema
ForumindlægEr der nogle om kan hjælpe mig med at afstemme dette reaktionsskema. As3+ + MnO4- --> H3AsO4 + Mn2+Når jeg afstemmer det og skal tælle ladninger op, får jeg en forskel 3, som så medfører 3 H+, men man kan jo ikke få 1 1/2 vandmolekyler vel? Håber der nogle om kan hjælpe mig. På forhånd tak! -
Fransk: lille oversættelse...
ForumindlægGod aften! er der nogen der har mulighed for at kigge mit fransk igennem i dag eller i morgen?Mvh JordbærOn a une impression de le roman se passe pendant la deuxième guerre mondiale dans un pays de l’est, mais on ne sait pas. Les personnage principals sont une Grand-mère et ses petits-fils, deux ... -
NTC Modstand - E6 Fysik Opgave
Forumindlæghej alle En NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser, hvordan resistansen R af en NTC-modstand afhænger af temperaturen. http://rkramme.dk/stuk/fysik/opg/afl07.pdf (for grafen) NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spæ... -
Hjælp til engelsk aflevering
ForumindlægHej jeg sidder med en engelsk aflevering jeg gerne vil have rettet af en. er der nogen der er søde at kigge på den? :) -
ammoniumnitrat!
ForumindlægJeg har et bud til denne opgave men er desværre meget usikker om den overhovedet er rigtig...det gir nemlig et sindsygt resultat.Den lyder:Beregn temperaturen i en blanding af 10g ammoniumnitrat og 90g vand, hvor begge stoffer var 20 grader fra start (c=3,9j/(g*K))håber der er nogen der kan hjælpe
