Søgning på: religion noter etik. Resultater: 17321 til 17340 af 19479
-
SRP - raketligningen
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål til raketligningen. Når jeg prøver at udlede den, så er der noget, som jeg ikke forstår. Hvorfor er det at impulsen er bevaret for systemet? Og hvad er den rigtig betegnelse for en raket + brændstof, og rakettens masse uden brændstof samt brændstoffets masse? Jeg bliv... -
HURTIG HJÆLP - Standardentalpi
ForumindlægHej SP Jeg skal finde standarentalpien af 2 CaSO4 * 2 H2O (s) -> 2 CaSO4 * 1/2 H2O (s) + 3 H2O (g) Jeg har slået værdierne op, men ved ikke om det er rigtigt bl.a. for 2CaSO4 * 2H2O, jeg slår den op til 194,1 J/kg* mol? Er det rigtigt? Men når jeg så beregner standardentalpierne skal jeg så ga... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Nogle som måske ville rette min tysk oversættelse på 11 linjer :)
ForumindlægEines Tages sah ich eine Anzeige in unserer Zeitung war. Eine dänisch-deutsche Paar in Köln wurden für ein Mädchen, das im Haus helfen könnten suchen. Als Au-pair war ein Wunsch, den ich schon lange genossen. Nun hatte wahr! Die Familie lebte ich mit hiess Weber. Freundliche Menschen, die schon ... -
Lille matematik opgave
ForumindlægEn af dine venner tilbyder dig 100 kr, hvis du kan gætte hvilket tal mellem 1-20 han tænker på. - Hvad er chancen for at tallet er: 1) 19? 2) et kvadrattal? 3) et primtal? _______________________________________________________________________________________________ Hvad er en variationsbredde? -
Gulvbrædder
ForumindlægHvor mange gulvbrædder skal der bruges til stuegulvet -
Jernindhold i ståluld. Får for stort et resultat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver på en kemirapport, der skal afleveres hurtigst muligt. Jeg skal ved hjælp af redoxtitrering finde jernindholdet i ståluld. Problemer er bare, at jeg får massen af jernet til at være 102% af ståluldets vægt. Jeg tror, at jeg har fået opgivet eller afskrevet forkert masse... -
Hvordan siger man "Skinnet bedrager" på engelsk?
ForumindlægHjæææælp... -
reaktion mellem cyclohexan og brom
Forumindlæghej jeg har et problem jeg ved godt at reaktionsligning for reaktionen mellem<span style="font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman""> cyclohexen og brom er <span style="font-size:12.0pt;font-family:"Calibr... -
differentialregning
ForumindlægJeg har lidt problemer med denne opgave og ved ikke helt hvordan jeg skal opsætte min funktion for x Virksomhedens indtægter kan beskrives ved , hvor i(x) angiver virksomhedens indtægt (målt i kr), når der sælges x enheder af varen Jeg skal Opstille et udtryk for virksomhedens overskud som f... -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Integrale
ForumindlægBestem integralet ∫_8^1(8x^3+e^x)? dx (1 øverst og 8 nederst) Nogle der kan hjælpe?:) -
Rette opgaver
ForumindlægJeg er en 16 årig pige, der lige er flyttet over til fransk og derfor vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg er helt ny inden for fransk området. Det kan altså godt være at der er nogen rigtig åndsvage fejl. Hvis i finder nogen fejl, som i er lige ved at besvime over, så træk venligst vejret... -
Essay
ForumindlægHvordan kan man afrunde et essay på en god måde? -
Havre producenter
ForumindlægHej Kan nogen nævne 4 største havre producenter i verden? Altså lande. Jeg kan ikke rigtig finde det på nettet. På forhånd tak -
svingninger
ForumindlægHej, hvordan finder jeg perioden for: 3sin( (π/3) * x - (π/3) ) + 1 Jeg kan ikke lige se hvordan man sætter det ind på B's plads i den generalle sinusfunktion. tak på forhånd -
Differentialregning
ForumindlægJeg skal differentiere f(x)=3x*sin(x) og f(x)=In (3x-5) - en der måske vil hjælpe / tak på forhånd -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe. Vi skal afstemme nogle redoxreaktioner men jeg er lidt på bar bund med disse to jeg kan nemlig ikke få o til at passe :( Tak på forhånd 1) Mangaten bliver i dette forsøg ”brunsten” (MnO2) Reaktionen har følgende grundelementer: SO32- + MnO4- ? SO4... -
c^1-funktion og partielt afledede
ForumindlægHvordan laver man denne opgave? Det er ikke en aflevering, men blot øvelse til en prøve. -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je...
