Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17341 til 17360 af 19042
-
Redoxreaktioner
ForumindlægHejsa jeg har følgende opgave for i min aflevering (vedhæftet) Jeg har lavet opgave 3. Men jeg er i tvivl hvordan jeg skal lave opg. 1 og 2, er der nogle som kan give mig et hint, eller hjælpe mig lidt igang? :) -
Forkert resultat på ligning - hvorfor?
ForumindlægHejsa :) Jeg har to regnemetoder og to forskellige resultater til en opgave. Jeg forstår ikke hvorfor den ene opgave er forkert. Dette skulle vidst være den rigtige regnemetode 55=0,022x -10,6 10,6+55=0,022x-10,6 65,6=0,022x 65,6/0,022=x x=2981,82 Og denne skulle vidst være den forkert... -
bestemme den varmeste og koldeste dag (funktion)
ForumindlægHej igen. Jeg sidder og kigger på nogle opgaver af egen fri vilje (bare for sjov), og en af dem lyder som følgende: I en model kan dagstemperaturen i Danmark i et bestemt år beskrives ved f(x)=9,24*sin(0,0172*x-2,05)+12,2 0≤x≤365 hvor f(x) betegner dagstemperaturen i Danmark målt i ... -
Mat
ForumindlægJeg er gået i stå i spørgsmålet uden hjælpemidler: I et koordinatsystem er tre punkter givet A(4,1), B(2,9) og C(7,8) a) Bestem sidelængderne i trekant ABC (dan vektorer mellem de tre punkter og bestem længden af disse vektorer) - Her er jeg komme frem til at jeg skal benytte formlen kvrod af... -
Depression - overvejelser om studiepause.
ForumindlægHej jeg er en dreng på 16 år, som lige har afsluttet grundforløbet i 1g på HTX. Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet ramt af en depression, som har taget meget af motivationen for at fortsætte på mit valg af uddannelse. Jeg har ingen problemer rent fagligt, men kan dog stadig mærke... -
Hvad menes der med opgaven
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave, jeg bruger til at øve mig på at isolere i formler. Forstår ikke helt, hvordan man kan regne accelerationen? Hvad menes der med at kofangeren kan give sig 12 cm? Er der nogen som har mulighed for at forklare, hvordan man laver opgaven? -
Beregn forskriften for funktionerne
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp med en matematikopgave der vedrører funktioner. Min opgave lyder således: Tre funktioner er givet ved: f (x) = 3x2 g (x) = 5x2 + 3x h (x) = -x Beregn forskriften for funktionerne k (x) = f (x) - g (x) og m (x) = (g o h) (x) Jeg håber, der er nogle, som kan hjæ... -
Atomets radius og diameter
ForumindlægJeg ved, at jeg skal bruge, at rumfanget er givet ved V = 4/3*pi*r^3, men hvordan skal jeg bruge formlen..? Kan ikke få det til at hænge sammen. Hjælp :/ -
Hvorfor giver 2-(-1) = 3? ved subtraktion?
ForumindlægHvorfor giver ved subtraktion 2-(-1) = 3? Nogen der kan forklare det? Jeg forstår ikke logikken i 2- -1 giver +3. Skal man blot huske at - + - giver plus? i subtraktion såvel som i multiplikation? -
Hvad betyder -1? Hvad gør det i formlen?
ForumindlægHvad betyder -1 i tælleren i den her formel? Hvilken funktion har det? / Hvorfor er der et -1? Er det for at få resultatet som "0,00" istedet for "1,00" Se vedhæftet billede -
Thulebasen, USA og Danmarks forhold under den kolde krig
ForumindlægHej. Er der nogen, der er ekspert på de nævnte emner i overskriften? Jeg har nemlig nogle spørgsmål til emnet, som jeg skal bruge i en opgave. På forhånd tak. -
komma - dansk
Forumindlægfind kommaet i denne sætning. Mia og moster Sanne som havde glædet sig til en huggeaften var imens ved at lede efter Mias mobil. -
Folkekirken???!
ForumindlægHej Har et problem med dette spørgsmål... Hviken rolle har folkekirken i det danske samfund ????? (Er ikke kristen) Har ledt på nettet osv. men kan ikke finde noget. Tak på forhånd :-) -
Bacheloruddannelse ved Oxford?
ForumindlægSom nævnt i en tidligere tråd var det tidligere min intention at blive kandidat i økonomi (cand.polit.) ved Københavns Universitet. Imidlertid er filosofi og (international) politik to af mine hovedinteresser, og jeg vil gerne have en uddannelse, hvor disse fagområder også indgår. Jeg overvejede ... -
Why MEDICINE at KU???
ForumindlægHey. ALle gym. elever og folk fra videregående uddannelser. Hvis nogle er jer ved nogen om medicin eller selv har overvejet det, så må i gerne kommentere lidt på nedenstående...Jeg er en matematiker i 2.g. Der er rigtig mange fra min klasse, som gerne vil læse medicin ved Københavns Universitet. ... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. . -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
Hjælp
ForumindlægHej Er der nogle herinde som evt har lyst til at hjælpe mig med at lave en powerpoint som skal handle om en "nystartet virksomhed". Ideen er at vi skal lære lave en forretningsplan om vi lave et større projekt eller en powerpoint er op til den individuelle, så længe vi bruger de term... -
Hjælp til afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej, kan ikke lige hitte ud af den her redoxreaktion, nogen der hurtig vil afstemme den for mig ? :-) I sur opløsning Tak
