Søgning på: antal eksamener. Resultater: 17641 til 17660 af 22257
-
Kemi
Forumindlæga. 3 protoner og 2 elektroner => N b. 12 protoner og 10 elektroner => Ti c. 79 protoner og 76 elektroner => Os d. 26 protoner og 23 elektroner => V Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har lavet denne opgave rigtigt, og hvis ikke vil i ikke forklare mig hvordan ... -
vigtig opgave i spansk
ForumindlægHej, jeg har en oversættelse for her til om et par dage. har den først på dansk og så mit forslag på spansk:-) Josés mor ringer for at spørge, hvordan han har det. Hun spørger også, hvordan onklen og Fransisco har det. José forklarer, at han ikke ringer, fordii han har meget travlt. Snart sk... -
Ligninger
ForumindlægJeg har haft en rigtig god matematiklærer, indtil jeg kom i dette år. Han kan ikke rigtig forklare mig ligninger. Men derfor spørg' jeg om nogen kan forklare mig: 4x + 3 (2-x) = 21 -
Folkeskole opg.
ForumindlægHeeJ ...har lige brug lidt hjælp til dette :1991 = 426,81992 = 485,2hvor mange % er omsætningen steget fra 1991 til 1992 ?sådan har jeg lavet det:485,2 - 426,8 = 58,4=>58,4:426,8x100 =7,30% kan det passe ? -
Hjæælp! Rygning!
ForumindlægHvad er jeres mening om rygning?? -
kort:
ForumindlægFra et spil kort lægges de 12 billedkort på et bord med bagsiden opad. To kort vendes tilfældigt. Du vinder ved at trække 2 ens . dvs. 2 bønder, damer ell. konger. * Hvad er sandsynligheden for at trække 2 bønder? * Hvad er sandsynligheden for at trække en konge og en dame? * Hvor stor ... -
kulstof 14 metoden - funktionsforskrift??
ForumindlægHej Hej, jeg sidder her med en opgave som jeg ikke kan finde ud af.. Jeg skal gøre følgende opgave: Opstil funktionsforskriften for aldersbestemmelse ved hjælp af C- 14 metoden, hvor t er emnets alder i år og f(t) er emnets rest af C- 14 (impulser pr. min.), når man får oplyst, at halveringsti... -
Kinetisk energi af elektroner?
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stillet opgaven: Vi laver et laboratorieforsøg med en _38^90 Sr β-kilde, hvis aktivitet er 1μCi. Den gennemsnitlige energi af elektronerne fra denne β-kilde er omkring 0,9 MeV. a) Beregn den totale kinetiske energi af de elektroner, der udsendes fra kilden per s... -
Min lærer VS. mig
ForumindlægHej Studi's!Endnu engang har jeg brug for en hjælpende hånd. Min lærer og jeg har en konkurrence imellem os, hvor det går ud på at oversætte den andens sætning (fra dansk til tysk) helt korrekt. Nu er det min tur til at finde på en sætning til ham - og han skal bare ned med nakken!Så derfor, ... -
et teater hævede billetprisen med 30%
ForumindlægJeg vil gerne bede om hjælp til følgende opg. Opg 1: Et teater hævede billetprisen med 30%. Det medførte, at den månedlige billetindtægt øgedes med 17%. Hvor mange % var besøgstallet gået ned pr. måned? og opg. 2: En ny bil koster 120.000 kr. Værdien nedskrives hvert år med 15% på selvangivelsen... -
temperatur
ForumindlægEr teoretisk defineret som: T-1 = ∂S/∂U, hvor S=k ln(W) , hvor W er multipliciteten for systemet. Mit spørgsmål er: Hvorfor lige netop denne definition? Jeg ved godt, at logaritmer gør det nemmere at regne med store tal, men det kan altså ikke være den eneste grund. Form... -
hjælp til kemi opgaver
ForumindlægGodaften alle sammen! Er der nogen som har forstand på Kemi?Er der nogen som lige vil fortælle om det periodiske systems opbygning. ??På forhånd mange tak -
Histogram
ForumindlægNogen der kan hjælpe. hvad vil i vurdere histogrammet til at være. symmetrisk el. højreskæv? jeg synes da den er er ret klokkeformet til at det godt kan være symmetrisk og derfor normalfordelt, men dog er den også en anelse svag højreskæv. hvad skal jeg konkludere? gennemsnittet = -0,65, median... -
eksp. funktion
Forumindlægår: 1790 1800 1820 1840Indb. i tusind: 33 60 124 3121. Gør rede for at indbyggertallet i tusinder med tilnærmelsesvis er vokset eksponentielt i den betragtede periode.2. Bestem en forskrift for en eksponentiel voksende funktion f, der beskriver indbyggertallet i tusinder so... -
Polaritet - opløselighed
ForumindlægHej Jeg sidder med opgaven "Trimethoprim". Her bliver jeg bedt om at vurdere, trimethoprims oplsøelighed i vand ud fra stoffets temperatur. Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan man generelt løser en sådan opgave? Jeg ved, at en benzenring gør den upolær og det samm... -
Grammatik
ForumindlægNogen der ved om det skal være "nogen" eller "noget" i teksten:Stegt flæsk med persillesovsKartofler og rødbede´Det er føde for mandfolkDet er da godt nok – noget ved´t?? -
elektromagnet, strøm og vindinger
Forumindlægforsøgsvejledningen kan findes på http://www.kalundborg-gym.dk/ti/Dokumenter/fysik/3g-2004/ovelser/Magnetisk%20stromvagt.docforsøget går ud på, at man skal eftervise bil-ligningen: F=B*I*Ljeg kan ikke forstå hvorfor, ved dannelsen af elektromagneten, at spolerne skal kobles i serie. har det noget... -
Idiomer
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har svært ved at finde ud af hvad disse idiomer betyder, så er i ikke sød at hjælpe mig? 1. følge i nogens spor. 2. Ikke have opfundet krudtet. 3. Holde fingerne fra noget 4. Pis og papir Håber i vil hjælpe mig :-) På forhånd tak -
Matematik
ForumindlægHej, jeg går i 10 klasse på vuc, og skal i gang med mit selvvalgt matematik projekt, jeg har valgt ægypten. Mit emne er: Rejsen til Ægypten Og mit problemstillinger er: Hvad koster rejsen? Penge på rejsen: Valuta Landet: Målestoksforhold Befolkningen og befolkningstilvækst Pyramiderne Overflade o... -
Ferritin - udregning af formel konc.
ForumindlægHej folkens :-) Jeg har til opgave at beregne den formelle koncentration c(Fe2+) i stamopløsningen. Herunder får jeg følgende at vide: "Man kan bestemme indholdet af jern(III)ioner i ferritin ved en metode, som er baseret på, at jern(III)ioner kan reduceres til jern(II)ioner, som danne...
