Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17661 til 17680 af 23766
-
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
Skifte fra HF til STX eller HTX
ForumindlægJeg undrede mig over om at det var muligt at skifte fra HF til STX efter 6 måneder - eller mindre? Lidt ligesom i STX og HTX, hvor man kan vælge at skifte studieretning efter grundforløbet. Er det overhovedet muligt at skifte fra en HF uddannelse til HTX efter enkelte måneder? en anden ting.. K... -
Roterende maskindel 2
Forumindlægsender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK -
Spilteori og steroider
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i idræt og matematik, hvor jeg skal skrive om steroider og spilteori. Jeg skal opstille en spilteoretiskmodel om unges overvejelser til at tage steroider. Jeg er i tvivl om hvordan det skal se ud og hvilke værdier jeg skal indrage. Hvis der er nogle der har eksempler vil de... -
Opdrift
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med denne opgave, som jeg er gået i stå med: En isflage med rumfanget 18m3 flyder i havet. Havvandet har densiteten 1025 kg/m3. a) Begrund, at islflagen kan bære en isbjørn med massen 450 kg. Jeg har beregnet massen af isflagen ved at slå is' densitet op i en... -
Batteri som spændingskilde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til opgave 2 og 3 -
Hurtig hjælp!
Forumindlæghej mennesker, det kunne være rart hvis i lige kunne hjælpe mig med denne: sidder fast pga. tidsmangel og stress.. hvordan kan man vise denne sætning; at 1.00 mol idealgas fylder 24.04 L ved 20 ° C og 1 atm. mange tak på forhånd! -
Hvad betyder det når e er opløftet i et (minus)tal i en ekspotentielgraf?
ForumindlægHvis man skulle forklare det med ord eller et bevis. Laver en opgave om halveringstid og ved formlen jeg skal bruge for at løse det men undre mig over hvorfor e er opløftet i et tal og så i minus fordi i matematik med ekspotentielle ligninger plejer ''a'' at være opløftet i x. -
Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til engelsk mundtlig på mandag. Har valgt at have om teen pregnancies, altså unge mødre, men jeg ved SLET ikke hvad jeg skal snakke om! :( Har skrevet at grunden til jeg har valgt det, er fordi at det intresser mig. Men så skal vi jo også trække et spørgsmål, og fortæll... -
Newtons afkølingslov - differentialligning
ForumindlægI forbindelse med Newtons afkølingslov bruger vi differentialligningen du/dt=-k(u(t)-u0). Der er tale om en lineær differentialligning dy/dx +h(x)*y=g(x). Ved at regne lidt, får vi, at du/dt+k*u(t) = k*u0, hvilket passer med formen for lineær differentialligning. Når vi skal finde en løsning, ska... -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
Finde værdi af storakse og lilleakse for planet
ForumindlægHej Studieportalen og hvem der nu ellers kigger med. Jeg skal til at beregne akserne for Venus. Problem is, hvordan finder jeg a og b? Jeg har fundet nogle data for Venus. Middelafstand fra solen 0,723 AE/ 108,2 * 10^6 km Siderisk omløbstid 0,615 år Synodisk omløbstid 584 dage Banens exce... -
Impuls udregning for at finde en fart
ForumindlægHej. jeg har brug for Hjælp til impuls regning til udregning af en hoppe fart, ved tidspunktet hvor personen forlader kraftmåleren. Jeg starter med at vise samt udregne spørgsmålene inden dette, hvis jeg nu har lavet en dum fejl a) Bestem forsøgspersons masse. Vi ved at person presser 0,75kN til... -
F=dp/dt, hvorfor kan kraften alligevel beskrives som F=p/t?
ForumindlægOpgaven lyder: "En golfkugle med masse m rammes af en golfkølle, hvorved kuglen opnår farten v. Golfkøllen er i kontakt med golfkuglen i tidsrummet T. Den gennemsnitlige kraft fra golkfkøllen på golkfkuglen henover tiden T er" Svaret er: (m*v)/T. Hvorfor er det ikke ændringen dvs. delt... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
HJÆLP AKUT FRISTEN ER TIL IMORGEN AFTEN PLEASE
ForumindlægGenopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse Hej jeg ville meget gerne have svar på alle de her samt formler inkl. tak! Genopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse 1. Kaffemaskine En kaffemaskine er p°atrykt en effekt p°a 2100 W. Hvor meget forbruger mask... -
mekanisk energi
ForumindlægNår man har formlen Epot = -A tyngde Og man udregner A A = delta s * F tyngde vil F tyngde, så blive negativ, som gør at hele -A tyngde er negativ, Og desuden skal delta s være vandret flytning, kan det ikke være en bold, som man kaster ned tak på forhånd -
Hjælp til spørgsmål i mundtlig matematik.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, hvilket er min store skræk. Jeg er ualmindelig dårlig til faget, så jeg vil blive virkelig glad, hvis jeg bare kan bestå. Jeg har utrolig svært ved matematik, og kan næsten ingenting, hvilket går mig meget på. Hvis du har tid og overskud ti... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Ellære
ForumindlægHej SP Jeg har nogle spørgsmål omrking nogle småting inden for ellære, og det er: 1. Hvorfor skal spændingsfaldet måles over komponenten, mens strømstyrken skal måles i komponenten? 2. Hvordan kan resistiviteten ændre sig, hvis det er en tabelværdi? Bør den så ikke være konstant? For der finde...
