Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17741 til 17760 af 26896
-
Kan ikke forstå hvad Excel's udtryk for eksponentiel funktion?
ForumindlægHej Laver en opgave i Excel hvor jeg skal lave et diagram med nogle punkter. Her laver Excel en tendenslinje med forskriften y=9E-73e0,0858x?? Kan nogle af jer renskrive den til dansk? Billed af diagram er vedlagt. -
Har jeg fejl, hvis ja, hvor?
ForumindlægVed opgaven Får jeg følgende? 6-3x-2x+x^2-x^2-3x-2x-6-6x-12-18+6x=0 og bliver reduceret til -30-10x=0 også bruger jeg følgende formel Dog får jeg ikke et resultat, pga jeg har 0 ved nævner pladsen. Hvorimod i facit listen står der et resultat? Jeg har gennemgået denne opgave mange gange... -
Reduktion med SnCl2
ForumindlægHej. Jeg er ved at forklare en syntese, hvor 4-Nitrophtalimid omdannes til 4-Aminophthalimid vha. en reaktion der foregår med SnCl2. Jeg har læst at det skulle være en reduktion, men er dog i tvivl hvordan det fungerer :) Nogen der kan forklare? -
Lineær transformation
ForumindlægHej. Jeg er småt i gang med at forberede mig lidt til eksamen, men jeg har siddet fast med den her i et stykke tid. Håber der er nogen der kan hjælpe :) Opgave 5 I denne opgave arbejdes der med en lineær transformation T: R^2 -> R^2. Betragt basen: b= { } Matrixrepræsentai 1) Find og... -
syre/baser
ForumindlægDer står i min bog at eddikesyre har en Ks på 1,75·10^-5 M, men problemet er at jeg ikke forstår hvordan de har beregnet det ud? Jeg skal I min opgave beregne hvilken koncentration en HCl opløsning skal have for at få samme pH værdi som 0,0100 M CH3COOH. Da eddikesyre er en svag syre så ... -
Bestem punkter på cirkelperfirien hvis x er lig med -5
ForumindlægHej derude, har en matematik opgave for, og sidder PT fast med en bestemt opgave. Jeg er ikke supoer god til at forklare, så jeg kopiere bare opgavebeskrivelsen ind: "Bestem de punkter på cirkelperiferien hvis x-værdi er lig med -5" Hvad kendes: Cirklens præcise koordina... -
Rettelse af Engelsk stil
ForumindlægHej alle sammen :) Håber I har tid til at læse min engelsk aflevering igennem og måske give jeres vudering af den. Jeg ved ikke om det er formuleret på en god måde. På forhånd :D -
Rettelse
ForumindlægEr følgende rigtigt oversat? Den danske version er vedhæftet. Wir erwarten ihn zurück in einer Stunde. – Der Tag wird kommen, wo man dich für deine Leistung danken wird. – Das habe ich in 2 Tage gewusst. – Das habe ich früher gewusst, aber jetzt habe ich es vergessen. – E... -
Differntiering
ForumindlægEr er tvivl hvordan jeg skal gribe den her opgave an /: -
Funktioner og højere ordens polynomier
ForumindlægHej jeg sidder med et spørgsmål som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an, håber der er et klogt hoved herinde som kan hjælpe mig med at løse det. "Den monotont voksende funktion f er bestemt ved, at f(x) = 2x + 5 , x > -1. x + 1 Bestem regneforskrift for f^-1, samt Dm(f... -
Erstatningsresistans - Haster :/
ForumindlægHvordan skal erstatningsresistansen bestemmes her? Parallelt? Jeg synes, den er opstillet meget forvirrende.. Jeg skal besvare opgaven inden kl 23 i aften, så jeg er lidt stresset.. :/ På forhånd tak! -
pH beregning
ForumindlægMit spørgsmål er vedhæftet i linket: https://imgur.com/a/R5ug23U Ved 37 C kan nedbrydningen beskrives ved fgl. hastighedsudtryk: kobs=1,40*1+-4 M-1 min-1 *[H+]+17,2 M-1 min-1 *[OH-] Vands ionprodukt Kw er 2,39*10-14 ved 37 C. Hvordan skal opgaven løses og gribes an? Tak på forhånd! -
Hjælp!!! Med syntaktisk analyse
ForumindlægHejsa! Jeg har virkelig brug for hjælp til en syntaktisk analyse af denne meget korte tekst. Skal til eksamen AP eksamen snart og det er ikke ligefrem min stærke side:(.. Alt hjælp er værdsat.. Hav en god dag:) vi styrker velfærden på landets hospitaler og på plejehjemmene. vi har afsat 2,2 m... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægOpgaven lyder: - Lad f(x) = sin(x) og g(x) = cos(x) o Hvad gør funktionerne/monstrene f og g? Forklar herunder hvad f gør ved tallet 13 (altsa° hvad sker der i monstermaven og hvad kommer der ud, na°r man putter 13 ind i f? Er det, det samme som at tage sin(13), eller skal det omregnes til... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Hvordan vilI oversætte "Han havde alt hvad man kunne drømme om" til tysk? Jeg tænker det kunne være: Er hat alles was man traümt über", men ved det er forkert. -
reaktionshastighed
Forumindlæghej jeg har valgt met B og kemi B til min EP, og jeg skal til ekamen imorgen. da jeg har lige haft mat B på ny orden, har jeg ikke haft integralregning eller differentielligning. men jeg skal forklar reaktionsorden med diffreentiealligning. er der nogen her som kan hjælpe mig med det. tak på ... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg bøvler lidt med dette emne under forløbet 'differentialregning'. Hvad kan man sige helt grundlæggende om differentiation af sammensatte funktioner? Tak på forhånd! -
Stil til tysk
ForumindlægHej Jeg skriver tysk stil, og der er nogle sætninger som jeg er i tvivl om. Er der nogen som vil hjælpe mig med at rette dem? Her er sætningerne: 1. Man kann auf Entdeckung gehen und neue Menschen treffen. 2. Ich denke, dass es am meisten Spaß macht, wenn Sie mit ihrer Familie oder ihren F... -
grænsen mellem inspiration og snyd?
ForumindlægHey. Så fik det her lidt ubehagelige spørgsmål fra en lærer idag - som mente at vi vist godt kunne blive enige om at jeg ikke selv havde skrevet min opgave. Han syntes nogle passager mindede om en af de andre stille han havde læst. Normalt når jeg skriver en stil så læser jeg opgaven + tekster. ... -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægI min bog står flg. om fotoelektrisk effekt: Eksperiment: Metalplade, fx zink, oplades med negativ elektrisk ladning og forbindes med elektroskop. Så længe der er overskydende ladning på pladen, vil elektroskopet give udslag. Pladen belyses med lys, fra en kviksøllampe, som udsender ultra...
