Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 17961 til 17980 af 84121
-
bestem arealet af M
Forumindlægse vedhæftet fil. tak på forhånd. :-) -
ka ik fi ude af det
Forumindlæger der nogen der lige kan forklare mig hvordan man reducere opgaverne her 3a-(a-8)+24*(a+2)-8a*(a-b)-a i anden -
STX eller HF
ForumindlægHej!!!! i 9 klasse døde min far og det resulterede i et kæmpe sammenbrud og spiseforstyrelse. pga. af mit sammenbrud fik jeg karakterer på 00-02 så det var nogle fag som jeg faktisk ikke bestod til eksamen. Jeg fik derfor at vide at jeg ikke kunne blive til noget i den forstand så jeg valgte der... -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Finde sidelængden på kuben.
ForumindlægHar et spørgsmål der lyder Hvordan finder jeg sidelængden? Er ikke interresret i bare et svar, vil gerne vide hvordan man gør så jeg kan skrive det ned i mine noter. Håber der er en der kan hjælpe og skære det ud i pap for mig. -
Coulombkonstanten
ForumindlægHey, Vi ved, at F=kC* (q1*q2) / r^2 hvor kC er coulombkonstanten, q1 og q2 er de to gendstands ladninger, samt at r er afstanden.. kc=8,99*10^9 N*m^2/C^2 er det nogen der kan begrunde kC's enhed ? Kan ikke lige se det.... på forhånd tak ;D -
Cirklens ligning
ForumindlægHey. Er der nogen som kan hjælpe med cirklens ligning (a)? Jeg er kommet frem til at cirklens centrum er (2,-1), hvis jeg ikke tager fejl. Men jeg kan ikke finde radius. Og hvordan løser jeg b) Jeg har vedhæftet opgaven og mine resultater. -
Eksamen - Bevis
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Mat B i næste uge, og er i gang med at forberede mig. Lige nu sidder jeg med emnet trigonometri, og ville gerne kunne vise nogle beviser hvis jeg trækker det. Kan jeg bruge Sinus- og cosinusrealtionerne som bevis? Eller er det ikke rigtig bevismateriale? -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
Løs ligningen
Forumindlæg -
Fordobling og procent.
ForumindlægMit spørgsmål lyder, at jeg skal finde ud af hvor mange procent træerne bliver højere hvis deres tæthed fordobles. Jeg har forskriften f(x)=168000*x^-2,01705. Mit bud ville være, at jeg benyttede fordoblingskonstanten, også regnet procenten ud af det tal jeg fik - but im not sure. På forhånd ta... -
HJÆLP Løsning af differentialligning med substitution
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP, og en del af min problemformulering er at løse -dy/dt=k*y^2 ved hjælp af substitution (jeg har om reaktionskinetik og differentialligninger) Jeg kan ikke se hvordan man bruger substitutionsmetoden på denne differentialligning. Nogle som kunne komme med noget guddommel... -
Reduktioner
Forumindlæghar 3 reduktions regning, kan i skrive en eksempel , hvordan det her skal regnes ud ? ved ikke rigtigt noget om reduktion regning :( 1. 4 · (3?? + 6) − (2?? + 8) · 2. (2?? + 4) · (3?? + 6) − (2?? + 8) · 3??. 4?? − (3?? + 6) − (2?? + 8) &m... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har forsøgt at finde ud af, hvordan det lige er, man udfra en graf kan opskrive funktionen for den harmoniske svingning, men det hjælper mig ikke super meget. Jeg har forsøgt at komme med mit bud på de forskellige værdier, men ja... Er der nogle, de rhar noget super noter til det her, eller n... -
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Logaritmefunktioner 1137.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe har lidt svært ved at lave den? Vil også gerne har den første lavet som et eksempel sammen med en forklaring for på den måde kan jeg bedre forstår det.
