Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18061 til 18080 af 19441
-
Grammatisk korrekt?
ForumindlægHej er i gang med at lave en tysk opgave og vil gerne vide om det jeg har lavet indtil nu er rigtigt: Es befunden sich über dem Autodeck. Wir fanden ein Tisch an ein Fenster und lag unsere Mantel auf ein Stuhl an seitdem ab einem Tisch. Er der nogen som kan hjæpe mig med at gøre det rigtigt... -
HJÆLP med at rette
ForumindlægJeg skal aflevere den her fransk stil imorgen og jeg har rettet den så godt som jeg nu kan. Er der nogle der kan hjælpe mig? Ma automne vacances Dans ma automne vacances j’ai ne fait pas beaucoup. J’ai dormi jusqu'à tard et mangé le petit déjeuner à 9 heures. J&... -
Hjælp til Fysik B modul 1 bølger
ForumindlægHej jeg noget som driller mig en hel del i min opgave i fysik Det drejer sig om at jeg skal finde bølgelængderne for grundtonerne for de andre strenge. Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig. Her er et billede af opgaven På forhånd tak -
Differential og integralregning
ForumindlægJeg har bruge for hjælp til opgave 2 Opgaven går ud på at jeg skal udregne skyttegravens volumen i m3. Jeg kender bredden og længden men jeg mangler at bestemme højde. Jeg vide også at skyttegraven er retangulært. Information: Som sagt, så antager jeg, at den mængde jord, som er gravet op af ... -
Tangentligning
Forumindlægen funktion er givet ved f(x) = -x^2 + 3x -2 grafen for f har to tangenter som går gennem P(0,0) a) Bestem en ligning for hver af disse tangenter HJÆÆLP. -
trigonometri
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave og det er det først spørgsmål, som jeg her et spørgsmål til. Skal jeg ikke benytte mig af cosinusrelationen for at finde BD? Altså Cos(17)=572+612-BD2/2*57*61??? Også skal jeg isolere BD ikke?? -
HJÆLP til en opgave i SRP
ForumindlægEn matematisk model for alkoholmængden A(t) i blodet, ved(oral) indtagelse af en alkoholmængde A0 kunne evt. være beskrevet ved følgende to koblede differentialligninger: F*K_a*A_mave-k Hvor Ka og K er to positive tal og F, som står for biotilgængeligheden er en konstant mellem 0 og 1 En løs... -
Medicinstudiet og matematikstudiet - samtidig
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har disse intentioner om at læse medicin (med henblik på at blive undviser - professor) efter gymnasiet. Dog har jeg en stor forkærlig for matematikken, og ønsker samtidig at tage en bachelor i dette fag ... Jeg forstår udemærket problematikken ved at læse til to bachelor... -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Aktuelle og formelle stofmængdekoncentrationer, hjælp!
ForumindlægVi betragter en opløsning, der både indeholder CaCl2 og AlCl3. De to stoffers formelle stofmængdekoncentrationer er henholdsvis 0,020 M og 0,030 M. Angiv de aktuelle stofmængdekoncentrationer af alle ionerne i opløsningen. Jeg mangler en forklaring på hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
Rentesregning
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en matematikopgave omkring rentesregning. Jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge, når der er tale om en rente som ændrer sig fra år til år. Opgaven lyder: Janet har arvet 2 mio. kr. som hun ønsker at investere i aktier til sin pension. Hun forventer at få ... -
Afstand, vinkel og areal
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har siddet emed denne opg og ved ikke hvordan jeg skal beregne a, b, c og d. Ville være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe, tak på forhånd :) Se vedhæftet. -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Forberedelse til FSA (geografi)
ForumindlægHej alle, Det er sådan, at jeg har trukket geografi som udtræksfag. Jeg har aldrig prøvet nogle af FSAerne fra de forrige år, og jeg føler mig virkelig på bar bund. Jeg synes ikke rigtig, at jeg heller har lært noget i geografitimerne, da min lærer ofte bare sætter en film på omhandlende fattigd... -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej. Er der en venlig sjæl herinde, der vil og har tid til at rette min tysk aflevering? På forhånd tak Übersetze den Dänischen Text Melda Akbas ist 22 Jahre alt. Sie ist eine deutsche Frau mit türkischem Hintergrund. Sie ist in Berlin geboren und aufgewachsen, und deshalb irritiert es sie,... -
Niveaukurve
ForumindlægHej, Jeg har følgende område givet: x2 + y2 ≤ a2 Kan man betragte området som en niveaukurve eller skal man lave følgende nummer, for at det er en niveaukurve: x2 + y2 - a2 ≤ 0? Tak på forhånd. -
Rotation omkring y-akse
ForumindlægVed godt, at jeg også har spurt om hjælp til rotation omkring x-aksen, men kan ikke få opgave c til at give det rigtige (se vedhæfte fil). Har forsøgt, at bruge formlen for rotation omkring y-aksen med grænserne: g(x) [0;6,27] og f(x) [2,4;6,5] - hvorfor er dette ikke korrekt? -
Spændingsfald og erstatningsresistansen
ForumindlægHej, jeg har lige lidt problemer med en opgaver. Jeg fik den første til 25 ohm og den anden til 45 V men er ikke sikker på at det er rigtigt -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Eksamen - Sikre sit studenterbevis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til Spansk mundtlig på onsdag, som min allersidste eksamen på STX. Jeg var til Biologi eksamen igår, og fik et "stort" 10-tal, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg kan dog ikke snakke Spansk (som i overhovedet, steg af vognen i 1'G efter et hashmisbrug, som &...
