Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18121 til 18140 af 19366
-
Variabler
ForumindlægJeg kunne vælge at bruge 30 minutter på at læse om dette på internettet, men jeg er vild med det fede initiativ om studieportalen. Nogen der kan give mig en kort beskrivelse, betydning og overblik over følgende udtryk og begreber: Lineær: Lineær funktion: Lineært sammenhæng: L... -
Hjælp til opgaver idealgasser
ForumindlægHej jeg har 2 opgaver som jeg er helt blank på de lyder følgende En dejlig varm sommerdage er temperaturen 26C. Den relative luftfugtighed er 35%. Spørgsmål : Bestem det faktiske indhold af vanddamp pr m3 Dækkene på en bil er en kølig morgen, hvor temperaturen er 10 C, pumpet op til et ... -
kemi
Forumindlægafstem redoxreaktion der foregår i sur væske NO2- (aq) + I- (aq) -> NO (g) + I2 (s) -
Hjælp
ForumindlægRegnvand opsamles, og dets pH måles til 5,6. Beregn [H3O+] og [OH-]. Hvordan gribes den an -
Hej, nogle der gider at give respons på min stil? :)
ForumindlægHej alle, sidder og har skrevet nogle afsnit til en kronik om bungee jumping.. Og ville elske hvis nogle gad at give respons på det :) (så kan jeg sende den til jer) Venlig hilsen Mono-pigen ;) -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Afrikas fattigdom
ForumindlægD E B A T Hvis Afrikas fattigdom ændrer sig, hvorledes vil det påvirke os? -
Hjæææælp!! OXIDATIONSTAL
ForumindlægJeg har allerede løst den på et andet dokument, men er ikke sikker på om den er rigtig, så nogen der kan løse den for mig -
Fysik uni Fluid dynamik samt Gravitation
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2 samt opgave 5 a) og for at udtrykke x i b) . Har fundet lille r i 5 b. Har prøvet næsten alt, håber i kan hjælpe. Mvh. Michael -
Hjælp til oplæg, om tangens. -mod betaling
ForumindlægHej SP. 50kr hvis du udføre det grundigt Ved godt jeg er rigtig doven men kan virkelig ikke finde ud af det. Jeg skal op og fremlægge om tangens imorgen, og har ingen anelse om hvad det er :D Har de her spørgsmål jeg godt kunne bruge lidt hjælp til, og alle spørgsmål er om Tangens - Vise f... -
formel/aktuel koncentration
Forumindlæghej hvad er forskellen på formel og aktuel koncentration? -
Trigonometri
ForumindlægHej har brug for hjælp til at finde hypotenusen for en retvinklet trekent... lyder let ikke? Men både nspire og maple driller mig. Trekanten er givet ved hypotenusen c og vinklen C: 90. Der er kateten b på 300 og vinkel B 40,6. Der er katete a og vinkel A 49,4 Vi har forsøgt med: 1. for at ... -
Fordampingen
ForumindlægHej alle sammen Jeg kan ikke finde ud af at forstå den opgave, er der nogen gerne vil hjælpe med det. -
Isoton
Forumindlæghej SP ?Jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål; En opløsning af..... er IKKE isoton (300mOsmol/L) 5,4 % glucose 0,3 M glucose 0,15 M NaCl 0,15 M KCl 0,15 M K2SO4 Har prøvet mig lidt frem og kan slet ikke finde ud af hvordan man skal regne de enkelte ud, for at finde ud af om de er isotone ... -
UTILFREDS, hvad gør man!?
ForumindlægJeg er sjovt nok utilfreds, som titlen pudsigt nok viser. Ja, alle er utilfredse, men jeg er ikke typen, der plejer at klage. Jeg har fået 02 i skr. dansk, som jeg bestemt ikke er tilfreds med. Hvad gør man? Jeg troede min præstation lå betydeligt bedre og blev derfor selvfølgelig overrasket, da ... -
Relativitetsteoriens filosofiske aspekter
ForumindlægHej jeg skal skrive AT om Einsteins relativitetsteori (fysik) sammen med filosofi. Jeg har dog svært ved, at finde nogle filosoffer eller noget lign. om emnet, har tænkt på Kants anskuelsesformer "rykkes" altså begrebet rum bliver ligepludselig afhængig af tiden om omvendt, men det er j... -
menneske og teknologi !Dansk!
Forumindlæghej. J eg skal skrive en fordrag over symaskinen og den betydning den har for os mennesker</p> <p>jeg har skrevet alt om symaskinen der er brug for, men nu sidder jeg sidder fast . hvad betydning har den for os mennesker ? jeg har søgt google osv. men kan ikke finde noget der kan bru... -
ægte metaforer ??
ForumindlægPlease, Hvad er ægte metaforer. Er der ikke nogle par eksempler? -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b...
