Søgning på: respiration formel. Resultater: 18241 til 18260 af 21820
-
Hovedstol og provenu
ForumindlægHej alle Hvordan beregner man hovedstolen og provenuen ud i de forskellige lånetyper? -
f´(x)
ForumindlægHar lige 2 sps. 1) Hvordan bestemmer jeg f´(x) ved en kvadratrod? Eks. kvad.(4-x)? 2) En potensfunktion? Eks. (1+(2^x))^3? Og når denne potensfunktion også indeholder gange.. (skal det så først?) -
Vektorer hjælp!
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan den her skal gribes an ? Betragt viserne på et ur som repræsentanter for to vektorer. Den lille viser har længden 2, og den store har længden 3. -Bestem det første tidspunkt efter kl 12 hvor viserne står vinkelret på hinanden -Bestem koordinatsættet til viservektorerne... -
Mat - Trigonometri - trekanter omkreds
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til opgave 11 på s. 2. I en trekant ABC er |AB|= 13. Midtpunktet af siden AC benævnes M, og det oplyses at |AM =7 og |BM|=9 a) Bestem vinkel A, og bestem Omkredsen af Trekant ABC. Jeg har bestemt vinkel A til at være 41 grader. Jeg har bare svært ved at finde omk... -
pH=-log (c)
ForumindlægHej.. Har brug for lidt hjælp til denne opgave...håber nogen har tid.. jeg skal besvare følgende opgave: som et mål for surhedsgraden af en væske benyttes pH-værdien, der defineres som pH=-log(c). hvor c betegner koncentrationen af H3O+ ionen og måles i mol/L (mol/L). derefter skal jeg besvare ... -
Fysik opdrift
Forumindlæghej jeg har en fortsættelse på en opgave , og har fået følgende oplysninger at vide: Flyverens længde er 12,2 m på vingefang på 23,7 og vingeareal på 89,5 m2, egenvægten er 2400 kg og max last på 1400 kg, flyhøjde 5000 m, max hastighed 135 k/h; flyvetid 6 timer, strækningen 700 km, og en be... -
Vingummibamsefabrikant
ForumindlægHej alle sammen. Det er ikke det helt store problem, men håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg skal lave en rapport til vingummibamsefabrikant, som i enten kender eller slet ikke gør. Det handler om at jeg skal finde ud af hvad en tom plasticpose koster. F.eks Bamser i posen : 0 ... -
Problemregning (FÆRDIG TIL IMORGEN)
ForumindlægHej. Jeg har lige fået 2 siders problemregning, med hjem. Som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Og det er endda for til imorgen. Så har virkelig brug for så meget hjælp så muligt! Tak på forhånd _________________________________________________________________________________________ F... -
skråt kast
ForumindlægI et andet forsøg kastes kniven med farten 15,3 m/s. Idet kniven slippes, er den 1,1 m over jorden og 2,2 m fra skiven. Kniven kastes skråt nedad i en vinkel på 8,4o med vandret. ??b) I hvilken højde over jorden rammer kniven skiven? -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Rustur ?
ForumindlægHvad er det helt præcist at rustur går ud på ? er det obligatorisk, og vil i mene at man går glip af noget vigtigt i forhold til studiet hvis man ikke tager med? Der er intro på mit studie d. 20 august og rustur er d. 21. Men aner jo intet om den og det lader ikke tl at der er information om hv... -
Projektion af linje på plan
ForumindlægHej Har siddet og kæmpet med denne opgave længe nu, så håber der er én derude der kan hjælpe.. Opgaven lyder: Bestem en parameterfremstilling for den linje, der er projektionen af linjen l på xy-planen .. Følgende er opgivet: alpha: 2x-3y+z-9=0 linje l's parameterfremstilli... -
gaslove -HJÆÆÆLPPPPPP :/
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om gaslove. Hvordan efterviser jeg Boyte-Mariottes lov, Gay Lussacs og Charles lov ? ´Jeg vil gerne bede om en forklaring på hvordan man efterviser.. Jeg har fx en graf, og i den er der 9-10 målinger. Jeg har fået nogle formler, og så har jeg fået at vide, at jeg... -
Hjælp til simpel matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad b er på vedhæftet opgave? Jeg har fundet frem til at a, men er i tvivl om b er indsprøjtningen eller noget andet På forhånd tak. -
opløsning af jern i svovlsyre
ForumindlægVi har en opgave, som skal besvares.. håber nogen meget gerne vil svare. 1. Hvorfor kan jernet i stålulden opløses i svovlsyren? Vil have et hurtigt kort svar.. tak! -
Elektronik: Resistivitet
ForumindlægJeg sidder med tre opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det drejer sig om elektronik. Jeg har nogenlunde styr på emnet, men begreber såsom resistivitet har jeg ikke specielt styr på. Håber derfor at der er nogen, der gider at se på nedenstående opgaver og hjælpe mig lidt til forståelsen af dem... -
Løs binom ligning
ForumindlægJeg har følgende opgavetekst: Et andet komplekst polynomium er givet ved Q(z) = z 4 + 2 . d) Løs den binome ligning Q(z) = 1 idet løsningerne ønskes angivet pa rektangulær form. Hvad er fremgangsmåden? Pft. Tino -
Inertimoment
ForumindlægHej Ved I hvordan man udleder inertimomentformlerne: I = ? m r^2 og I = 1/12*m*l^2 -
AT synopsis
ForumindlægVil skal til at skrive en synopsis i et et AT forløb som vi skal forsvare ved vores mundtlige årsprøve. Vores emne er tid, men vi ved simpelthen ikke hvad vi skal skrive om. Så hvis der er nogen der har nogen ideer så er i meget velkomne til at skrive. På forhånd tak! -
En mark har form som en (skæv) firkant ABCD. Man får oplyst, at
ForumindlægEn mark har form som en (skæv) firkant ABCD. Man får oplyst, at |AB| = 140 m , |AC| = 150 m , |BC| = 120 m, |AD| = 100 m og vinklen DAC = 70 grader Hvad skal jeg gøre?
