Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18501 til 18520 af 106471
-
Mængdeberegning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med spørgsmål 1) har vedhæftet det.. :) -
Fysik - opg. om mekanisk energi?? er lost.
ForumindlægJeg har brugt flere timer på at gennemskue de her opgaver, har lavet de første, men jeg forstår simpelthen ikke dem her jeg har kopiret ind, og håber at nogen vil hjælpe mig, selvfølgelig regner jeg ikke med at nogen laver dem for mig, men noget vejledning ville være en super hjæp. m.v.h camill... -
Hjælp til vektor/ortogonalitet løsning
ForumindlægHej (: Jeg synes ikke opgaven giver mening. Den er vedhæftet. Håber du kan hjælpe. Mvh Jonas -
Hjælp
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave.... a) planens ligning har jeg fået til 10.5x-6y+10.5z-31.5=0 Arealet har jeg fået til 8 (jeg har regnet det ved at sige 0.5 gange længden af krydsproduktet. b) Parameterfremstillingen fik jeg til (x,y,z)=(0,3,0)+s*(10.5,-6,10.5) Punktet F ved jeg ikke... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
Oversætte/gerundium
ForumindlægHej.. er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette her: De forenes i døden: Deres forhold er ikke godt: (her er jeg i tvivl om der skal bruges bien eller buena) Han er undertrykt af moderen: Tak.. Skal bruge det til i morgen.. eksamen -
Fra engelsk til dansk!
ForumindlægHej, jeg har formateret min computer foregar og har lige siden ikke kunnet skifte mit sprog til dansk i keyboard indstillingerne, jeg har ikke installations cden og jeg har pravet mange mader... Jeg har faktisk pravet lige siden jeg har formateret min com... Nogle der kan komme med en made der vi... -
Bolig i Odense
ForumindlægHej! Jeg regner med at skulle læse medicin i Odense her til aug. eller feb. Jeg bor og har altid boet i København, så jeg har ingen ide om, hvilke områder og kollegier som er gode at bo i. Det skal være et kollegie eller en lejlighed i et område som er trygt og som ligger tæt på uni. :) Håber der... -
Ligninger - mat c
ForumindlægHej. Jeg står i en lidt lorte situation da jeg skal aflevere rapport imorgen Jeg har lavet det hele men jeg fandt ud af her for 5 min siden at der er 5 ligninger jeg skal løse..og ligninger og mig, vi har det lidt svært. Jeg har wordmath, så jeg kender svarene, men hvordan jeg når der ... -
Hvordan får jeg linux?
ForumindlægHej med jer, Jeg er lige startet på matematikstudiet på kbh uni og der anbefaler de at vi bruger linux som operativsystem frem for windows, og derfor vil jeg jo gerne have linux. Jeg har fået indtrykket af at jeg kan downloade det gratis, men hvor gør jeg det og hvordan får jeg det installeret p... -
Tysk film, oversættelse..!
ForumindlægHej folkens..! jeg skal oversætte noget på tysk fra dansk... og det har aldrig været min gode side, så jeg håber i er nogle friske gutter og gutinder som meget gerne vil hjælpe en ven i nød :P jeg har oversat det fra tysk til dansk, men jeg tror virkelig ikk at det er gramatisk rigtigt.. Men ihv... -
SE HER!!! øvelsesstil til på onsdag
ForumindlægheeeJ folkens:) har min egen lille version af denne korte tekst men ville lige høre hva i ville skrive til denne tekst dansk: Brødrene Grimm udgav i 1812 en eventyrsamling, som alle børn kender til. Den består af folkeeventyr, som de har hørt. hvem kender ikke rødhætte, som møder ulven? eller s... -
Koordinatsæt og areal af
ForumindlægOpgaven lyder: To funktioner f og g er bestem ved f(x)=sqrt(x) g(x)=0,5 x x ≥ 0 A) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem graferne for f og g - Jeg ved at man skal sætte de to funktioner lig hinanden og løse dette for at bestemme integrationsgrænserne, som skal b... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave der giver grå hår. Du har givet f(x)=3x2 Jegskal bestemme funktionen differentialkvotienten f(x) Jeg skal bestemme en ligning for en tangent til grafen for f, og tangenten skal være parallel med linien med ligningen 12x-x-4=0 Nogen der kan hjælpe :-) -
Empiriske formel
ForumindlægHey SP, er igang med en opgave, som jeg lige har et spørgsmål til: En vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 4,642 g carbondioxid og 2,281 g vand. Beregn stoffets empiriske formel Først beregner vi stoffets indhold af C, H og O. Carbon udgør 12,01/44,01 af CO2-m... -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx = ex-y Samtlige løsninger til denne differentialligning har jeg regnet at være y = ln(ex+c) Er dette korrekt? Derefter skal jeg bestemme den løsningskurve der går gennem (0,1): y = ln(ex+c), gennem (0,1) 1 = ln(e0+c) 1 = ln(1+c) 1 = 0+c Det er her jeg kommer i tvivl. ln(1) = 0, men ln(c) ... -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
Raket
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? jeg er gået helt i stå i den. ville være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe mig: Raketten starter i vandret retning fra hvile i den ene ende. Rakettens motor leverer en konstant kraft F. Når raketten når til enden af rampen peger rake... -
Generelle tysk spørgsmål
ForumindlægHej. :) Jeg har et par generelle tyske spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få svar på. Det er bare spørgsmål, som jeg har tænkt over, når jeg har stødt på dem i forskellige tyskopgaver: Hvordan ved man om verbummet er flertal når man snakker procentsatser? 35% af de ansatte i bilindustr... -
Tysk stil
ForumindlægHej SP'er, Jeg har skrevet en tysk stil på ½ side som handler om Murens Fald og den skal afleveres på mandag. Er der nogen SP'er, som gider at rette den efter grammatikfejl?
