Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18581 til 18600 af 20689
-
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
nogen som kan bruge tunspire?
Forumindlæghar denne opgave Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.2. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.1. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.01. Find gen... -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
farve-forskel
ForumindlægI en af mine indlæg skrev jeg følgende: Hvad er rød? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Hvad er blå? spørger den blinde. Det er en farve, siger den vise. Jamen hvad er forskellen? Og lidt efter slå det mig! Hvis man nu skulle forklare forskellen mellem de to farver, hvad ... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Arbejdskrav for SU
ForumindlægLæste debatten om det gamle 13, hvor det blev nævnt, at alle de danske kloge hoveder, tog deres SU med til udlandet, og blev der pga skatten. Kunne man forestille sig en ordning, at lige som man skal have arbejdet 3 år i Danmark, før man er berittiget til SU, så blev SUen givet, men en klausul ... -
At flytte til København; kollegier mv. sommer '10
ForumindlægHej! Jeg bliver student til næste sommer, og har derefter tænkt mig at søge ind på astrofysik på KU, Niels Bohr Instituttet. I den anledning har jeg naturligvis brug for et sted og bo, og jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være på et kollegium. Da jeg er 100% sikker på at komme ind på... -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Rødforskydning (en masse)
Forumindlæg1.Hvor sikker er man paa rødforskydning skyldes en forlængelse af bølgelængden? Hastighed og frekvens er jo ogsaa en del af det. (stilte ogsaa spørgsmaalet i andet forum, men vil gerne have uddybet) 2.Hvordan skiller man doppler-effekten og den kosmologiske rødforskydning fra hinanden i obser... -
Ohms lov!
ForumindlægHej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger -
9 V batteri.
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med mit SRP, hvor jeg skal bestemme energiindholdet i et 9V batteri, samt polspændingen som funktion af tiden. Jeg har lavet nogle målinger på både genopladeligt og almindeligt batteri, hvor jeg fik nogle fine grafer med spændningen som funktion af tiden. Mit problem er nu, ... -
Elektrisk potentiel energi
ForumindlægEr der evt. en, der meget pædagogisk kan forklare hvad elektrisk potentiel energi er? -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Koblede ligevægte
Forumindlæg1. AgI(s) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) + I-(aq). Baggrund: Ligevægt 1. er en kobling mellem de to ligevægte: 2. AgI(s) = Ag+(aq) + I-(aq) 3 Ag+(aq) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) Hvordan finder man koncentrationen af [I-] ? Jeg kan se andre koblede ligevægte, men ikke lige ne... -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
Rødforskydning og fart
ForumindlægEn galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Beregn bølgelængden af det udsendte lys. hjælp søges.. er gået i stå! -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig?
