Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18581 til 18600 af 29738
-
Redoxreaktion (i syre?)
Forumindlægnatriumsulfit Na2SO3 opløses i ca. 5 mL vand. Opløsningen gøres sur, ved at tilsætte et par mL 2 M svovlsyre. redoxreaktionen: ved tilsætning af 0,02 M kaliumpermanganat. Besvarelse til overstående: permangation (OT:+VII) være violet (Aq). Imens at Mangan(II)ion(OT:+II) er farveløs (Aq).... -
Isoler y - Liniær regression
ForumindlægHej, Jeg skal isolere y i denne her liniære regression: log(y) = 0.014511*x+2.52341 Skal jeg bruge 10logy til at isolere y? Tak -
Arbejdsmarkedspolitik
ForumindlægHey Jeg skal beskrive arbejdsmarkedspolitik og arbejdsmarkedspolitiske redskaber. Er der nogen, der har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på? -
De ti/10 bud - Jesus/Moses
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder i et lille væde mål, min storebroder påstår at Jesus ikke omskrev/fortolkede de 10 bud som has egne. Dette skal jeg finde billæg for! Så hvis i kunne hjælpe mig med at bevise eller modbevise hvad jeg mener, så skriv endelig, Jeg vil gerne have direkte citat fra biblen... -
Haster
ForumindlægHej alle sammen. vil godt rette komma fejl of sætninger OSV. Den 24.06.2004, gjorde F.C Barcelona det igen. Ronaldinho, som også er kendt for verdens bedste fodboldspiller, gjorde et flot indsats, da F.C Barcelona skulle spille i finalen imod konge klubben, Real Madrid. De skulle spille i Camp N... -
Reduktion
ForumindlægHej, hvordan løser man denne? ((h*2+h*a)/h)-a -
diff
Forumindlæghej.. er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? hat en masse af de slags. så skal bare have forklaret en så jeg selv kan lave de andre.. bestem differentialkvotienten: f(x) = 5x2 + 4 -
Hvad er forskellen på en problemformulering og en problemstilling?
ForumindlægTak på forhånd. -
Generelt spørgsmål omkring SRP
ForumindlægNår man skriver noget i signe egne ord, og altså ikke skriver af fra fx en bog skal man da stadig angive en kilde? Jeg mener, jeg har fx læst på noget om renæssancen gennem flere forskellige bøger, og har nu skrevet noget ud fra det der har sat sig fast.. Skal jeg nu angive de 2 bøger jeg har læ... -
Stamfunktioner
Forumindlægjeg skal redegør for regneregler for stamfunktioner altså ∫f(x)+g(x)dx=F(x)+G(x) men hvordan skal det forstås helt præcis? -
reducering af udtryk,
Forumindlægjeg har fået et udtryk som lyder: (a+b)2 + (a-b)2 hvordan reducerer jeg udtrykket mindst muligt,? -
Differential
ForumindlægHej Jeg har et lille spørgsmål: Hvordan differentere man: f(x)=tan(4x) Jeg er lidt i tvivl om hvilken regneregel jeg skal bruge for at løse opgaven, håber i kan hjælpe :) -
Specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg skal udregne varmemængden, Q = m*c*Δt. Men for kunne det skal jeg udregne c, men dertil skal jeg regne store C, og den skal jeg bruge Q til at regne ud.. Jeg har brug for hjælp, fatter intet af det, ville blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe, da jeg skal aflever... -
Oversættelse (ganske lille)
ForumindlægJeg har lidt svært ved at oversætte dette stykke tekst: "At klimaproblemerne skal løses ved forskning i nye teknologiske løsninger af energiforsyningen frem for ved at aftale nedskæringer af landets CO2-udslip som i Kyoto-aftalen". Håber nogen vil hjælpe mig. -
hjælpemidler til skriftlig eksamen?
ForumindlægTil den skriftlige eksamen MED hjælpemidler hvilke måman så bruge? Må man gerne fx. bruge hjælpemidler her fra studieportalen. Altså hvis jeg printer det ud. for så bruger man jo ikke nettet.. -
komplekse tal og potens
Forumindlæg(2+2*i)^4 løses dette bare ved at opløfte hvert led i 4 så: 16+16i ? -
Algebra (hjælp)
ForumindlægJeg har fået en opgaver der lyder: 3x - 18 = 2 (4x + 1) Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når der står parentes i en ligning. -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
SRP Raketter
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med SRP og skal til at analysere bevægelsen for en vandraket.. Jeg har fundet følgende (se nedenstående link).. Jeg har allerede udledt selve raketligningen, men det er jo sådan at raketligningen hverken tager hensyn til tyngdekraften eller luftmodstanden. I linket prøver d... -
Logistisk vækst opstilling a differentialligning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Opstil en differentialligning der følger den logistiske vækstmodel. En population på 10.000 mennesker udsættes for smitte. Til tiden t=0 er 20 personer smittede. Funktionen i(t) betegner antallet af smittede til tiden t. Antal personer i alt betegnes med N...
