Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18601 til 18620 af 63056
-
Et par spørgsmål
ForumindlægHej, så er det endelig lykkedes mig at skrive en matematikaflevering i LaTeX. Jeg har bare nogle layoutmæssige spørgsmål (mit setup er MiKTeX og Emacs). 1) Når jeg kompilerer dokumentet via pdflatex siger den følgende: "Missing \begin{document}. l.1; ; This buffer is for notes you don9;t... -
Rettelse af stil HASTER
ForumindlægHej vil i ikke kigge den igennem så ville jeg blive glad Tak på forhånd :o) 1. Compare the views of tourism expressed in text 2 with those of some of the other texts. In the text “Backpackers hit the tourist trail” Sarah Hall tells us about that the old idea of backpackers do not match with th... -
Lineær algebra 2. del
ForumindlægHej, Hvad skal man så gøre, hvis man nu har en matrix:A=[17 -18][9 -10]Man skal bestemme en matrix C, så:C^3 = A ??Tak. -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej igen:)Så har jeg vedhæfetet min oversættelse.. Håber i vil hjælpe mig med at rette:)På forhånd tak.Mvh Joakim1.Et ægtepar i London har netop købt en lejlighed. De er glade for at være kommet ind på ejendomsmarkedet i tide, for priserne stiger hele tiden. Når deres venner kommer på besøg, pral... -
hvad er et grundstof..pllsss help
Forumindlæghej alle sammen. jeg HÅBER at I kan hjælpe mig jeg FATTER ikke fysik, men prøver rigtig meget at FATTE det...jeg vil meget gerne vide hvad ET GRUNDSTOF det er og hvordan den ER OPBYGGET... Så vil jeg meget gerne vide hvordan jeg skal demonstrere en ph skala og nogle begreberne procent, promille... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
Hvad undrer du dig over?
ForumindlægEr der noget i hverdagen, som du undrer dig over? Det er vigtigt at undre sig over alt i denne verden :-) Fortæl mig dine undren... Tving dig selv til at tænke på den måde :-) Det er sundt -
Danskopgave om "Den Kroniske Uskyld"
ForumindlægJeg skal til at skrive en stor opgave (i 9. klasse) inden for danskfagets faglige rammer. Jeg skal i opgaven beskæftige mig med romanen "Den kroniske uskyld" af Klaus Rifbjerg, på baggrund af følgende opgaveformulering:"Der ønskes en analyse og fortolkning af Den kroniske uskyld me... -
Cellulær respiration
ForumindlægHeej! Jeg sidder med en opgave og har ekstremt brug for hjælp. Det er en slags mundtlig eksamen som vi skal op til, og en af de ting, som jeg skal snakke om, er, hvor i cellen respiration foregår og hvordan. Jeg har fundet ud af, at respiration hvis nok foregår i noget kaldet mitrokond... -
Faktoriser?
ForumindlægHalløjsa :) Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvad der menes med: Faktoriser g(x) =3x^2 + 6x - 9 Jeg forstår ikke hvad der menes med "faktoriser". Påforhånd mange tak ! -
ligning:trekant2
Forumindlæghej igen :D Håber der nogle derude der kan hjælpe:))) i en retvinklet trekant med areal 9 er hypotenusen 1,5 gange så lang som den ene katete. bestem sidelængderne i trekanten.. -
Ligning - hjælp! :-)
ForumindlægHej jeg har lige en opgave (indskrivning - problemreging) opgave) Løs ligningerne: a) 8x + 3 = 5x + 45 b) 5(9 + 3x) = 3 - 6x PÅ FORHÅND TAK! -
politik enhedslisten
Forumindlæghej.. er der nogen der ved hvilken partitype enhedslisen er? -
Grundlag for klage? - dansk STX
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået min skriftlig eksamen offentliggjort (ligesom alle andre), men jeg er rimelig utilfreds med den. Jeg fik 7 for den, men jeg plejer at få 10 eller 12 i alle danskopgaver. Især i litterære artikler har jeg scoret højt. Ud af de to gange jeg tidligere har skrev... -
differentiere
Forumindlæghvordan vil I differentiere 2*In(x) skal man bruge produktreglen? -
Musik A På Gymnasiet?????
ForumindlægHvis man vælger musik A på gymnasiet hvad laver man så og hvordan er eksamenen? Hvilke muligheder er der herefter og hvad kan man blive, hvad bliver de fleste eller hvad bruger de det til? -
Er det lykkes dig at bryde den sociale arv?
ForumindlægEr du den første i din familie med en studentereksamen? Videregående uddannelse? Universitetsuddannelse? Hvordan oplever du støtten fra din familie? -
En to tre nu !
Forumindlæghej. på min skole i horsens er vi i gang med en bograpport, "En-to-tre-nu!" Men jeg kan ikke helt selv svare på nogle spørgsmål? Hvilken pointe kan den punkterede linje refere til? (de kryptiske overskrifter - 1,68 , 0,22 .. osv. I hvilken sammenhæng bliver der sagt "En-to-tre-nu! ... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål der lyder: I en model kan udviklingen i biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen: dN/dt=0,0004*N*(315-N) hvor N betegner biltætheden til tiden t (målt i antal år efter 1968). a) bestem en forsk...
