Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18641 til 18660 af 19441
-
Spændingsdeler
ForumindlægJeg har sidet med opgaven i lidt tid, og kan ikke rigtig se hvordan jeg skal gribe opgaven an, så ville lige hører om der er nogle der ville give mig en hånd. Med hvordan jeg kan løse denne opgave. -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej SP Jeg kan ikke helt forstå, hvordan jeg skal regne disse opgaver ud? -
Massespektrometer
ForumindlægHej, jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse opg a og b i denne opgave. Er der en der kan hjælpe?:) -
Hvilket komplekst tal er løsning til ligningen z^3=8
ForumindlægJeg sidder med en MC prøve fra 2013 med opgaven: Hvilket komplekst tal er løsning til ligningen z^3=8 Der er 6 muligheder og jeg er godt klar over at jeg i princippet kunne gå i gang med at finde den 3 rod af alle de 6 komplekse tal og se hvilket der gav 8 (de 6 muligheder vedhæftet). Mit spør... -
7 klasse 3 nemme mat spg..
ForumindlægSkriv det første tal i rækken: Hvordan finde jeg ud af det? 1) 0,1,2,3 2)16,8,4,2 3) 2,4, 8, 16 4) 5,7,9,11 Sæt cirkel om de tal der ikke er hele tal: -2 0 1/2 5 0,5 Sæt cirkel om roden: 101 102 103 ... -
Matematik FSA-2011 Hvad synes i?
ForumindlægHvad synes i om fsa matematikprøven i år? :) Jeg synes selv, det første i problemregningen var utroligt let, Men i opgave 4-5 blev det en del sværere. Færdighedsdelen var ikke så svær igen :) -Lad os lige diskutere nogle opgaver! :) -
Omskrivning
ForumindlægHej.. Har et opgave, som har løst, men er ikke helt sikker på om løsning er rigtigt.. kan i hjælpe?? Opgaven lyder. Omskriv y=2*(x-4)^2-5 til formen y=a*x^2+b*x+c Har prøvet at omskrive den og fik 2x^2-16x+27 er det rigtigt?? Hvor imod er der en andet opgave som siger Omskriv y=3x^2+30x... -
At tale engelsk
ForumindlægJeg håber nogen kan hjælpe! Tak på forhånd! :) Jeg skal i 9. Klasse efter sommerferien, og jeg er ret dygtig i skolen, så jeg får kun 10- og 12 taller. Men i engelsk er jeg dårlig og jeg føler ikke jeg kan tale sproget, som... -
definition på sinus, cosinus og tangent?
ForumindlægEr det korrekt, det jeg har skrevet: Jeg definerer sinus og cosinus ud fra enhedscirklen. Enhedscirklen = cirkel der anvendes i trigonometri. Den har radius = 1 og centrum (0,0) Punktet, hvor vinklens ene ben rammer enhedscirklen kaldes for vinklens retningspunkt. Retningspunktet vil selvfølg... -
Absolutværdi for reelle tal, udsagnslogik
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en opgave i emnet udsagnslogik der omhandler brugen af tautologier i ligningsløsning og absolutværdi for reelle tal. Jeg skal finde alle løsninger x ∈ R til ligningen (vedhæftet). Mit spørgsmål går på hvorvidt jeg har fundet alle løsninger/ om mine udsagn er... -
Fsa matematik maj 2009
ForumindlægHej:) Jeg har været til terminsprøve for nylig i bl.a. skriftlig matematik. Til problemregning fik vi prøveoplægget fra 2009, som hedder "Golf". Jeg har nu fået det tilbage, og skal rette nogle af mine fejl! Temmelig svært, eftersom der jo var en grund til at jeg har fået fejl... Ja gæt... -
trigonometri
Forumindlægjeg har et spørgsmål: redegør for den retvinklede trekant, herunder for definationen af sinus og cosinus og tangens. udled arealformlen og sinusrelationen for en vilkårlig trekant. nogle gode ideer jeg kan inddrage? -
Andengradsligning
ForumindlægJeg skal omskrive følgende ligning til en kvadratsætning: 4x^2 + 12x = -5 Det har min lærer så gjort (2x + 3)^2 Problemet er så at jeg ikke kanforstå HVORDAN 3 kan være det dobbelteprodukt af 12. Kan nogen forklare mig dette? -
Tegn Vektor diagram og regn
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim... -
Karakter i skriftlig eksamen
ForumindlægHej brugere af studieportalen Langt om længe har vi jo fået de skritlige karakterer - herunder også samfundsfag. I samfundsfag A fik jeg 7, og må indrømme, at jeg er en smule overrasket! Jeg skrev økonomi-opgaven, og havde regnet med et 10-tal... Hvad har i andre fået? Og er I tilfredse eller sku... -
minus renter samt beregning af samlede antal penge
ForumindlægJeg er løbet ind i et problem, som kan være en smule svært at forklare. Lad os sige at jeg har 10.000 kr. Jeg beholder 10% af dem, resten af dem låner jeg ud til en kammerat. Han gør det samme som mig, beholder 10% og udlåner dem ud til en ny. Og sådan fortsætter det. Eks. 10.000*1,10^-1=9... -
Hvad laver i på studieportalen??
ForumindlægHej alle. Synes det kunne være ínteressant at vide. 1. hvad i kommer på studieportalen for? (for at hjælpe andre, for selv at få hjælp, for hyggens skyld, kun for studiets skyld, fordi jeg er topstresset og ellers ikke ved hvor jeg skal spørge henne osv. osv.) 2. Hvor ofte i kommer på stud... -
Integralregning
ForumindlægJeg kan ikke lige finde ud af denne her opgave... Altså hvordan forklar man? Arealet af B ligger under grafen, derfor er den negativ, og man kan også bruge indskudsreglen. Men hvordan forklarer man denne her opgave. Opgave 8A, del 2 http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20e... -
Udregn
ForumindlægHej Hvordan løses opgave 13 og 14? Jeg vil helst have forklaringer og ikke resultater :) -
rettelse af grammatik
ForumindlægHej Jeg har en tysk tekst jeg gerne ville have rettet af jer der er så gode til tysk. teksten er på 349 ord... håber på at der er nogle seje, kloge mennesker der ude, der gerne ville rette den for mig, det ville betyde rigtig meget for mig. På forhånd tak :D
