Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18661 til 18680 af 19441
-
udregn Fe2+
Forumindlæghjælp :( a) Afstem reaktionen: Fe2+ + MnO4- ? Fe3+ + Mn2+ (sur væske) b) Ud fra denne proces kan man ved en kemisk analyse udregne den molære koncentration af en FeSO4-opløsning (dvs. [Fe2+]), idet der udtages 20,00 ml FeSO4-opløsning. Disse 20,00 ml viser sig ved forsøget at r... -
Opgave afstand!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt besvær med at løse den vedhæftede opgave. Det ville være rart med nogle ledtråde. Tak på forhånd. -
Bestem erstatningsresistansen
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave ( Se vedhæftet billede)http://billedeupload.dk/?v=2xrzt.jpg Er det korrekt at gøre i A) 12Ω+6Ω=18Ω 1/R=1/18Ω+1/22Ω også løse for R ? er i vildrede :/ -
Matematik på A niveau på STX
ForumindlægHej :-) Jeg vil gerne have matematik på A niveau på STX, men jeg vil lige hører, om nogle af jer det på A niveau, og så kan fortællem ig lidt om det? Hvor svært er det virkelig, og skal man være total nørd i matematik, for at klarer det? Tak på forhånd. -
Fysik: Vandblanding resultatbehandling
ForumindlægResultatbehandling Find en metode til at forudsige tbland, enten ved at gætte en, eller også ved at udlede en formel ud fra nedenstående principper: Tkold * Mkold + Tvarm * Mvarm = Tfælles Det varme vand får en negativ energitilvækst Det kolde vand får en positiv energitilvækst Den samlede e... -
Hjælp til Lystrålens forskydning !!!!
ForumindlægHejsa Jeg har fået stillet en opgave om "lystråle forskydning" men forstår ikke lige helt hvordan jeg skal finde frem til lystrålens forkydning altså X Jeg ved at i = 50 grader glasklodsens tykkelse t = 80mm n = 1 n' =1,74 Tak for hjælpen på forhånd :) -
Reducer udtryk, forkort brøk og løs ligning - How?
ForumindlægJeg har fået en matematikaflevering for som skal afleveres imorgen. Der er nogle opgaver som jeg pludselig er kommet i tvivl om, så håber at der er nogle kloge hoveder herinde som vil kigge på dem :) Har lagt dem ind som billeder da der er en del brøkstreger og lignende, så i skal bare trykke... -
Matematiken bag denne udledning.
ForumindlægHej, vil i være søde at hjælpe med denne udledning. Har brugt flere timer på at forstå denne. Jeg forstår hvordan vi får udtryk for p*vm, men hvordan opnåes 1-b/vm i nævneren. Det der det går galt. Jeg ved godt at der står at der divideres med vm i både tælleren og nævneren i den første fraktion.... -
Hjælp med 1 nemt mat spørgsmål
ForumindlægHvor mange led er der i hvert disse regneudtryk. a) 2+5+11-22 Antal led Beregn værdien af udtrykkende b) -5+2+3-9-4 c) 2*3+5*3-4 d) 12/4+15*2-4/2 e) 52*25-8*2 f) kvadratroden af 121+6*2,5-87:7 Ved godt det ikke e... -
Symboler ved ligninger
ForumindlægHvornår bruges disse symboler: ⇒ ⇔ ⇓ ? -
hvordan forklarer man hældningskoefficient
Forumindlægmin datter er begyndt på gym og har store problemer med at forstå matematik. En hældningskoefficient, et hældningstal eller blot en hældning er et udtryk for, hvor stejl en ret linje er i forhold til akserne i det koordinatsystem, den er tegnet i. hvad vil det sige i almindelig tale? ... -
differentiering og ligning
Forumindlæger der nogen som kan løse opgave "d" i opgave 6 for mig, i den vedhæftede fil, jeg får den til at være x=0 v x= ( - ((√33)+1))/8 v x= ((√33)-1)/8 men facit siger det skal give x = 0,5+0,5*√5 v x = 0,5 - 0,5*√5 v x = 0 nogen som kan forklarer... -
potensfunktioner
Forumindlæghar jeg forstået rigtigt at når det handler om potensfunktioner så er x altid en procent? potensfunktioner siges at være procent - procent vækst -
Rødforskydning
ForumindlægHej, jeg har virkelig svært ved at forstå og derfor også besvare vedhæftede opgave. Er der nogle af jer som lige vil give mig nogle hints til hvordan jeg griber det an? Tak på forhånd -
Kompleks egenvektor
ForumindlægNeed help!! ( 3 -6 5 ) A=( 1 3 -1 ) (1 -4 7 ) a) Vis, at den komplekse vektor v = (i 1 1) er en egenvektor for matricen A , og angiv den tilhørende egenværdi b) Vis at tallet lambda = 8 er en egenværdi for matricen A , og bestem samtlige tilhørende egenvekt... -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej alle :-) Jeg har fået til opgave at bevise vha. af tretrinsreglen at f'(x) er 3x2 Jeg ved jo så også at f(x) = x3 Jeg har prøvet at bevise ved 1. trin, men ved langt fra om det er rigtigt. Er der nogen der vil tjekke den igennem?: 1. trin går ud på at finde funktionstilvæksten. &Delt... -
hjælp
ForumindlægJeg har en vektorregningsaflevering, der skal laves inden i dag. Afleveringen består af 4 delopgaver, hvor jeg har løst 3 af dem, men kan virkelig ikke finde ud af den sidste. Tænkte på om der er nogle dygtige mennesker, som er villige til at hjælpe mig? Her er opgaveformuleringen: -
3-faset motorer
ForumindlægHej SP jeg har fået den her opgave i Fysik for, som jeg gerne vil have jeres hjælp til. jeg takker på forhånd http://postimg.org/image/96zb2dx7f/ Mvh Lone. -
Habermas og Foucault - whistleblowing
ForumindlægHej folkens, Nu har jeg desperat kigget nettet tyndt, og jeg synes bare ikke at kunne finde et fokuseret samfundsteoretisk forum hvor jeg kan stille mit spørgsmål, så jeg prøver lykken her og håber på nogle kloge hoveder. Jeg er i gang med at afvikle en velkendt stor opgave, og i min opgave bes... -
Vietnamkrigen?
ForumindlægJeg skal læse op på krigen i Vietnam fra 1945 til 1975 Jeg har lidt problemer med at overskue hvad der sker hvornår, så er der nogle her der evt. har et link til en tidslinje så jeg ikke mikser noget op eller glemmer noget i forbifarten? På forhånd tak
