Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18681 til 18700 af 99855
  • ligningen f'(x)= 0

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har denne funktion (vedhæftet), og jeg skal finde f'(x)= 0. Men jeg ved ikke, hvordan dette skal gøres? Er der nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd
  • RUMFANG OG OMDREJNINGSLEGEMER

    Forumindlæg
    Hej, jeg har prøvet at løse disse opgave, men jeg ved ikke hvis den er rigtig. Ned under har jeg vedheftet en fil med opgaven. Er der nogen det har et bud? Funktionerne f og g er givet ved Graferne for de to funktioner begrænser sammen med koordinatakserne og linjen x = 10 en punktmængde M ...
  • Intervaller

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver lidt matematik, da jeg går i stå ved denne opgave: Ved en regneprøve med 21 spørgsmål havde 7.klasse flg. antal rigtige: 18, 15, 18, 6, 9, 11, 19, 11, 16, 16, 10, 8, 10, 6, 13 , 9, 9, 14, 10, 10, 17, 12, 7, 16 Hvor mange elever deltog i prøven? (24) Find middeltallet...
  • Kombinatorik

    Forumindlæg
    Hej alle Nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave: Der er 9 elever i et elevråd. Der skal vælges 7 elever fra elevrådet til festudvalget. Antallet af måder hvorpå de 7 elever kan vælges kan vælges, kan bestemmes ved K(9,7) Bestem K(9,7) Håber I kan hjælpe
  • Symmetrisk sandsynlighedsfordeling

    Forumindlæg
    I en binomialfordeling er n = 100 og p = 0,5 Er sandsynlighedsfordelingen for binomialfordelingen symmetrisk? Og hvorfor / hvorfor ikke? Jeg har prøvet at tegne et pindediagram overfordelingen og denne er klokkeformet. Vil det så sige den er symmetrisk?
  • Bestem konfidensintervallet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder med en opgave jeg simpelthen ikke kan finde ud af :( Nogen der kan hjælpe med at forklare hvad jeg skal gøre? :)
  • Matematik eksamen 2011

    Forumindlæg
    Ved man hvad for en Problemregning man kan komme op i (på onsdag) til matematik? :) Der det FSA 2010. For den sidste FSA jeg havde var FSA Golf 2009. Jeg tænker lidt, om det mon er FSA Region-Nordjylland 2010? Og ellers er det vel en helt ny FSA 2011, som ingen har haft før.
  • Hjælp til funktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til funktioner, jeg har prøvet mig frem men kan ikke finde ud af det Håber i kan hjælpe:)
  • Hvor meget energi kræver det at opvarme 1g vand 45 grader

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg sidder med det her opgave: Hvor meget energi kræver det at opvarme 1g vand 45 grader? Nogen der kan hjælpe?
  • Kombinatorik og sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Du skal ind på dit værelse og skifte sokker, men desværre er lyset gået i stykker, så du kan ikke se noget. Du ved dog hvor dine sokker er, og du ved hvilke sokker , du har i skuffen, selvom de ligger i et stort rod. I skuffen har du: 6 sorte, men én af dem er i stykker, 7 blå, men på den ene a...
  • Matematik FP10 4. December 2020

    Forumindlæg
    Matematik FP10 4. December 2020 Har brug for hjælp med at forklare svar på nedenstående opgaver, fra ovenstående opgave sæt: Mønstre i regneudtryk - Opgave 7.2 og 7.3 En trekant i en cirkel - Opgave 8.1 Er der nogen som kan hjælpe? På forhånd tak
  • Seperation af variable

    Forumindlæg
    Hej hestenet, Jeg har lidt problemer ang. min srp, hvor jeg skal med hjælp af seperation af variable få udlet så A(t) står alene. Pls hjælp ;( Vedhæfter her differentialligningen! :D
  • potensregel

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et spørgsmål ang. det vedhæftede billede. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad der styrer eller hvorfor det er et 2 tal, der bliver tilføjet som eksponent. Nogen der kan forklarer mig dette?
  • Bestemme grænseværdien (omskrive til polære koordinater)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har problemer med følgende opgave: Vis, fx ved at omskrive til polære koordinater, at: lim(x,y→0,0) (x2-y2)/(√x2+y2) = 0 Når jeg omskriver til polære koordinater får jeg: lim(x,y→0,0) ((r·cos(θ))2-(r·sin(θ))2)/(√(r·cos(&the...
  • Kæderegel eller produktregel

    Forumindlæg
    Hej sp Hvonår bruger man kædereglen, og hvornår bruger man produktreglen?
  • Termin - Forberedelse, Matematik

    Forumindlæg
    På Torsdag skal jeg til Terminsprøve i matematik. Jeg er pænt dårlig til faget, og kunne godt bruge nogle tips eller et godt råd til hvordan man kan forberede sig... 1000 tak på forhånd!
  • Differentier uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Jeg skal finde den afledede funktion for denne g(x)=0,83*1,24x. Hvordan gør jeg lige det? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, når x hænger deroppe, og det er uden hjælpe midler
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har brug for hjælp til denne opgave: a) Bestem arealet af den punktmængde der afgrænses af funktionen f(x) = 1/x, x-aksen samt de lodrette linjer x=1 og x=e. Nogen der kan hjælpe mig?
  • procent

    Forumindlæg
    Hvor meget procent er 180 af 270
  • Afledede funktion for en tredjegradsfunktion

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke at beregne denne opgave. Bestem f’(x) for f(x)=1/3 x^3-3x^2+8x-9 Hvordan vil i løse den?