Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18681 til 18700 af 56550
-
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v... -
Ledsætning eller hovedsætning
ForumindlægHej. Min lærer siger, at den del af sætningen, som jeg har markeret er en hovedsætning: "Han stikker hovedet lidt ind i opgangen og siger, at han nok mente, der lugtede af gullasch." Men jeg ville umiddelbart mene, at det er en ledsætning? Er der nogen, der kan hjælpe med at få ... -
Magnet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave en magnet -
Matematik FSA-2011 Hvad synes i?
ForumindlægHvad synes i om fsa matematikprøven i år? :) Jeg synes selv, det første i problemregningen var utroligt let, Men i opgave 4-5 blev det en del sværere. Færdighedsdelen var ikke så svær igen :) -Lad os lige diskutere nogle opgaver! :) -
Palindromtal
ForumindlægHej Jeg forstår hellere ikke denne, atlså hvordan kan man finde tallet uden at skrive det op. her er opgaven: Kan I fortælle, hvilke tal der er palindromtal nummer 75 og 97 uden at skrive alle palindromtallene op? Mvh Fahad -
Dansk Essay forbedringer
ForumindlægHej allesammen, vil lige høre jeres input til mit essay omkring 9;selfiegenerationen9;. Jeg har endnu ikke tjekket den igennem for kommatering, stavefejl og datid/nutid. OBS! Den er ikke rettet eller ligende. Selfiegenerationen, en doven årgang - Lucas En selfiegeneration, ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der vil rette disse sætninger som jeg har oversat, altså det engelske? Og er der nogle der vil skrive de sidste 2 sætninger på engelsk? kan nemlig ikke finde ud af det - Politiet får masser af informationer fra borgerne, som ikke bliver brugt til noget. The police get a lot... -
Kuglens ligning
ForumindlægHej! Jeg har siddet og brugt meget lang tid på følgende opgave, men jeg kan ikke få den til at stemme med facitlisten, så jeg håber i kan hjælpe! Tak på forhånd. Opgave a) Linjen m har parameterfremstillingen: (x,y,z)=(2+2t,10-3t,4). Bestem en ligning for den plan α, der indeholder s... -
Punktmængde imellem grafer
ForumindlægEr gået i stå, nogle der kan hjælpe med det sidste ? -
Hjææælp !!!!!
ForumindlægHåber der nogle der kan hjælpe mig derude . skal lave et regne stykke til en aflevering, men har desværre været syg det sidste stykke tid , så ved ikke hvad diffrentialregning er det lyder således : en funktion f er bestemt ved f( x) = 2x+e^3x bestem f"(0) håber virkeligt der er nogen... -
Matematik afl. Cykel lås
ForumindlægHej folkens! Jeg har en opgave hvor jeg skal regne ud hvor mange kombinationer jeg kan lave med en cykel lås. Der er 4 rækker med tal fra 1-9. En gode er fx. 6521. Spørgsmålet lyder: Hvor mange kombinationer kan du lave? -
Sværeste opgave
ForumindlægEn retvinklet trekant har sidelængderne 1, x og y. Det oplyses, at trekantens omkreds er 10, og at x> y. Bestem x. Er der nogle der kan løse denne basse? -
nm
Forumindlæghej, nogen der ved hvor mange nm der går på 1 cm ? -
Divisionsalgoritmen
ForumindlægJeg skal udføre divisionsalgoritmen i hånden, og jeg tror måske jeg har lavet en fejl i trin 2 som leder til fejl i trin 3, er der nogle der vil hjælpe? det jeg har lavet er vedhæftet -
ligning
Forumindlægx-6=10(y-6) x=4y nogle der kan løse det her mht til x ? -
Stamfunktioner
ForumindlægDer er to stamfunktioner der driller mig.. 2 S exp(2x) = [e^2] -1 Lommeregnerens solve-funktion siger det bliver 8,15 I hånden får jeg det til 13,591 Hvad er stamfunktionen til 1/4x^2 ?? -
Regneheriaki
ForumindlægNogen der har en god forklaring på regneheriaki -
Reducering
ForumindlægReducer udtryk: 2(-3+y)^2-4(2x-3y)(-4x-2y) -
Positrons hastighed
ForumindlægEn positron der bevæger sig med 1/5 af lysets hastighed rammes af en foton med bølgelængden 2,00 Å. Hvilken maximal forøgelse af positronens hastighed (%) kan kollisionen føre til? Jeg har formlen e=h*v -
Hvordan regner man 3/7 af 63?
ForumindlægEr der nogle af jer, der ved hvrodan man regner 3/7 af 63? Tak på forhånd.
