Søgning på: kemisk ligevægt noter. Resultater: 18701 til 18720 af 22447
-
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Restriktionsanalyse af pladsmider
ForumindlægHej! Jeg har en ogpave: www.gratisupload.dk/download/15683 Den første opgave, har jeg allerede svært ved. Det var et emne, vi gennemgik sidste år, men jeg har ingen bog mere, da den blev stjålet med min computer. Altså: Jeg forstår udmærket princippet i, at DNA-strengene bliver klippet over osv.... -
Komma engelsk
ForumindlægHvis et subject på engelsk består af tre navneord, hvor de to sidste er forbundet med "and", må man selv om, om man sætter komma før "and". Men hvad, hvis det er to navneord forbundet med "and"? -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg skal bestemme en differentialligning - se vedhæftet (det er nemmere end jeg skal opskrive det) Spørgsmål 1 - kan det passe af den nye differentialligning bliver N'(t) = 0,015*N(t)? Skal de 80 katte ikke også med i funktionsudtrykket? -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Hvordan forklare jeg:
ForumindlægHej, hvad betyder argumentationens hovedelementer.? Eller hvordan forklare jeg det? -
Religion - oh no - Hjæææææælp
ForumindlægHej!! Jeg vil spørge om vide nogen, hvad var før islam kom, og hvad muslimerne troede før på??? -
Isolér potenser / eksponenter
ForumindlægEr der en venlig matematisk sjæl, der vil afse lidt tid til at rette mig her Palmesøndag? (jeg har prøvet at indtaste formlerne i symbolab efterfulgt af et komma , solve for t, men uden held) Opg. 1: Isolér t i : På begge sider tager jeg ln Opg 2.: Isolér t i formlen: jeg vil ... -
Impedans
ForumindlægHvordan finder jeg kredsens impedans set fra klemmerne A-B. Jeg ved også at på klemmerne A og B påtrykkes en vekselspænding på 230V, 50Hz. Når jeg prøver, får jeg: Z1 = R1 + jwL1 , Z2 = R2 + jwL2 , Z3 = R3 + 1/jwC og Z4 = R4... -
Elektromagnetisme
ForumindlægEr der nogen, der lige kort kan komme ind under Elektromagnetisme? Har prøve i morgen om emnet, selvom jeg allerede har læst om det ville jeg gerne se om jeg måske har overset noget.´ -
stamfunktioner
ForumindlægJeg skal finde stamfunktioer til de her f(x) = -4 f(x) = 2+1/x , x>0 f(x) = x-3+1 f(x) = ex -x Jeg ved virkelig ik meget om stamfunktioer, er det sådan... f(x) = -4 + k f(x) = In x + k f(x) = -3x + k f(x) = ex - x + c hmm.. -
Hjælp geometri!
ForumindlægHej Ja jeg har en opgave der hedder følgende: I et rektangel er diagonalen 5 cm, mens arealet er 11 cm2 a) Bestem rektanglets sidelængder. Håber í kan hjælpe med det. -
Integraleregning - angiv mindst tre andre stamfunktioner
ForumindlægGodmorgen folkens Jeg sidder med en integrale opgave som lyder således: Vis, at F(x)=0,5x^2-x+9 er en stamfunktion til f(x)=x-1- Angiv derefter mindste tre andre stamfunktion til f. Jeg har integreret den så jeg har fået stamfunktionen, men hvad menes der med 'angiv mind... -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Engelsk Resume
ForumindlægHej ! Vil i rette en Engelsk resume jeg har skrevet, da jeg ikke er god til engelsk. Please hjælp og på forhånd tak =D -
Integralregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (se vedhæftede billede) -
Eksamensforberedelse 9. klasse
ForumindlægHej allesammen! :-) Kunne jeg få nogle tips til hvordan man på bedste vis kan forberede sig til sine mundtlige og skriftlige eksamener (9.klasse) ? - Hvad har virket bedst for jer? - Hvordan plejer i at gøre? - Har i nogle ips og tricks i plejer at bruge osv.. Jeg har 3 uger og 4 ... -
Forståelse af ligning
ForumindlægJeg har svært ved at forstå 2 ting: 1) Denne ligning: -2 = 3-4/x-2 Facit er x = 2,5 2) Er denne forståelse rigtig - hvis nej, kunne du forklare hvorfor? "Det fortegn der står foran det pågældende tal angiver hvad tallet er (om det : +,-,*,/) . Tallene, faktorerne osv. deler ikke ...
