Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18761 til 18780 af 102572
-
rettelse
Forumindlægcos A = c/b cos 54° = 218 / c <=> c = 218 · cos54 <=> c = 128,14 Er det rigtig det her...? -
stamfunktioner
Forumindlægjeg har et spørgsmål, til en opgave om stamfunktioner, opgaven lyder hvor mange forskellige stamfunktioner findes der, til f (x)? hvad menes med, dette,? -
Løs ligningen 2*(x+1)*(x-3)=0
Forumindlæghej nogen der kan løse ligningen: 2*(x+1)*(x-3)=0 tak :) -
HÆLP!!
Forumindlæghej :) jeg sidder lige med nogle matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af. Det vil være en kæmpe stor hjælp hvis der var nogle der gad at hjælpe mig med dem. en funktion f er bestemt ved f(x) = x^3 2x 8 Bestem f '(1), og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i pun... -
Bestem følgende forhold
ForumindlægJeg har et problem med en matematik opgave, og jeg håber at nogle kan hjælpe mig :) Funktionen f er givet ved forskriften f(x) = x4 - 1,25x2 + 0,25 Bestem monitoniforholdene, lokale ekstremumspunkter samt værdimængden for f. Nogle som kan hjælpe mig med at finde de forhold? -
hvem vil hjælpe mig med geometri
Forumindlæghvem vil hjælpe mig med geometri -
Reducering
ForumindlægHej Jeg skal reducere følgende udtryk: facitlisten siger at den kan reduceres til . Det kan jeg slet ikke få det til, at blive. Jeg har gjort følgende indtil vider: Jeg har en idé om hvordan man får x^2, men det kan kun lade sig gøre hvis tallene som er ganget på x er det samme, ikke? (m... -
Bestem en forskrift
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=((1)/(x))+6x^(2),x>0 Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,8) Nogle der kan hjælpe med denne opgave? -
Stx eller Htx
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at læse medicin, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX. Jeg elsker fagene fysik/kemi og biologi. HTX lyder spændende, men jeg har hørt at matematik niveauet er meget højt, så mon ikke det bliver for svært for mig, nu når jeg kun klarer mig mi... -
Funktioner
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med dette ? jeg har matematik på B niveau på Htx Der er givet følgende funktion f(x) 0 -2x2 + 4x + 10,5 a) Parablens symmetriakse og toppunkt. b) Parablens skæringspunkt med y-aksen. c) Parablens eventuelle skæringspunkt med x-aksen. -
koordinatsæt
ForumindlægHejsa. Jeg vil egentlig bare spørge om en opgave som jeg ikke rigtig ved hvordan den skal håndteres. Den lyder således og er fra bogen eksamensopgaver i matematik: I et koordinatsystem har en firkant ABCD vinkelspidserne A(2,3), B(-2,2), C(-2,-2) og D(4,-2). Beregn koordinatsættet til di... -
bestemmelse af ligningerne for højder
ForumindlægI et koordinatsystem er givet en trekant ABC, hvor ligningerne for siderne er givet ved: siden a: 3y+3x+15 = 0 siden b: 2y-6x-4 = 0 siden c: x = -3 du skal bestemme ligningerne for trekantens højder. Er der virkelige nogen som kan hjælpe mig med denne opgave ?, det vil være en stor hjælp.. ... -
Kontinuitet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og læser op til matematik mundlig (1-årigt forløb til A niveau), og har styr på alt nu skulle jeg mene. Men jeg kunne godt tænke mig at brilliere lidt :D Jeg sidder så og ligger mærke til at stort set alle mine beviser forudsætter at funktionerne er kontinuerte. Jeg ved godt... -
Hjælp til valg af emne og fag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går på mit 3. år af HTX og skal til at lave studieretningsprojekt. Jeg er MatFys'er og kunne godt tænke mig at arbejde med konstruktioner indenfor matematik og fysik. Men jeg har ikke noge idé om, hvad indenfor konstruktioner jeg vil arbejde med. Er der nogle herinde der ... -
Pleeeease hjælp mig, BEVIS
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe mig. Redegør kort for det matematiske bevis? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler? -
Beregne vinkler i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg skal beregne to vinkler i en vilkårlig trekant, jeg kender tre sider, men ingen vinkler, hvilken formel kan jeg så bruge?:) -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Hjælp til polynomier
ForumindlægHej folkens Jeg kæmper en smule med min matematik opgave, og er i tvivl om hvordan jeg skal lave den. Ligningen ser således ud: 3x2-2x-12= x-6 Hvordan løser jeg den? -
Hjælp til Toppunkt og fordoblingskonstant
ForumindlægHej! Jeg har en matematik prøve imorgen, hvor jeg lige har nogle ting jeg gerne vil have lidt hjælp til at forstå. 1. Hvordan finder man et toppunkt? 2. Hvordan udregninger man fordoblingskonstant? På forhånd tak!
