Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 18921 til 18940 af 33718
-
Mundtlig årsprøve - "Gør rede for forskellige former for matematiske beviser" samt at √(2) er et irrationelt tal.
ForumindlægHej! Jeg står og skal til mundtlig årsprøve i matematik om to ugers tid, og har lige fået spørgsmålene, som vi kan trække, tilsendt. Det ene lyder følgende: "Gør rede for forskellige former for matematiske beviser. Gennemfør herunder beviset for, at √(2) er et irrationelt tal."... -
bestem f(0)
Forumindlægjeg sider med mine to sidste opgaver i min matematik aflevering, og forstår hat af dem så det ville være mega fedt med lidt hjælp da mine udregninger ikke giver mening:) 1 opgave: en funktion f er bestemt ved: f(x)=x*e^-x + 3x a) bestem f(0) og f'(0) b) bestem en ligning for tangenten ti... -
Cosinus- og Sinusrelationerne
ForumindlægJeg skal i niende klasse skrive en større skriftlig opgave à la den i 3.g :~) Denne skal skrives i løbet af første halvår i niende klasse, og skal altså afleveres lige inden juleferien, hvorfor forventningerne til denne opgave er stor, idet der forventes at den er er overordentlig gennemarbejdet ... -
hvem kan jeg klage over mit gymnasium til?
ForumindlægHej med jer. Jeg går pt. i 2.G og har samfundsfag og engelsk som studieretningsfag, derudover har jeg matematik og tysk på B. Det første halve år havde vi en udemærket matematiklærer som vi lærde det vi skulle af, men efter jul fik vi en ny "lærer" i stedet fordi den gamle havde f... -
Bestem areal ud fra punktmængde (Areal og Integralregning)
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg ikke kan løse da jeg var fraværende da vi gennemgik den viden der er nødvendig for at kunne løse den.. Den omhandler punktmængder (som jeg ikke ved hvad er) og lyder sådan: På figuren (der er så et billede i bogen) er punktmængden N={x,... -
Bestem ved hjælp af 3-trinsreglen f'(x_0) når...
ForumindlægHej alle, Jeg har fået opgaver for i matematik, som omhandler differentialregning. Den første opgave lyder på at jeg skal bestemme f'(x0) ved hjælp af tretrinsreglen, først når f(x)=3x-1 og x0 = 7 Jeg er klar over at det er en lineær funktion, og at jeg skal finde funktionstilvæksten... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Jeg er bare dum!
ForumindlægJeg har tit funderet over én ting, som går mig meget på. Jeg ser muligheden i at få nogle svar på dette ved at skrive herinde. Er man som person allerede stemplet som dum, hvis man løbende for dårlige karakterer? Kan en dum/uintelligent person aldrig gå hen og blive intelligent? Hvad er intel... -
Karakter til gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse, og har lige fået min halvårskarakter. Jeg ønsker virkelig at komme på gymnasiet efter niende, altså stx. Men jeg er ikke sikker på at mine karakter er gode. Min lærer siger, at karakterne spille... -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Differentialregning tidlig begyndelse
ForumindlægJeg ved godt niveauet er 10.klasse, men jeg er ivrig efter at lære i matematik .Jeg er i tvivl om nogle ting i differentialregning. Er følgende rigtigt: Differentialregning beskæftiger sig med hældningen af et enkelt bestemt punkt på grafen. Er det forkert, eller er det formuleret forkert? Og hv... -
85 ord om ens hverdag
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med at skrive 85 ord om en af mine hverdage, nogen der vil hjælpe med at rette? Den skal være skrevet i præteritum. Dansk: Jeg stod op klokken 6 om morgenen og gik på toilettet og spiste en bolle. Klokken 7 tog jeg i skole som ligger i Ringkøbing. klokken 7.30... -
krydningsspørgsmål
ForumindlægJeg er gået blank i biologi! Skal svare på en masse spørgsmål om majs og sådan, men har ikke lært en pind om det, så det hele virker ret fjernt!Her er hvad jeg "ved":Pollen fra en plante bestøver hunblomsterne på en anden plante. Hvis man bevidst forsøger indavl - ved at bestøve hunblom... -
ORGANISATION
ForumindlægHej. jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte med den portefølgeopgave eller hvordan jeg skal stille tingene op, håber en vil guide mig til hvordan man gør. Opgaven lyder således: Nirvana Du er netop blevet ansat som sektionsleder i en større kommune. Du skal lede en sektion i kommunen med tre e... -
Tyskland efter krigen
ForumindlægHej Jeg har skulle lave denne oversættelse fra Dansk til Tysk, her er mit bud på den, kan nogle hjælpe mig med nogle af mine gramatiske fejl? Deutschland nach dem Krieg Mai 1945: Deutschland liegt in Trümmern. Menschen kämpfen um ihr Überleben. Die Hälfte der Bevölkerung finden sich auf der ... -
Trigonometriske funktioner - Solens maksimale højde
ForumindlægHej Folkens, Det er 9 år siden jeg sidst havde fat i i trigonometriske funktioner samt et CAS system. Så jeg kan ikke lige få det små grå på rette spor og håber at i kan være behjælpelige. (Opg. 1) (Jeg benytter Maple) Opgaven lyder: Solens maksimale højde over horisonten en bestemt dag i Mi... -
Bachelor studieskift og ungdomsbolig
ForumindlægHej, jeg bor i en ungdomsbolig og er på 3 semester på AAU, men vil gerne skifte bachelor til sommer. For at komme ind på den nye uddannelse, så skal jeg læse Historie 0-B i april og maj, hvor jeg får 2 måneders SU til det. Jeg vil dog være uden SU i juni, juli og august. Historie 0-B er kun et ... -
Stedvektor
ForumindlægStudieportalen.dk anbefaler: [Vektorregning | Matematik formelsamling] Vektorregning | Matematik formelsamling [Skalarprodukt (prikprodukt) | Matematik formelsamling] Skalarprodukt (prikprodukt) | Matematik formelsamling [Projektion (vektor) | Matematik formelsamling] Projektion (vektor) | ... -
Karakterer!!! Lortestudent!
ForumindlægHej jeg hedder Morten, og jeg er 17 år. Jeg går i 2.g, og jeg tror jeg bliver en lortestudent! Mit gennemsnit er på 6,3 indtilvidere, og det ser ud til at falde yderligere.Jeg er matematiker, og jeg fik 5 i kemi til eksamen i 1.g, men afsluttede biologi med et 7 i årskarakterer. Lærerne råder mig... -
statistik
ForumindlægEr det her eksempel grupperet eller ugrupperet talmateriale?????? http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test Herudover har jeg et spørgsmål, som jeg håber I kan besvare... Hvad menes der med, at jeg skal "Inddrage hvordan chi-i-anden-testen kan anvendes ...
