Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18941 til 18960 af 21415
-
Jura - Anklager?
ForumindlægHej, jeg har læst en hel del nu på nettet omkring jura uddannelsen, været i retten og se hvordan det foregår osv... Nu er der et par ting som jeg er i tvivl om... Er studiejobs virkeligt altafgørende for om man kan blive ansat det sted man ønsker? Jeg finder pt. en stilling som anklager meget spæ... -
efterspørger facit til integraleopgaver
ForumindlægHej, Jeg skal op til eksamen om ikke så lang tid, så det her er de sidste opgaver som jeg vil efterspørge facit til. Det er blot for at sammenligne det jeg laver med det rigtige resultat og finde fejlen, så jeg kan lærer af det. På forhånd tak: :) -
Bevis for a og b i den rette linje.
ForumindlægJeg har søgt rundt omkring på side, men har ikke kunne finde et lignende spørgsmål, så nu opretter jeg :) Er der nogle der kan beviset for a og b formlerne, i forskriften for en ret linje ud fra to punkter? Altså a = y2-y1/x2-x1 og b = y1 - a*x1? Håber i kan hjælpe :) -
Hvor meget læser man på uni?
ForumindlægJeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer... -
Kastet på gulvet af politikerne
ForumindlægSå trådte den endelig finanslov i kræft, hvilket resulterede i at jeg enten kan glemme alt om at videreuddanne mig, eller skal på 8 måneder fremskaffe penge til 3 fag, til 100 i timen pr. fag, nok svarende til min. 30.000 kr hvilket er stort set umuligt, når man i forvejen studere i det tidsrum.... -
Hjælp - Marilyn af Andy Warhol
ForumindlægHej, jeg skal lave et billedanalyse af et af Andy Warhol's billeder af Marilyn Monroe, men kan ikke finde kompostionen. nogle der kan hjælpe - Tak! Dette er billedet: https://www.google.dk/search?hl=da&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=712&q=marilyn+andy+war... -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål: Jeg vil gerne læse Antropologi på KU til sommer. Primært fordi jeg gerne vil arbejde med Islam og identitet på en eller anden måde, men det kan jo hurtigt blive lidt flysk, hvorfor jeg har overvejet at blive gymnasium-lærer - en tanke der ellers har ligget mig fjernt f... -
Logaritme
ForumindlægHey har lige et problem med det sidste punkt i opgaverne jeg har oploadet. Selv ville jeg starte med at bruge logaritme formlen der lyder på, at : logx(a)-logx(b) = logx(a/b) men hvad gør jeg med 2 tallet og -4 ? -
tysk stiiiiil. det haster lidt....
Forumindlægheeeeej allesammen. jeg har brug for jeres hjælp. Jeg satte en tysk tekst ind igår, og nogle mente den var foooooor dårlig, og ingenting gav mening. Nu har jeg rettet de steder jeg kunne finde, men hvis der er noget der skal rettes vil i så ikke være søde at hjælpe mig, daa jeg stinker til det, o... -
Pufferopløsning
ForumindlægKunne godt bruge hjælp til den opgaven. Opgaven lyder: En pufferopløsning indeholder 0,100 M eddikesyre og 0,150 M natriumacetat. a) Beregn pH i opløsningen. Til 100 mL af denne pufferopløsning sættes 20,0 mL 0,100 M NaOH. b) Beregn pH i opløsningen efter tilsætningen af NaOH. -
Kaosteori: Ideer til fysik forsøg?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal skrive SRP i uge 8 omkring fraktaler og kaosteori i matematik/fysik, hvor jeg har valgt at gå ud over pensum i matematik. Matematikken har jeg (næsten) 100% styr på, men for at få fysik ind i min SRP har jeg tænkt mig at lave et eller andet forsøg, hvilket kunne give no... -
HASTER - samf A
ForumindlægHej!!! Jeg sidder her med en samfundsfag aflevering til søndag og har problemer med 2'eren. Opgavebeskrivelsen er vedhæftet, da der er bilag til spørgsmålet - jeg forventer ingen svar, dog hjælp :-) jeg takker på forhånd -
Hermeneutik og kvantitativ empiri
ForumindlægKan man bruge kvantitativ empiri i en hermeneutisk videnskabsteoretisk forståelse. Man fortolker jo ikke rigtig tal og statistik? -
Essay
ForumindlægHvordan kan man afrunde et essay på en god måde? -
Skal jeg betale told, hvis jeg køber en kjole fra USA?
ForumindlægHejsa :) Jeg har fundet den perfekte gallakjole inde på denne hjemmeside : http://www.promgowndress.com Mit problem er bare at den er fra USA. Jeg har skrevet til dem og spurgt hvor meget jeg skal betale i frag, forsendelse og told. De svarede tilbage, at der var free shipping til Danmark. Så tæn... -
Drypstenshuler
ForumindlægHej, jeg sidder med tre opgaver som jeg har brug for hjælp til at løse (gerne med forklaring) :) a. Afstem reaktionsskemat b. Opskriv udtrykket for reaktionsbrøken. c. Brug de interaktive grafer til at aflæse indholdet af CO2 i atmosfæren nu og i 1990. Jeg har aflæst indholdet af CO2 i at... -
Hvorfor bliver man terrorist?
Forumindlæghej! Jeg er i gang med at skrive SRO opgave, hvor jeg kombinere fagene éngelsk og psykologi. jeg kunne godt tænke mig at vide, om dem der bliver terrorister har været krænket i deres barndom, eller om det er nogle specielle mennesker der bliver terrorister? altså har de måske haft mangler i de fo... -
hvordan ska jeg hævne mig?
Forumindlæghey har brug får nogle ideer.. der eer den her person som hele tiden tager røven på mig... en rigtig mongol... jeg ved ikke hvordan jeg ska hævne mig.. noge ideerr!? :D -
Fona vs El-giganten
ForumindlægHej allesammen Jeg har et spørgsmål omkring disse to virksomheder, min ven og jeg har en mindre diskussion, vi har lidt svært ved at enes. Min påstand er at. Fona og El-giganten er ens, de udbyder de samme produkter, service er det samme, beliggenhed også det samme. (El-giganten har bare større... -
Trigonometri
ForumindlægHej , jeg er startet på et nyt emne , hvor man skal tegne noget med enheds cirkelen , har lagt opgaverne ind fra bogen , Forstår ikke helt hvordan man starter på dem , er der en der kan forklare det ...
