Søgning på: spansk noter. Resultater: 18941 til 18960 af 20423
-
Hjælp til en matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med opgaven på vedhæftede billede? Facit: Jeg får nedenstående: , men jeg tror det er forkert? På forhånd tak -
Konstruere et argument
ForumindlægJeg skal konstruere et argument hvori begreberne påstand, belæg og hjemmel indgår. Er der nogen der kan give et eksempel på hvordan et sådant kunne se ud? -
Andengradsfunktioner
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave om andengradsfunktioner, hvor jeg bliver spurgt om følgende: Redegør for andengradsfunktionen, idet du bedes komme ind på - forskrift - konstanternes betydning - bestemmelse af toppunkt Er der nogle, som kan hjælpe med dette? Vh :) -
DTU Matematik 1 - hjemmeopgavesæt 7
ForumindlægHej Opgavesættet er vedhæftet. 3b. Forstår jeg ikke. Er der nogen som kan hjælpe? mvh. ano -
joules forsøg???
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lavet et forsøg med en dyppekoger, hvor jeg skulle varme vandet op med både en serieforbindelse, brug af kun én resistor og en parallelforbindelse.. Jeg har fået tegnet mine resultater ind i et diagram og skal nu tegne en regressionslinje ind, for at se om der er t... -
halvcirkel
ForumindlægHej, jeg har et problem med en opgave: grafen for funktionen f(x)=√(r^2-x^2 ), hvor er er et positivt tal, og -r≤x≤r, er en halvcirkel med centrum (0,0) og radius r. drejes denne halvcirkel 360 gradr om x-aksen, fremkommer en kugle. a) benyt formlen S=2π∫_a^b¦?f(x)&radic... -
Bestem t så a og b er ortogonale
ForumindlægHejsa, jeg har været rigtig glad for at læse jeres gode svar på andres spørgsmål, nu vil jeg gerne selv spørgere :) Here we go Bestem værdien af t så vektorerne a= (2, t+1) b=(t-1, 3) er ortogonale. ac = -1 = ortogonale <-- tror jeg bruger noget forkert allerede her.. :o( t+1*3=-1 ... -
Hjææælp
Forumindlægmit spørgsmål lyder: der skal vælges 3 elever ud af 21 hvor mange forskælige mugligheder er der for de 3 elever? -
Rundforvirret :s
ForumindlægHar lidt problemer med differentialregning og har fået en opgave, hvor det skal anvendes og håber at kunne få lidt hjælp. Jeg har kigget lidt rundt her på studieportalen og har ikke rigtig fået noget ud af svarene (lad os bare sige, jeg ikke er helt nem at hjælpe på det matematiske punkt). ... -
Hjælp til tysk
ForumindlægHej jeg har fået denne tysk aflevering men er elendig til tysk, jeg fulgte aldrig efter i folkeskolen, som jeg kan se er dumt nu :-) dette er en gramatisk opgave som jeg godt kunne bruge noget hjælp til nogle af opgaverne :-) -
Dividere Hjælp
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=9Mq1IksQqv4 I denne video står hvordan man dividere. På den måde gør jeg det. Han forklare det kun med et cifret tal fx 456/4 Jeg kan godt med et cifret ,men ikke med 2 cifret fx 242/66 Så vil jeg gerne høre om i ved det? På forhånd tak -
Kontinuert
Forumindlæg"En funktion, hvis graf i et punkt x0 er sammenhængende, kaldes kontinuert i x0." Dette står der i min bog. Nogen der vil uddybe det? -
Fysik/Kemi
ForumindlægHeeej :) Jeg har fysik eksamen på tirsdag og jeg tænkte på om der nogen der har nogen forslag til hvad der kunne være vigtigt og få øvet? Og hvad bliver der spurgt meget om? -
ligning
Forumindlæghvis jeg har en ligning som hedder f(x)= 100*a^x. jeg får oplyst at x=5,0 og f(x) = 16. hvordan finder jeg a? -
Mat A eksamen mundtligt
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til ekamen i Mat A mundtlig STX, og har fået opgivet spørgsmålene. Et spørgsmål volder mig dog nogle problemer, og håber der er nogle, der kan hjælpe. Det er: Differentialligninger - Gennemgå teorien for differentialligninger af typen y''=a*y På forhånd... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. Nogen som kan hjælpe med denne opagve og bestemme en monotoniforholdene for f. Tak på forhånd -
formulering af tysk sætning
ForumindlægHej. Er i gang med at skrive en tyskstil og er gået i stå ved denne sætning. Jeg føler mig meget usikker på min formuleringen, nogen der gider rette den? På dansk lyder det: Vesten har en stor handelsinteresse i asien, fordi det er billigt. Poblemet er at de vestlige virksomheder ikke interessere... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægJeg skal have oversættet nedenstående sætninger til tysk. Jeg er allerede godt på vej, men jeg er i tvivl om to ord i hver sætning - altså om hvorvidt, det skal være det ene eller det andet ord, der skal stå der. De to ord, jeg er i tvivl om, er markeret med fed i hver sætning. Det kunne være rig... -
Opgave - haster!
ForumindlægHej. Er der nogle, som kan hjælpe mig med følgende opgave? Benzoesyre C6H5COOH bruges sm konserveringsmiddel i f.eks. frugtjuice, hvor det hæmmer væksten af mikroorganismer. Syren reagerer med vand efter følgende reaktionsskema: C6H5COOH(aq) + H2O(l) <<>> C6H5COO-(aq) + H3O+(aq) ... -
differentiabel funktion
ForumindlægHej! Jeg skal opstille en funktion ud fra følgende krav: f har definitionsmængde ]2; 10[ f har værdimængde [-3; 8] f er differentiabel Desuden har jeg også en model der viser 0-punkterne for f '(x). de 3 x-værdier til 0-punkterne er 3, 5 og 8. Jeg ved også at funktionen er aftagende i interva...
