Søgning på: spansk noter. Resultater: 19001 til 19020 af 20423
-
Søger en med et godt kemi hoved ..
Forumindlæghej alle. jeg har brug for hjælp igen... spørgsmålet er, "du skal give eksempler på reaktioner mellem syre og baser, og forklar hvad der sker ved reaktionen"? -
Schrödinger ligningen og normerisering.
ForumindlægHej! Jeg har følgende spørgsmål: Betragt en partikel, som bevæger sig i én dimension, som vi betegner x-aksen. b) Er bølgefunktionen ψ(x) = eax, hvor a er et positivt, reelt tal, normeret? c) Vi antager nu, at partiklen kun kan være i området x ≥ 0. Hvis partiklen er beskrevet ved bøl... -
Citat
ForumindlægHej. Når man nu har et citat med, skal man så have omvendt ordstilling efter, altså: ''-------'', says he. For det ser ud til, at man muligvis kan gøre begge dele. -
Funktioner og differnetialregning
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med at forklare det følgende der står i opgavebeskrivelsen og forklare mig hvad beviset er. Jeg badet rundt i om “bevis for rødder i et 2.gradspolynomium” er det samme som “bevis for toppunktsformel”? -
Har siddet stille et godt stykke tid med denne opgave
ForumindlægSkal beregne kræfterne på de to ben på stigen, ved bare ikke lige hvordan.. -
Power Series Method
ForumindlægHej, Hvis vi kender til følgende sammenhæng med an'erne som konstant: a1 - a0 = 0 , 2a2 - a1 = 0 , 3a3 - a2 = 0 Hvordan kommer vi så frem til fakultet?: a2 = a1/2 = a0/2! og a3 = a2/3 = a0/3! Tak på forhånd. -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg har to vektorer. jeg vil hører hvordan man svarer på følgende spørgsmål: a) undersøg om de to vektorer er ortogonale når t=3 b) Vis at de to vektorer er parallele når t=1 c) der findes endnu en t værdi der gør de to vektorer parallele.Bestem denne værdi. -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave, hvor jeg skal undersøge om funktionen f(x) = x^2*e^x er en løsning til differentialligningen dy/dx = 2y/x+y. Jeg har fundet den afledte funktion: f'(x) = Så indsætter jeg det i differentallingningen og erstatter y med forskriften for f(x) funktionen, så je... -
eksamensspørgsmål
Forumindlæghej jeg er ved at skrive min disposition til eksamensspørgsmålet Gør rede for linjer i planen, liniens ligning vha. vektorer og afstandsformlen fra punkt til linje jeg tænker at skrive om linjens ligning og hvorfor den ser ud som den gør men hvad ville ellers være godt at have med jeg har i ... -
Hjælp til at forstå "change of variables"
ForumindlægHej SP Jeg forstår ikke helt, hvad der sker på billedet, der er vedhæftet (hvad er change of variables?) Jeg har svært ved at finde information on "change of variables" - Hvad kaldes denne metode på dansk? Hilsen Peter -
koordinater
ForumindlægLinjen med ligningen -4x + 3y – 17 = 0 tangerer cirklen (x – 2)^2 + y^2 = 25 i et punkt P. ligningen for linjen gennem cirklens centrum og P er -3x-4y+6=0 hvordan bestemmer man koordinaterne til P? -
maksimum
ForumindlægHej alle. Jeg har set følgende to definitioner og ville lige høre hvorfor der i den ene definition står < og i den anden står < eller =. Funktionen f har lokalt maksimum i punktet og -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej ville være virkelig rart hvis der var nogle der gad tage et kik på min engelsk aflevering til i morgen, så kan i få et godt essay læst samtidigt;) Tak på forhånd :P Global Warming Global Warming is a common subject these days, every time you turn on the TV or the newspaper there’s a goo... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej jeg ville være rigtig glad hvis nogle vil læse og evt. rette min stil og give en vurdering (karakter)og evt. skrive hvad der kan forbedres. På forhånd tak:\n\nOnce upon a time\n\nOnce upon a time before the title even was mentioned, before the dawn of justice and the bravery of heroes. The wo... -
Rettelse af stil
Forumindlæg--------------------------------------------------------------------------------\n \nHej jeg ville være rigtig glad hvis nogle vil læse og evt. rette min stil og give en vurdering (karakter)og evt. skrive hvad der kan forbedres. Jeg har allerede skrevet dette en gang men håber nu på noget mere fe... -
HJÆLP STIL SKAL SENDES HURTIGSR MULIGT
ForumindlægVil I være søde at rette min stil ?(: Jeg er ikk så forfærdelig god til engelsk, men har dog prøvet mig frem.. Håber I vil rette, hurtigst muligt tak! :) English Fairytale A man called Chris who a big Engineer is trying to find his dream girl. He lives with his mother Jane who is a hard workin... -
sang
ForumindlægHey kan i ikke hjælpe mig med af oversæt en sang 50cent med best friend fra enelsk til dansk på forhånd tak ( ( sangen ) ) [Intro]Yeah! It's my tape man, listen to my tape...*I waited, i waited, time went by. All I did was cry, silly(eco)!*WOO!!! *silly*[Chorus]If I was your best ... -
rettelse af stil!
ForumindlægJeg har super svært ved at få den rettet! A) Daniel’s skyline is about a boy called Daniel who is retarded and lives with his mother. Daniel’s father left him when he was 2 years old. The only relationship they have is receiving postcards from him. The story is told by his mother. Daniel’s mothe... -
''engelsk stil om obesity mangler rettelse''
ForumindlægHejsa Her er min lille stil der bare skal læses og rettes :) .. Håber i vil gøre det for mig , det vil jeg værdsætte ;) . Write a summary of Children teased and bullied at school over healthy food choices in not more than 150 words. Peer pressure is known among kids and young people. Today ha... -
nogle der vil rette dette.. mangler virkelig hjælp... haster lidt
ForumindlægGood Girl Religion has always been a reason among people to fight. All over history examples of great wars fought over religion finds its way to the surface. Just before I started this paper I saw the movie “kingdom of heaven” about the crusades to Jerusalem and about how religion combine people...
