Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 19041 til 19060 af 89230
-
hjælp til mundtlig engelsk
ForumindlægHej alle: Jeg skal til mundtlig eksamen i engelsk og ville spørge, om nogen kendte et sted, hvor man kunne finde en samtalepartner at snakke engelsk med, så jeg kunne blive mere flydende. Hvis der er nogen herinde, der også skal til engelsk eksamen, og vil øve med mig, ville det også være skønt. ... -
EU tilskud
Forumindlæg#0 Opgaven I forbindelse med ansøgning om tilskud fra EU, har en landmand målt sidelængderne af en mark, der har form som firkant ABCD. I firkant ABCD er vinkel A = 90o, afstanden fra A til B =230m, fra B til C = 256m, fra C til D = 361m, og fra D til A = 308m. C 256 B 361 230 A D 308 a) Ber... -
Et par spørgsmål onkring vektorregning
ForumindlægHey alle hjælpsomme sjæle. (tak!) Står og skal til skriftlig eksamen i matematik på mandag og jeg skal bare forberede mig så godt som muligt. Matematik er klart mit dårligeste fag, dumpede i skriftlig terminsprøve, mens jeg samlet set har et gennemsnit på 7,8. Så har siddet og regnet med vektorer... -
Find formelle koncentration
ForumindlægOpløsning af salpetersyrling har pH 4,5 ved 20*C Styrkekonstanten er 4,47*10^-4 Beregn den formelle koncentration af opløsningen. -
Andengradspolynium
ForumindlægHej. Jeg har en andengradspolynium, hvor jeg skal bestemme c, og kan ikke finde en metode jeg kan bruge. Har lavet opg. a, forstår bare ikke opg b. -
Cosinusrelationen - at isolere og finde resultatet?
ForumindlægHej Jeg skal bruge følgende cosinusrelation cos(C)=a^2+b^2-c^2/2*a*b Jeg vil gerne isolere -c^2 og finde frem til c. Det har jeg gjort på følgende måde: cos(29,6)=2^2+2,8^2-c^2/2*2*2,8 cos(29,6)*(2*2*2,8)-2^2-2,8^2=-c^2 Jeg kan heller ikke tage kvadratroden af siderne. Hvor er det jeg har g... -
integralregning
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl hvor om jeg har opskrivet svaret rigtigt i denne opgave. HVornår skal jeg skrive +c. Er det helt til sidst? Tak på forhånd -
Termodynamik
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til en opgave om termodynamik. Tak på forhånd Opgave 11 (Termodynamik) En elkoger er mærket 230V , 2000W. Elkogerens varmekapacitet svarer til varmekapaciteten af 80 g vand. a) Beregn elkogernes varmekapacitet. Elkogeren fyldes med 1,5 kg vand med en temperatur på 14&... -
Stykkevis defineret funktion hjælp
ForumindlægHej SP Jeg har brug hjælp til at løse den her opgave (se vedhæftede). Jeg har lavet de andre opgaver. Jeg vil gerne have hjælp til opgave c. Jeg har lavet følgende ligningssystem indtil videre, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal løse dem: 1. 27*a + 6*b + c = 0 2. 192*a + 16*b + c = 0 3. ... -
Brøk med bogstaver
ForumindlægEr dette korekt? Eller hvad gør jeg galt? Jeg skal forkorte brøkeren a) 3y+9/6y =2/6 b) a*b*c^2/b^2*c =a*c/b -
Påbevisning af 2 trekants arealformler.
ForumindlægHej! :) Jeg skal bevise to formler, hvor den sidste i hvert fald er til at beregne en trekants areal. Den første er jeg lidt mere i tvivl om hvad meningen rent faktisk er med. 1) 4RT = abc 2) T = 2R^2 * Sin(A) * Sin(B) * Sin(C) Hvor T er trekantens areal og R er radius i trekantens omskrevne ... -
HF'er - forvirret over udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg har været inde på uvm.dk for at se om de havde en oversigt/forklaring på hvordan man udregner sit gennemsnit, når man går på HF og har enkeltfag (dvs. at jeg heller ikke har fagpakker), men fandt intet. Er der en der ligger inde med et link? Det regneark en lære har lagt et link til herinde k... -
eksamenskarakter/årskarakter - forskel ' HJÆLP!?
ForumindlægHeeeeej! Nu har jeg læst SÅ mange gange, at menensker får 12 til prøver/eksamener selvom de lå på 4 (eller noget andet) i årskarakter, og omvendt, at mennesker, der får 12 i årskarakter er dumpet ned på 4 til eksamener! Jeg snakker ikke om noget bestemt fag (hvilket også er ligegyldigt), me... -
24 timers: Die zwölf Brüder
ForumindlægHej ! Jeg har trukket Die zwölf Brüder som min tekst i min 24-timers forberedelse til eksamen i tyskB imorgen, og kunne godt tænke mig lidt hjælp til perspektiveringen af denne. Det er et Volksmärchen skrevet ned af brødrene Grimm i Romantikken, hvor det er ret centralt, at det er "folket&qu... -
Hjælp til referat.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i tysk i morgen. Har fået en tekst som jeg har 24 timer til at forberede. Jeg har brugt hele dagen på at forstå teksten og har nu lavet et referat af den på dansk. Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har tid/lyst til at oversætte dette til tysk? Normalt ville jeg se... -
Sideflade
ForumindlægHej :) Er der nogle som kan hjælpe mig med opgave c)? Jeg ved ikke hvordan man skal gøre. Tak på forhånd. -
Isolering
ForumindlægHvordan isolerer jeg b i denne ligning? :-) T = (1/2)·ab·sin(C) -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægKan man differentiere a i et andengradspolymium, ligesom man kan differentiere b og c? -
opgave 4 - pendling, årets eksamensopgave hhx 2020
Forumindlægnogle der kan hjælpe med opgave c, d, e og f? -
isolering
Forumindlægjeg er herre ringe til mat hvordan isolere man denne sætning? b=c*a^t
