Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 19101 til 19120 af 178177
-
F(x)
Forumindlægnogen der forstår dette?: om denne linære funktion F oplyses, at f(3)=2 og f(7)=-1 angiv en forskrift for F. Hjælp tak (: -
Elektrolyse af vand
ForumindlægNår det står, hvorfor bliver den elektrode med H2 i fyldt op dobbelt så hurtigt som den i O2? Er det fordi der er 2 hydrogenatomer og 1 oxygenatom i et vandmolekyle? -
4. grads bliver til 2.grads - videre hjælp! :)
ForumindlægHej Jeg sidder med et (mindre/større) problem. Problemet er: Jeg har at f'(x) = 5x^4 - 15x^2 Dette har jeg omskrevet til en anden gradsligning, ved at sætte 5x^2 uden for en parentes: 5x^2 (x^2-3) = f'(x) Herefter sætte jeg det lig med 0 0 = 5x^2 (x^2-3) Videre kan jeg ikke komme. Hjælp m... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægJeg beder om hjælp til følgende reaktion Mn^2+ + IO4^- --> MnO4^- + IO3^- Denne skulle meget gerne afstemmes. på forhånd mange tak -
integration
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe mig med at integrere følgende funktion: x^2*kvt(x) På forhånd tak :) -
Differentation 1
ForumindlægHej alle Jeg vil lige være sikker på, om differentation af f(x) = e2x+3 giver f '(x) = 2*e2x+3? -
Funktioner
ForumindlægEn stor hjælp hvis I kan løsse disse ligninger: f og g har regneforskrifterne f(x)=2x+5 og g(x)=-3x+1 1. (f*g)(x)=g(-3) 2.(3g)(x)=21 Idet f (x)=2x-3 og g(x)=-x+2 skal nedstående ligninger løses: 1.f(2x)=g(x) 2.f(x+1)=g(-2) 3.f(x^2)=g(-13) -
hvordan isolere jeg x
ForumindlægHej alle Y((1/x)+2)= 3 hvad skal jeg gøre for at isoloer x? håber nogen kan hjælpe -
afledede funktion
ForumindlægHej.... Hvordan bestemme man den afledede funktion af en funktion uden at bruge cas. f(x)= (4rod(x)+2x^2)*rod(x) -
injektive funktioner. hjælp !
Forumindlæghjælp. sidder fast i en opgave. den lyder: f(x) = ½x + 3 bestem f¯¹(2),f¯¹(4), f¯¹(5) åh hjælp !!! -
Hvordan man finder x´s svar. 4 gradsligning
ForumindlægHej... Jeg sidder her med en opg. som jeg ikke ved hvordan jeg finde x´s svar på, men jeg ved godt hvordan man finder u´s svar. opgaven: x^4 + 6*x^2 + 5 = 0 <=> u^2 = x^4 u^2 + 6*u + 5 = 0 <=> finder diskriminanten D = 16 -6 ± 4 / 2 <=> u=-5 og u=-1 Hvordan kan jeg så... -
Redoxreaktion
ForumindlægAfstem: I- + Cr2 O7 2- -> I2 + Cr3+ Jeg laver den således (forkert): I-: -1 Cr: +5 I2: 0 Cr3-: +3 I går 1 op Cr går 2 ned - så koefficienter foran I bliver 2, men kun på venstre siden, da der allerede er 2 på højresiden (????) Så tæller jeg ladninger: -4 på venstresiden +3 på højre... -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHvornår vil acetylsalicylsyre hydrolyses hurtigts ved pH ca 2 eller ved pH ca. 7? -
Hvordan ka' dette gå op
ForumindlægHvordan kan man udregne dennne ligning? Den giver -2 men dette er jo ikke sandt! (x-2)(x-2)= 0 Dette kan jo ikke give 0 -
Viskositet for rapsolie
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål. Er der nogen der kender en værdi for viskositeten for rapsolie (den skulle gerne have enheden N*s/m^2)?? -
naturlige logaritmer??
ForumindlægHmm har en opg hvor jeg skal løse nogle ligninger, den ene af dem er: ln(12x+40)=2 hvordan skal denne ligning løses? :) -
Hjælp, brøker?
ForumindlægHej alle, nogen der ved... f(x+2)-f(x)/f(x) = -5/9, og f (-1) = 4,5 Hvad udtrykker brøkken -5/9? -
Faktoropløsning.
ForumindlægJeg skal bevise, at for d=0 så er a(x-r1)2=ax2+bx+c Jeg udnytter, at r1=-(b/2a) a(x-r1)2= a(x2+r12-2xr1) = a(x2+ (-(b/2a))2- (2*x*(-(b/2a)) = a(x2+(b2/4a2)+(2bx/2a) = ax2+(ab2/4a2)+(2abx/2a) = ax2+(b2/4a)+bx Herefter kan jeg ikke komme videre. Jeg mangler noget, for jeg har ikke ... -
monotoni
Forumindlægf’(X)=(x+3)(x+1)^2(x-1) Hvordan bestemmer jeg monotoniforhold her? -
Løs ligningen
ForumindlægDet er sikkert simpelt nok, men kan ikke lige se det.. Skal løse følgende ligning: (x-1)((x^2)-4) = 0
